-Prolog-

80 4 0
                                    


DI tengah malam yang sunyi ada seorang lelaki yang tinggal jauh di dalam hutan sedang menuju ke rumahnya sambil membawa seorang wanita yang kaki tangannya terikat. Wanita itu berada di bahu sang lelaki, tidak penat wanita itu meroyan minta dilepaskan tapi lelaki itu menghiraukan saja wanita itu. Dia tetap terus berjalan menuju rumahnya.

"Tolonglah lepaskan aku!" teriak wanita itu kuat. Buat lelaki itu naik bengang. Pisau kecil yang berada di dalam poket dikeluarkan lalu ditujuh ke arah leher wanita itu.

"Awak cubalah teriak lagi kalau awak nak malam ni jadi malam terakhir awak," ugut lelaki itu bagi menakuti si perempuan. Seketika wanita itu diam tapi tetap saja tangisannya tidak berhenti. Air mata sudah membasahi mukanya. Satu saja yang dia rasakan sekarang ialah takut, dia buat salah sikit saja ini akan jadi malam terakhirnya. Serius!

Rumah yang ditinggalinya sudah dekat. Pisau itu kembali dia letakkan ke dalam poket. Sampai saja depan pintu panel elektrik yang berada di sebelah kanan itu dia tekan dan masukkan kata laluan. Ya, memang dia tinggal di dalam hutan tapi itu tidak bermakna rumah dia juga perlu kayu. Rumahnya seperti rumah banglo besar dan sudah tentu reka bentuknya modern.

Seusai memasukkan kata laluan pintu pun terbuka. Terus saja lelaki itu melangkah masuk dan menutup semula pintu. Dia berbalik dan bergegas menuju sebuah pintu. Sampai saja depan pintu tombolnya dipulas kuat. Dan terlihatlah satu ruangan yang perlu dituruni menggunakan tangga terlebih dahulu. Lelaki itu menuruni tangga terlebih dahulu.

Dan maka sampailah mereka berdua di ruang bawah tanah. Tapi jangan silap ruang bawah tanah ini tidak seperti yang kita semua jangkakan. Ruang ini penuh dengan fasilitas yang lengkap. Mungkin sudah memang lelaki itu rancang untuk wanita yang dia culik malam ini.

Wanita yang berada di bahunya itu dia baringkan di sebuah katil single. Tangan dan kaki wanita itu dibuka ikatannya, diganti pula dengan menggarinya dari setiap bucu katil. Ditengah tangan dan kakinya di gari wanita itu tetap minta dilepaskan.

"Daniel, tolonglah lepaskan saya awak tak perlu buat saya macam ni," rayunya pada lelaki yang bernama Daniel itu dengan tangisan yang sudah membasahi mukanya. Tapi Daniel tetap menggarinya. Habis saja kaki dan tangan wanita itu semua di gari dia meninggal wanita itu di katil dan dia berlalu pergi.

Wanita itu yang melihat dirinya akan ditinggalkan berseorangan menangis. Takut dalam dirinya semakin membuak.

Daniel, betul-betul meninggalkannya berseorangan diri di ruang bawah tanah. Dia menuju ke atas dan menutup pintu ruang bawah tanah itu dan menguncinya. Nafas yang dari tadi tidak terkawal dia cuba untuk kawal. Fikirannya kacau, tiba-tiba saja dia menumbuk dinding rumahnya.

Dia membuka langkah ke arah tangga dan menaiki tangga itu untuk menuju ke biliknya. Sampai saja depan bilik tombol pintu dipulas dan daun pintu dikuak besar. Dia biarkan saja pintu dibuka, meja kerjanya menjadi tujuan. Pisau kecil yang berada dalam poket dia keluarkan lalu diletakkan di atas meja. Dirasa diri perlu dibersihkan dia menuju ke bilik air dan memasukinya.

Setelah berada di dalam bilik air dia membuka kesemua pakaiannya sehingga tidak ada lagi seutas benang di dirinya. Tempat shower yang berada didepannya dia dekati, lalu dia pusingkan paip air. Dengan itu dia membersihkan dirinya terlebih dahulu sebelum berurusan dengan orang yang berada di bawah sana.

...

SEUSAI mandi dan mengeringkan badan dia mengambil pakaian di dalam almari lalu memakainya. Sebelum menuju ke ruang bawah tanah dia berkemas-kemas, seketika cermin yang berada di depannya dia tenung. Sungguh hari yang sangat malang, sepatutnya ini akan menjadi hari yang bahagia baginya tapi mahu bagaimana lagi wanita yang bernama Sofia itu sudah tahu yang dia ini adalah seorang pembunuh. Terpaksalah dia menculiknya.

Habis saja dia dengan dirinya, dia berdiri dan bergegas menuju ke ruang bawah tanah. Dalam jangkaannya sudah dua puluh minit lebih dia meninggalkan Sofia dia ruang bawah tanah. Terlelap, masih lagi bangun? Dia juga tidak tahu apa yang jadi di bawah sana.

Berada tepat di depan pintu dia keluarkan kunci lalu dia buka kunci yang berada di pintu itu. Setelah membuka kunci tombol pintu dia pulas secara perlahan. Terbuka saja pintu dia tidak mendengarkan apa-apa suara melainkan sunyi sepi. Dengan perlahan dia membuka langkah untuk menuruni tangga.

Berada di bawah dia melihat Sofia yang sudah mungkin terlelap kerana terlalu penat. Macam mana tidak lepas saja Sofia tahu yang dia ini adalah pembunuh mereka terus saja melancarkan aksi kejar-kejaran. Lama juga mereka berkejaran sampailah Daniel berhasil menangkap dirinya.

Daniel mendekati Sofia yang sedang terlelap. Dia melihat Sofia dengan perasaan yang bercampur aduk. Marah, sedih semua itu bermain di dalam kepalanya. Seketika pandangannya beralih ke sebuah meja, ada sebuah kaset yang tidak tahu sudah berapa usianya. Dia datang mendekat, tangan menggapai satu kaset yang berisi lagu kesukaannya lalu dia memainkan lagu itu.

"I have but one desire,"

"And that one is you...,"

Seketika Sofia yang sedang terlelap sedikit tersedar akan lagu yang Daniel mainkan. Matanya terbuka secara perlahan, Daniel yang perasan terus saja berpaling. Sebuah kerusi yang berada di dekatnya dia ambil lalu membawa untuk dia duduk depan Sofia. Sofia yang mula sedar kian membuka mata seluas-luasnya. Terlihat Daniel duduk tepat di hadapannya dengan pandangan yang tidak tahu apa sebenarnya maksud pandangan itu. Kosong sungguh kosong, tidak tahu apa sebenarnya yang Daniel fikirkan.

"Daniel please why are you doing this to me, why you kidnap me?" soal Sofia, seketika fikiran Daniel kacau mendengarkan soalan itu. Tangan mengaruk kepalanya yang tidak gatal itu. Kacau sangat kacau!

Pisau yang dia simpan di dalam poket seluarnya dia keluarkan. Terkejut Sofia dibuatnya. Pisau?! Salah sikit saja ni boleh jadi arwah Aku!

Ibu jari Daniel terus mengaruk kepala, dengan adanya pisau di tangannya. Sofia yang melihat itu cuba untuk bertenang. Tidak ingin buat Daniel naik gila. Silap sikit dia meroyan minta nak lepaskan memang malam ni akan jadi malam terakhirnya.

"I think that song can answer your question, and why I made you like this." Lepas saja Daniel mengatakan itu Sofia mendendarkan lagu yang Daniel mainkan dengan betul-betul.

"I've lost all ambition for worldly acclaim,"

"I just wanna be the one you love..."

Terkejut Sofia mendengarkan separuh daripada lirik lagu itu. Seseorang yang aku cintai? Anak mata Daniel dia pandang, suram tidak berperasaan. Air matanya mula mengalir.

"Daniel please..."

"No... You're all mine now Sofia..." 

Daniel Azreen: The Psychopath Husband | CSWhere stories live. Discover now