"Signore........"
"Signore......"
"Signore...!"
Terhinjut bahu Aldo apabila suara pembantu peribadinya menjerit panggilnya. Aldo pandang pembantu peribadinya yang bernama Belle.
"La riunione sta per iniziare, signore(The meeting is about to begin, sir)"
Aldo pandang ke depan. Semua mata menatap padanya. Aldo berdehem sambil membentuk suit di pakainya dan mengarah pembantu peribadinya untuk memula mesyuarat.
"Good morning ladies and gentlemen. Let's us start our meeting today. And now I would like Mr.John to talk about our project"
Lelaki tua berperut buncit bangun dari tempatnya.
"Thank you for having me in this meeting. I would like to share my idea for our project."
"How about that project let me deal with my other employees. And I promise that project will be interesting than before"
Belle mendengar itu sudah rasa curiga dengan idea Mr.John. Belle pandang Aldo untuk memberi izinnya bercakap. Aldo hanya angguk saja kepada Belle.
"I'm sorry Mr.John But Mr.John, this project you can't take it and manage it with your other employees. you only give an idea for this project" Kata John.
"Why not? I not part this company? Mr.D'Angelo?" Lelaki tua itu pandang Aldo.
Aldo pandang tajam pada Mr.John.
"Dismissed"
Semua orang di dalam bilik bangun berdiri mengemas barang mereka masing-masing dan bergerak keluar dari bilik mesyuarat.
"Wait wait wait Mr.D'Angelo"
Mr.John menahan Aldo yang ingin pergi. Aldo berpusing menghadap Mr.John dengan mata tajam helang pandang lelaki tua itu.
"Mr.D'Angelo, please let me deal your project. I promise I will not take away your project Mr.D'Angelo"
"I never let my project take by someone else than my assistant"
"And I'm sorry you're not part of this company anymore"
Aldo berlalu beredar dari situ bersama pembantu peribadinya. Belle menekan butang lift peribadi Aldo dan pintu di buka. Aldo masuk ke dalam lift dan menghadap depan. Aldo memberi renungan tajam pada Mr.John sebelum pintu lift tutup.
Belle yang berada di situ pandang Mr.John. Dia menghembuskan nafasnya sambil menguling mata ke atas sebelum dia menglankah pergi. Dan tinggal lah Mr.John sendirian.
Mr.John menghembus nafas keluar. Telefon milik berbunyi di dalam poket kot night blue yang dipakainya. Dia mengeluarkan telefonnya dari cot dan terasa jantungnya terhenti degup seketika itu apabila melihat nama yang muncul di muka screen telefonnya.
YOU ARE READING
Bidadari Mr Aldo
Romance"Kenapa hidup aku macam ni?...."-Ina Hanya kerana dia mempunyai wajah seperti orang barat semua orang menjauh darinya. Itulah kehidupan seorang gadis yang bernama Siti Aminah sangat penuhi dengan cabaran dan ujian yang berat baginya. Dibesarkan oleh...