Alyssa wandelt langzaam naar het bureau van Aylin. Ze ziet al haar boeken gestrooid over haar bureau. Balpen in alle kleuren die overal wel ergens zitten. Papieren op haar bed en eten ergens waar er plek is.
'Sorry, het is een beetje rommelig, ik- ik heb niet echt tijd om op te ruimen.' Zegt Aylin bescheiden. Alyssa draait zich om naar Aylin en schudt haar hoofd.
'Nee,' Glimlacht Alyssa zachtjes. 'Totaal geen ramp, je bent een student.' Glimlacht Alyssa. Aylin glimlacht zachtjes terug en steekt haar hand uit met het kopje koffie.
'Koffie zoals je het graag hebt.' Alyssa glimlacht en neemt de beker aan. Ze neemt een klein slokje en wandelt dan naar de kleine zetel en zet zich neer.
'Hoe gaat het met je studies, Aylin?'
'Hoe gaat het met jou, Alyssa?' Vraagt Aylin. Alyssa laat een kort lachje horen en heft haar schouders op.
'Je weet hoe het gaat, nog altijd hetzelfde.' Aylin kijkt meteen naar de grond, ze voelt zich beschaamd voor het feit dat ze op kot is gegaan om niet meer thuis te leven.
'Je moet je niet schamen, Aylin, ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben moest ik de kans hebben.' Aylin kijkt op naar Alyssa.
'Kom zet je neer. Maak je niet druk over ons, we overleven het wel, of niet soms?' Zegt Alyssa met een glimlach.
'Zie dat jij gewoon goed studeert en een diploma haalt, dat is het enigste dat je moet of anders heb je met mij te maken.' Lacht Alyssa. Aylin lacht zachtjes om Alyssa haar woorden. 'Dat zal ik zeker doen, ik zal je trots maken.' Alyssa knikt goedkeurend.
'Heb je nog iets nodig? Geld? Eten? iets vraag het maar.'
'Nee, nee, Alyssa alles is oké, ik heb alles.'
Alyssa knikt goedkeurend en zucht diep.
'Hoe is het met Junayd.' Vraagt Aylin.
Alyssa laat een lachje horen. 'Junayd?' Alyssa kijkt naar haar glas en kijkt dan naar Aylin.
'Je bedoelt Farid, hoe gaat het met Farid.'
Aylin kijkt Alyssa onbegrijpelijk aan.
'Sorry? Ik begrijp je niet.'
'Het is gedaan tussen Junayd en mij. We zijn uit elkaar gegaan.' Aylin kijkt verbaasd naar Alyssa. 'Ik ga trouwen met Farid.'
Aylin kon niet volgen waarover heeft Alyssa het?
'Alyssa? Wat? Wat is er gebeurt tussen jij en Junayd? En sinds wanneer? En wie is deze Farid?'
Alyssa zucht diep uit.
'Wat ik tegen je ga zeggen mag je tegen niemand zeggen. Beloof mij dat.'
'Ja, ja- jazeker, Alyssa ik zwijg als een graf.'
Alyssa zucht diep uit.
'Ik was op weg naar mijn werk, ik- ik had haast en ik negeerde het rood licht. Er- toevallig was er een auto die ja waarschijnlijk moest doorrijden en ja, van het een kwam het ander. We hadden ruzie en- hij maakte mij boos dus- ik pakte mijn tas en sloeg tegen zijn auto.' Er komt een kleine lach op Alyssa haar gezicht. 'Hij moest maar niet zo stoer doen en ik- ja- ik dacht niet na.' Zegt Alyssa weer met een gezicht die haar glimlach doet verdwijnen.
'Hij zei dat ik de schade moest betalen, wat normaal is, ik bedoel-' Aylin voelt het al aankomen, ze wist wat het betekent om thuis aan te komen met een grote factuur, met boetes, wat het ook mocht zijn, het zou hun martelingsdag worden.
'Ik wou het niet met de verzekering oplossen, je weet zelf, Aylin, bon- hij zei me 5000€.' Aylin brengt haar handen naar haar mond.
'5000€?' Zegt Aylin meteen.
JE LEEST
Until you. VOLTOOID
Romantiek'Als je weigert op mijn verzoek zal je deze beelden overal vinden, Alyssa. En ik denk niet dat je dat wilt- ik denk niet dat je wilt dat mensen weten wat je doet met je vrije tijd.' Alyssa heeft zelfs de kracht niet om boos te zijn. 'Als je met mij...