"nanti jawab soalan betul betul tau, buat yang paling baik ikut kemampuan Nina okay, jangan takut tengok soalan and good luck sayang" selepas menenangkan Nina, Adrith pun mengecup kedua pipi dan bibir Nina lalu berbisik
"kalau soalan susah, jangan nangis macam study semalam" Nina yang teringat pun memukul dada Adrith sambil ketawa."bye sayang!!" Nina pun tersenyum lalu melangkah masuk ke kawasan sekolah yang dipilihnya untuk menjawab ujian. Moodnya sangat baik harini kerana, harini ialah hari terakhir Nina menduduki peperiksaan ini.
waktu rehat
"eh Nina, kau makan apa, nak join boleh tak?" tanya sekumpulan budak perempuan yang sama seperti Nina iaitu homeschool. "boleh je meh la duduk, saya bawak banyak makanan ni boleh share share" tawar Nina sambil membuka 2 lagi bekal makanan dari rumah.
Amanda selalu memberikan bekal yang banyak kepada Nina, kerana ini kali kedua dan terakhir Nina bersekolah seperti ini, kalau bukan disebabkan spm mungkin Nina tak akan ada kawan baik, namun bila Nina mencuba mendekatkan diri dengan orang sekeliling dia disambut baik dan sekarang memiliki kawan untuk bercakap selain Adrith dan Adriel.
"kau dah ada boyfriend ke Nina?" tanya salah seorang kawan rapatnya dari kumpulan tersebut, Nina yang tengah menelan makanan pun hampir tersedak ketika dituju soalan sebegitu. Kawannya pun panik lalu memberikan air untuk mengelakkan tersedak.
"bukan apa, semalam kitaorang terserempak dengan kau kat mall.... time tu kitaorang ada la lepak pastu tengok wayang, helok betul boyfriend kau yer dah la tinggi" Nina pun mengambil kesempatan lalu berkata, "yelaa tu laa boyfriend aku hehe kitaorang dah lama couple 3 tahun dah" kata Nina sambil menghabiskan makanan dalam bekalnya itu.
Flashback On
"U nak beli apa ni yang kat sini" tanya Adrith sambil memandang Nina dengan sedikit menundukkan lehernya "tuu I nak beli sandal baru kat steve madden boleh kan, boleh kaannn" Nina pun mengeyitkan matanya tanda meminta izin.
"boleh sayang, okay let's gooo" Adrith pun menggenggam tangan Nina lalu berjalan menuju ke arah butik tersebut, "U nak beli yang mana?, yang ni cantik".
Flashback Off
"weh takpelah aku nak study, aku pergi dulu eh" Nina pun pergi dari kantin dan lepak di pondok untuk membaca buku sebelum masuk ke dewan peperiksaan nanti.
Di dalam kereta
"sayang!! macam mana dapat jawab tak?, aaaaa nak peluk" Nina yang baru masuk dalam kereta pun merentangkan kedua tangannya. "bolehh, hehe senang je sebab yang kita study semalam semua masuk" kata Nina yang membalas pelukan dan mencium pipi Adrith.
Tanpa Nina ketahui soalan soalan yang Nina study itu semua ialah soalan bocor yang Adrith dapatkan 6 bulan sebelum peperiksaan besar itu berlangsung.
Namun sekumpulan budak perempuan itu hanya memerhati gerak geri Nina ketika di dalam kereta bersama Adrith, mereka sedikit cemburu kerana Nina dapat boyfriend yang boleh disebut "sempurna".
Adrith pun keluar dari parking dan menuju ke restoran kesukaan Nina iaitu Cheiyen's Thai Restaurant, ketika mereka masuk ke dalam kedai nak mencari meja yang dibookingnya makanan sudah pun siap tersaji di atas meja.
"Makan banyak banyak eh, bagi cepat tinggi" gurau Adrith yang mendapat jelingan mata dari Nina, mereka menyambung makan dan menikmati masa bersama.
YOU ARE READING
The Step Brother's Protector
Storie d'amore"Nina mulai harini kita tinggal dengan Papa Aaris tau jadi dengar cakap papa okay jangan nakal-nakal eh" - Amanda Aaris "Hehe okay, mama mesti nanti nina ada abang kan?" - Nina Marvin "ye ada dua abang pulak tu" - Amanda Aaris pov lain "comel sia...