Bab 25

341 12 1
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.













"This when his was 9 years old. He got his first place that day" Kata Madam Gabrielle.

Ina berada di ruang tamu duduk di sofa bersama Madam Gabrielle yang sedang menuju gambar-gambar album pada dia. Madam Gabrielle membelek album dan dia tertawa melihat gambar Aldo yang ketika berusia 10 tahun.

"Is isn't he cute?"

Ina mengangguk kepala. Jujurnya Aldo sangat lah comel. Dengan pipi gemuk itu membuatkan hatinya geli seperti ingin mencubit pipi gemuk itu. Buku album di belek lagi hingga gambar seorang lelaki seperti pelajar universiti sedang tersenyum menghadap pada kamera.

"This is my son. Father of Aldo and Arianna" Kata Madam Gabrielle.

Ina pandang wajah bapa Aldo. Melihat wajah lelaki itu tidak sama dengan wajah Aldo. Dan baru dia sedar yang Aldo dan Arianna wajah mereka berdua tiada langsung yang sama. Aldo mempunyai mata berwarna hitam manakala Arianna mempunyai mata berwarna biru.

Dan lelaki di dalam gambar mempunyai mata berwarna hazel.

"Um......... Madam Gabrielle...... Can i ask you something?. But I hope you don't mad"

Madam Gabrielle pandang Ina dan pegang tangan Ina manakala tangan sebelahnya lagi memegang album.

"Yea sure dear. What is it? I will not get mad"

Ina menarik nafas dan hembus keluar untuk menghilangkan rasa gelisahnya.

"Why Arianna dan Aldo they don't like same? I mean by they eyes and face?" Tanya Ina.

Mendengar soalan dari Ina. Madam Gabrielle menunduk dan menghembuskan nafas keluar. Dia mendongak pandang Ina.

"Ina........ I think you need to know that Aldo dan Arianna is not siblings. They are adopted children of my son"

"What?"

Dia seperti percaya apa yang di katakan oleh Madam Gabrielle tadi. Maknanya Aldo ialah anak angkat dan cucu angkat kepada Madam Gabrielle. Sama dengan Arianna juga.

Madam Gabrielle mengangguk.

"Yes. My son found Arianna on the street and Arianna's biological parents were killed" Ujar Madam Gabrielle.

"What about Aldo?" Tanya Ina.

"Aldo's parents......... were killed in front of his eyes and my son found and safe him when he was kidnapped"

Hatinya sangat sedih dan hancur yang telah apa terjadi dengan masa kecil Aldo. Mesti dia truama dengan masa kecilnya kerana ibu bapanya di bunuh depan matanya.

"Can I ask one question?"

Madam Gabrielle pandang Ina.

"Who is....... Mawar?"

Bidadari Mr Aldo Where stories live. Discover now