"Nina nak beli apa?, ambik kad ni beli je apa yang Nina nak" Adriel membuka sling bag yang di pakai oleh Nina dan meletakkan kredit kad di dalamnya.
"okay" Nina hanya membalas singkat, sambil sedikit menarik baju Adrith, "yang, pergi lah jalan jalan dulu dengan abang ad, abang nak pergi toilet jap" kata Adrith sambil menggosok kepala Nina.
Nina hanya memuncungkan bibirnya kerana ditinggal oleh Adrith yang ke tandas, dirinya harus berada di tepi abang tirinya ini. Walaupun mereka masih lagi dalam tempoh mendiamkan diri, Adriel tetap memegang tangan Nina untuk mengelakkan dari sesat dan cat calling.
Mereka pun memasuki salah satu butik baju iaitu Uniqlo, "abang nak pilih baju kejap tau, Nina ikut je abang eh" kata Adriel yang memesan kepada Nina agar tetap berada disisinya. Kerana tinggi mereka jauh berbeza Nina harus menarik baju untuk berbicara, "yee sayang, nak apa" tanya Adriel dengan lembut tidak mahu merosakkan mood baik Nina.
"boleh tak Nina nak tengok baju kat section woman, bosan laa duduk sini, ala abang boleh nampak Nina dari sini" jelas Nina yang ingin melihat baju yang ingin dibelinya di section wanita. "jaga diri elok elok tau, abang tak nampak Nina dari atas ni" kata Adriel dengan jujur.
"okay abang bubyee" Nina terus berlari ke kawasan baju wanita, matanya terus rambang melihat banyak design baru yang dikeluarkan dari butik ini.
Ketika Nina sibuk mencari saiz baju tiba tiba ada lelaki yang tak dikenalinya menepuk bahu, Nina pun menoleh tanpa bertanya dan lelaki itu mulai berbicara. "hye adik cantik boleh ikut abang tak? pergi fitting room" kata lelaki tersebut lingkungan umurnya lebih kurang Adrith.
"sorry saya busy" Nina terus menolak permintaan lelaki itu dan sambung mencari saiz yang diinginkannya, tetapi lelaki itu terus memaksanya untuk ikut bersamanya. "baik kau diam atau aku jerit" Nina berkata dengan serious lalu berjalan menuju section lelaki namun tangannya ditahan oleh lelaki tersebut.
Adriel yang merasakan Nina pergi terlalu lama pun masuk ke section wanita untuk memeriksa keadaan Nina alangkah terkejutnya bila dia melihat Nina ditarik paksa oleh seorang lelaki yang tak dikenalinya.
"kau dah kenapa bro? main tarik tarik tangan perempuan, tak gentle lah" kata Adriel dengan tenang lalu membawa Nina ke belakangnya, Nina yang ketakutan pun memeluk erat Adriel dari belakang.
"kau sape? aku ada hal dengan awek aku lah" kata lelaki itu yang mulai marah dan ingin mencuba menarik tangan Nina buat kali yang kedua.
"tak kau kenapa? ni girlfriend aku, suka hati kau je cop kau boyfriend dia, sekali lagi aku jumpa muka kau kat sini tak segan aku pecahkan muka kau" Adriel memberinya amaran sangat tegas dan diakhiri oleh senyuman yang menyeramkan. Lelaki itu terus berlari keluar kerana takut jika lama lama berada di depan Adriel.
Tiba tiba Adrith pun menepuk bahu Adriel, "kenapa weh?" tanya Adrith dengan nafas tercungap cungap kerana berlari selepas mendapat information ada lelaki mencuba untuk menganggu Nina.
"ada budak yang nak ganggu Nina" kata Adriel sambil memandang Nina yang masih setia memeluknya dan bahunya sedikit bergetar ketakutan. Adrith yang perasan itu pun terus memeluk Nina.
"Nina are u okay? you're safe now, abang Ad dah halau dia, sorry tinggal u lama, abang mintak maaf okay, jom balik" kata Adrith lalu memegang tangan Nina dan mereka pun balik ke rumah
YOU ARE READING
The Step Brother's Protector
Romance"Nina mulai harini kita tinggal dengan Papa Aaris tau jadi dengar cakap papa okay jangan nakal-nakal eh" - Amanda Aaris "Hehe okay, mama mesti nanti nina ada abang kan?" - Nina Marvin "ye ada dua abang pulak tu" - Amanda Aaris pov lain "comel sia...