chap 4

8 1 0
                                    

Selesai saja aku makan,aku pergi ke tempat lepak hyver. Terlihat di sana ada Fawwaz,Ziyad dan Hairiz.

"Assalamualaikum." Ujar ku. Nanti ada pula yang melatah macam hari tu sebab aku tak beri salam.

"Waalaikumussalam." Secara serentak mereka berempat membalas.

"Hari ni kau ada adab pula eh?," Tanya Fawwaz. Ni kes hari itu la ni.

"Nanti ada orang tersedak air pula," Sindir ku kepada Fawwaz.

"Diam ah kau." Ujar Fawwaz. Savage!

"Kau nak cakap ape tadi?," Tanya ku pada Qhayfir pula.

"Sorry...," Ujar Qhayfir. Sepatah perkataan saja Qhayfir mampu berkata. Mulutnya bagai susah untuk meluah.

"For?" Balas ku. Kenapa susah sangat lelaki ni dah cakap? Ada emas dekat dalam mulut dia ke apa?
"Sebab aku menghilang." Balas nya.
"Cuba cerita kenapa?" Ujar ku.

"Er..kitaorang chau dulu la." Ujar Ziyad kepada kami.

Mereka terus pergi dari situ untuk memberi masa kami berdua. Di situ,tidak terlalu sunyi,tidak terlalu riuh dan itu tempat yang sesuai untuk kami bercerita. Jadi,ia tidak akan mendatangkan fitnah.

"Aku terpaksa pergi ke London waktu tu sebab papa ada kerja kat sana," ujar Qhayfir.

"Aku tak sempat untuk beritahu kau waktu tu...walaupun kita ni hanyalah sahabat tapi aku tahu yang kau cuma ada aku je untuk tempat luahan kau. Sorry." Ujar Qhayfir lagi dengan sebak. Terlihat jelas yang Qhayfir sedih apabila wajah nya bertukar pucat dan menunduk ke bawah.

"Haish, It's okay...aku faham." Balas ku. Kenapa pula si Qhayfir macam tak ceria sangat ni?

"Serious?"
"Serious."

Selesai saja kami berborak tadi,kami masuk ke kelas kembali seperti biasa . Kami sudah berbaik dah seperti dulu. Tiba-tiba cikgu math masuk ke kelas. Semua murid senyap.

"Assalamualaikum.." ujar cikgu math ku di sebalik pintu.

"Waalaikumussalam,ye cikgu?" Ujar seorang pelajar. Nak kata waktu math..bukan.

"Esok kita jadi ye pergi Perak. Hari tu kan cikgu dah inform..ingat lagi tak?," Tanya cikgu math ku.

Aku baru teringat dua minggu yang lalu cikgu math ajak kami pergi ke Perak. Katanya nak sambut tahun terakhir kami di sekolah ni. Jadi,cikgu ajak kami bercuti ke Perak. Katanya begitu.

"Esok pagi,kamu tunggu kat sekolah. Kita pergi naik bas ke Seri Iskandar,Perak. Malam ni kami bolehlah siapkan baju baju kamu. Saya dah inform kat mak bapak kamu tadi." Ujar cikgu ku.

"Oh,baik cikgu." Balas kami sekelas.

"Itu saja yang saya nak sampaikan,terima kasih." Ujar cikgu lalu hilang disebalik pintu kembali. Hilang macam tu je?

Tak lama selepas cikgu math beredar, cikgu sejarah muncul.

Sekarang sudah waktu untuk pulang ke rumah. Arghh tak sabar nya nak balik rumah. Hari ni macam penat sangat je aku ni. Ditambah lagi dengan senggugut ni . Selalunya aku akan beli air ice lemon tea dan itu memang air favourite aku.

Aku yang masih memegang bahagian perut ku kerana period pain itu membuat aku struggle mencari dompet. Dah dapat ambil dompet... tapi malangnya,duit ku sudah habis. Tak boleh la aku nak beli air!

Tiba-tiba saja ada tangan yang menghulurkan air kotak ice lemon tea.

(it's really happen irl actually)

foreverWhere stories live. Discover now