"One of us should not alive but destiny say we alive,"
.....................................................................
....................................................................''emosi mengawal jiwa ku,hidup dalam kegelapan mengharap datangnya cahaya dari lebuk terdalam,hidup dalam ketidakpastian akan kenyataan dunia,''Danisha Dahlia Carissa.
Kelurga Quartz Linnaea ialah pengasas Hospital Mental Linnaea sebuah hospital swasta yang terkenal dengan kaedah perubatan yang mujarab yang membuat hospital itu aneh semua kesakitan di situ kelihatan seperti mayat hidup ada kabar angin menyatakan mereka menggunakan kaeada perubatan lobotomi yang di haramkan di seluruh negara tetapi ia tetap berlaku. rahsia.
Danisha Dahlia Carissa berambut dark brown dan kelihatan kelihatan merah bermata ember , seorang yang memegang perinsip hidup ini tidak bermakna segalanya kosong tiada yang baik atau jahat aku seorang yang menganut falsafah nihilisme Dani suka menghabisi masa di tasik permai untuk memikirkan maksud kehidupannya.
Dani mempunyai seorang kakak kembar bernama Delisha Daffodil Clarissa dia seorang yang narasis menganggap dirinya paling bagus dan sempurna Deli selalu memangil Dani sebagai clone atau mayat hidup, mereka berdua digelar sebagai DQueen Twin's antara kembar penjenyah paling berbahaya kerana telibat dalam pembunuhan 26 pelajar suatu mereka remaja dahulu .
Nabil Arash ialah detektif yang menyamar sebagai pembantu peribadi villa keluarga Quartz Linnaea,dia seorang lelaki petengahan tahun.
Dani menyuruh pakcik arash untuk pandukkannya ke tasik permai
sesudah mereka sampai dani keluar melihat keadaan di situ,tasik itu sudah lama di tinggalkan suatu masa dulu tasik itu merupakan tapak pelancongan yang cantik kabar angin menyatakan ada suatu wabak yang membuat tasik itu tidak boleh digunakan lagi.
''kenapa...kenapa...aku...aku bodoh masa tu semua salah aku...aku minta maaf sangat sangat,''
Air mata dani terkeluar dengan deras tertapi tiada sebarang bunyi esakan terkeluar suaranya kelihatan tidak berdaya bagai jasad lari dari tubuhnya.
pakcik Arash keluar dari kereta kerana tidak sanggup melihat dani dalam kesedihan apabila dia melihat gadis itu menangis entah bagaimana dia merasakan perasaan yang medalam seakan akan jarum meyusuk kedua berbola matanya.
''puan muda dahlia kamu kenapa ada sesuatu yang buat kamu bersedih?''katanya dengan simpati sekali.
air mata dani kelihatan menderas tertapi dia seakan akan tidak mendengar kan seruan pakcik arash.
''shh...jangan sedih puan muda semua akan baik baik sahaja,''kata pakcik arash dengan lembut.