Familjen

17 2 1
                                    

Min lilla fina familj består av pappa, mamma, min storebror Natanael, min storasyster Nea och min finaste lillasyster Nora. Nora liknar mig väldigt mycket med bruna söta ögon, fräknar och blont hår. Fast hennes hår är lite kortare och alldeles rakt. Mamma, pappa, Nea och Natanael är "nästan" vuxna allihopa och det verkar nästan som att de glömt bort hur det var att vara liten. Det är faktiskt svårt att alltid vara snygg, perfekt, söt och försöka vara som alla andra. Som tur är kan Nea vara liten ibland och fatta hur svårt det är. Men det är bara ibland.
Imorgon är det äntligen skola och vi ska göra de sakerna som jag gillar allra bäst. Först så ska vi ha ett dubbel pass i bild, sedan ska vi ha svenska och förbereda en berättelse som vi efter hemkunskapen kommer att börja på. Sedan allra sist på dagen ska vi ha språk. Mitt språk är Spanska och det är jättekul för våran lärare är så duktig!
Ååå! Vad jag längtar!
Ikväll har Charlie och jag bestämt träff på fiket vid ån. Hon hade tydligen något viktigt hon behövde prata om.
Undrar vad det är hon vill prata om. Jag är nästan lite nervös, helt plötsligt känns det konstigt att träffa Charlie som att det var typ 100 år sedan eller nåt. Innan vi träffas ska jag duscha så att jag är fräsch. Då behöver jag nog börja direkt efter middagen tror jag. För jag älskar att duscha det är så skönt att bara stå där och känna de varma dropparna smeka huden.
Någon knackade mjukt på dörren....
Nora.
Hon gav mig en mjuk syster-kram och sa sedan.
-Mamma sa att jag skull säga att maten var färdig, sa hon log mot mig så där fint som bara hon kan.
-Då får jag väl komma ner och hjälpa till att äta då, sa jag och log tillbaks mot Nora. Jag började jaga henne ut ur rummet och lyfte upp henne i famnen och kittlade henne så att hon storknade. Idag hade hon en söt liten kjol på sig, ett vitt linne med lila små fjärilar på. Över det hade hon en svart Hood tröja och håret var uppsatt i två fina tofsar. Hon gav mig en stor kram och burrade in ansiktet i mitt hår. Jag skrattade och gick försiktigt nerför trappan med min lillasyster i famnen.
Halvvägs nere kända jag hur den goda luften fyllde mina lungor och hur det vattnades i munnen. Jag släppte ner Nora.
-Din busunge varför sa du inte att det var tacos!! ropade jag och Nora fick ett fnitter anfall och kutade in i köket. Jag gick lugnt efter henne. Hon satt (fortfarande fnittrande) bredvid mamma mitt emot Nea. Jag satte mig bredvid Natanael och tog för mig av maten. Alla stirrade på mig!
-Vad?? Jag stirrade på mamma.
-Varför kan jag inte äta?
Natanael lutade sig mot mig och viskade.
-Syrran, "Idioten" är här. kommer du inte ihåg??
Urg!! Jag fnös.
Alla hörde hur det spolade på toaletten. Var och en satte på sig sina tillgjordaste leenden och väntade...

NellyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz