bahagian 13 🌼

21 1 0
                                    

Ia mengeliat kecil.

matanya digosok perlahan, sambil menguap ia membuka matanya perlahan sambil memandang sekeliling..

"aku kat mana ni!?" soalnya. Dengan cepat ia turun dan berdiri dari katil berlari menuju ke arah tingkap bilik itu laju.

Langsir tingkap itu diselak kuat.

"aduii! kau dekat rumah Aurora lah Wilma Samantha" gumannya sambil menepuk dahinya perlahan. Jam di dinding dipandangnya .

"06:30 pagi" gumannya.

nafasnya dihela, kakinya dibawa menuju kembali ke arah katil itu.

sambil duduk ia menghela nafasnya sekali lagi..

"siapa lelaki-lelaki tu semalam? takkanlah ada orang yang tak puas hati dengan aku? ke ada orang yang saja nak kenakan aku ni?" soalnya sendiri

terlalu banyak persoalan yang bermain difikirannya saat ini..

"Takkanlah c gila tu yang hantar?" soalnya. Dahinya dikerut takkala hati dan fikirannya seperti mengiyakan firasatnya itu..

"kalau Ali saja kenakan aku semalam, takkan dia tak jujur dengan aku.. hmm bukan main lagi lelaki tu nak tumbuk aku semalam, tu bukan nak kenakan aku tapi betul-betul nak cederakan aku"

"cara dia cakap dengan Ali pun terlalu ganas, nampak sangat lelaki-lelaki tu diupah oleh orang lain.." sambungnya.

kini ia berbaring semula diatas katil itu.

"harap-harap lepasni takdelah benda bukan-bukan jadi!" tambahnya lagi.

Jeda.

nafasnya dihela perlahan. sambil duduk pregnancy test itu dipandang.

"Kalau betullah Wilma cakap hari tu, aku bersyukur sangat.." gumannya sambil membelai rambut Alice itu perlahan.

"kalau betul apa kaka Tha cakap.. Alice bakal ada adik baru nanti!" Tambahnya sambil mengucup pipi putri sulungnya itu.

nafasnya dihela.  pregnant test itu dipandang sekali lagi.

🌼🌼🌼

"chal.. kau kenapa?" soal kim memandang pelik kelakuan Charles itu.

"entahlah Kim.. aku asyik nak muntah je, pastu kepala aku pun ikut pening" luahnya.

"eh.. kalau macam tu jomlah pergi klinik" ajak Kim.

Charles menggeleng tanda ia menolak ajakan kim itu.

"Kenapa ni?" soal ahcong yang baru datang bersama-sama dengan Jarjit, Steve, Hadi, Sim dan juga Ali.

"ni Charles dari tadi loya tekak, asyik nak muntah ditambah lagi kepala dia pun pening.." jelas kim

"abang? kenapa tak bagitau saya yang abang tak sihat.. saya boleh bawa abang pergi klinik berhampiran" soal Ali sambil duduk disebelah Charles. Riak wajahnya pula risau

"aku okay.. jangan risau okay" jawabnya. Nafasnya ditarik lalu dihembus perlahan

Pandangannya mulai gelap, lalu ia jatuh didalam dakapan Ali.

"Abang!? Abang!?" panik Ali sambil menepuk-nepuk wajah Charles yang sudah pengsan itu.

"Charles!?" panik mereka semua ditempat itu.

Jeda..

!!!!

"beb!?" panggil Wilma sambil berlari laju mendapatkan Aurora yang berdiri disingki dapur itu.

"beb? kenapa ni ah?" soalnya sambil memandang gelas kaca yang pecah itu diatas lantai

"beb.. aku tak sedap hati lah" katanya sambil memandang Wilma dengan riak wajahnya yang risau..

HER LOVE STORYWhere stories live. Discover now