20.

171 9 2
                                    

Heden

Alyssa ziet de auto van Junayd wegrijden. 

'Junayd!' Roept ze hem achterna, maar hij reed weg en keek zelfs niet om. Alyssa stond voor de ingang van het restaurant en wist niet wat ze moest doen. Welke kant moest ze nu op, hoe moest ze hier weg, hoe moest ze dit oplossen. Ze huilde enkel, ze had hem verloren, dat wist ze, dat wist ze zeer goed zelfs. 

'Ik wist niet dat jullie een ding waren.' Alyssa draait zich om en ziet Farid achter haar staan met zijn handen in zijn zakken. 

'Ahnee?' Ze geeft hem meteen een hevige duw. 'Wat wist je nog allemaal niet, leugenaar!' Schreeuwt ze tegen hem. 

'Hou het rustig, Anissa- oh sorry, Alyssa.' Zegt hij met een glimlach. 'Hoezo neem je het mij kwalijk dat ik lieg- terwijl-' Alyssa geeft hem weer een klap. Farid sluit meteen even zijn ogen en accepteert weer de klap. 

'Bemoei je met je eigen leven, oké? Bemoei je met je eigen leven.' Zegt ze iets gedeisder. 

'Je- je weet toch dat je mij een klap geeft voor de deur van mijn restaurant, er hangen overal camera's, ik denk niet-' 'Ik denk niet dat jij man genoeg bent om met die camera's iets te doen. Ja? Jij bent niet man genoeg om iets te doen, oke? Als je jezelf een man noemt slaag dan terug, doe.' Daagt ze hem uit. Farid blijft enkel naar haar kijken, ze was duidelijk boos. 

'Ik slaag geen vrouwen.' Meteen geeft Alyssa hem weer een klap. Farid moest wel zijn geduld bij elkaar rapen, want hij zou haar in geen jaren aanraken. 'Ik slaag fucking bitches.' En met deze woorden wandelt ze weg. 

Farid kijkt met een lach naar haar, zei ze het nu echt? Noemde ze hem nu echt een bich? 

Ja, hij is ook een bitch. Hij is een fucking bitch. 

Ze wandelt naar een bushalte en stopt daar. Ze grijpt haar telefoon uit haar zak en belt meteen een taxi op. Ze deelt haar locatie met de bestuurder van de taxi en wacht ongedulig op hem af. En wanneer de taxi aangekomen is rijden ze meteen naar het bedrijf van Junayd, want waar anders zou hij kunnen zijn? 

Alyssa kwam aan, ze betaalde de man en loopt dan gehaast het gebouw binnen. Ze rent de gangen op naar Junayd zijn kantoor en zonder te kloppen wandelt ze naar binnen. Ze is helemaal buiten adem wanneer ze stil staat. 

'Junayd,' Zegt ze zachtjes. 

Hij zat aan zijn bureau. Hij reageerde niet, hij was aan het werken alsof Farid net niet iets vertelt had over zijn verloofde dat hem zou moeten kwetsen. 

'Ik ben aan het werk.' Reageert hij kort en bot. Alyssa kan niet communiceren met zulke gedragsvertoningen, ze moeten hierover praten en die stomme regels van hem mogen de pot op. Alyssa sluit de deur dicht en wandelt dichter naar hem toe. 

'Junayd, luister eerst naar mij, ik- ik- ik kan het uitleggen.' 

Alyssa wacht op zijn reactie, maar weer krijgt ze er geen. 

'Junayd, kan je alsjeblieft reageren? Ik kan niet communiceren met een steen, oké?' Hij kijkt meteen op en legt zijn balpen neer. 

'Met een steen?' Hij doet alsof hij onder de indruk is. 'Ga verder, Alyssa.' Hij doet teken dat ze het woord gekregen heeft. 

'Je begrijpt wel wat ik bedoel, ik snap niet dat je moeilijk doet, Junayd. Ik zeg toch dat ik het kan uitleggen, ik snap niet dat je conclusies trekt zonder maar even te luisteren.' 

'Ik trek geen conclusies, Alyssa.' 

'Waarom ben je dan boos?' 

'Wie zegt dat ik boos ben?' 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu