BAB - 06 -

159 16 0
                                    

ZERO menepis tangan Aero yang gatal hinggap di bahunya. Kalau dah tiba-tiba nak melekat saja dengan dia ni mesti ada benda tak kena.

"Kau pahal? Mabuk haritu belum hilang?"

"Nak manja pun tak boleh?" soal Aero geram. Zero menjeling adik kembarnya itu. Kalau dia tampar ni bersepai gigi.

"Apa kejadahnya kau nak bermanja dengan aku malam buta ni? Pergi masuk tidur sana."

"Alah... Bang..."

"Apa dia?" Suara Zero meninggi. Geram juga dengan mamat ni. Tak reti tengok jam ke?

"Tak payahlah tengking!" Marah Aero kesal.

"Serabutlah!"

"Nak cakap aku ni menyerabutkan kau ke?" balas Aero. Zero menyerabaikan rambutnya sendiri. Geram.

"Ya! Apa kau nak?"

"Fine! Aku menyerabutkan kau! Blah lah! Ada satu-satunya ahli keluarga pun tak guna! Memang aku tak ada hati perasaan pun!" Aero terus berlalu keluar dari bilik abang kembarnya itu. Zero merengus kasar. Dia hempas Ipad miliknya atas meja itu.

Wajahnya diraup dengan kasar. Dia betul-betul dah tak peduli dengan kerjanya yang tadi berselirat dalam otak. Gundah hatinya mendengar ujaran Aero sebentar tadi. Sungguh, dia tak bermaksud.

"Kau pun satu, tahu dah budak tu tak boleh kena tengking macam tu, yang kau buat adik kau macam tu kenapa?" Marahnya pada diri sendiri. Terus dia bangun dan berlalu keluar bilik.

Tujuannya hanya satu, bilik Aero. Dia tak tahu kenapa tapi Aero benar-benar bersikap pelik kalini.

Klak!

"Aero..." Zero mendekati katil adiknya itu. Dia pandang rambut Aero yang tak tertutup oleh selimut itu.

"Aku minta maaf. Tak sengaja. Kau nak cakap apa tadi?" Aero hanya diam. Zero menghela nafas lelah.

"Aero, aku tanya ni."

"Pergi..." suara serak Aero itu dapat ditangkap oleh pendengarannya. Zero mengerutkan dahinya. Tak pernah-pernah budak ni menangis bila kena tengking atau mendapat perkataan kasar darinya.

"Aku bagi kau masa lima minit untuk bertenang. Lepastu, bangun dan cerita pada aku. Faham?" perintah Zero. Aero diam saja.

Zero juga diam memberikan masa untuk Aero bertenang. Aero yang menyedut hingus saja yang kedengaran.

Zero melihat sekeliling bilik Aero. Semua tampak biasa. Tatapan matanya jatuh pada bingkai gambar keluarga mereka.

Dia mengambil bingkai gambar itu dan melihatnya. Dalam gambar tersebut, ada sepasang suami isteri yang mendukung dua bayi lelaki. Namun, wajah wanita itu dicoret dari luar frame

'It's been thirteen years...'

Bingkai gambar kembali diletakkan atas meja dan dia betulkan kedudukannya.

"Bangun. Dah lima minit," arah Zero. Lambat-lambat Aero akur. Dia duduk dan memandang Zero.

Air mata dipipi Aero diseka oleh Zero. Aero terus memeluk perut Zero dan sandarkan kepala di dada abangnya itu.

"Nak cakap apa tadi?" soal Zero.

"Nak tidur sama... Orang takut tidur sorang, bang..." rengek Aero.

"Kau menangis kenapa?"

"Abanglah!" Zero terkekeh perlahan.

"Lain kali jangan kacau aku waktu aku tengah serabut." Aero berdecit dan kembali berbaring setelah meleraikan pelukan itu.

"Tidurlah. Aku temankan." Aero akur.

SEMINGGU sudah berlalu dan Zero sudah tak tahan. Dia tarik kepala Aero dan menghidu bauan dari rambut itu.

"Pergi bersihkan rambut," arah Zero.

"Tak naklah..."

"Aaero Wesley, jangan jadi pengotor. Dah sebulan tak cuci rambut kan?" Aero tetap menggeleng.

"Jom, aku tolong cucikan." Aero berfikir sekejap dan mengangguk akur. Zero terus menarik Aero ke bilik air. Baju Aero ditanggalkan dan kain pelikat milik Zero diserahkan pada Aero.

"Tanggal seluar tu pakai ni. Nanti aku masuk balik." Aero hanya menurut. Bukan selalu Zero menawarkan diri untuk mengurus dirinya.

"Dah!"

Zero kembali masuk ke dalam bilik air itu dan terus membuka air. Disiram kepala Aero dan syampu diambil.

"Pejam mata."

"Gelap!" Zero menghela nafas.

"Nanti pedih mata tu." Aero berdecit dan mencengkam kedua belah sisi baju Zero sebelum memejam matanya. Dia biarkan kepalanya dibersihkan dan diurut sedikit.

Tak lama setelahnya, bunyi air kembali kedengaran. Setelah selesai, dia membuka matanya dan yang pertama sekali dia lihat adalah perut berkotak abangnya itu.

Semua angkara baju t-shirt putih yang dikenakan itu sudah basah dengan air. Aero ketawa kecil dan meraba perut itu.

"Sexy!"

Tak!

Tak pasal-pasal kepalanya diketuk. Aero mencebik. Dah lah tu, tangannya pula ditepis dengan kasar.

"Suka hati je meraba perut aku. Tahulah kau punya perut tu buncit."

"Heh! Mana ada buncit! Aku pun ada sixpack lah!" Zero menggeleng.

"Mandi tu jangan takat jirus air je. Sabun sekali. Jangan ikut sangat perasaan tu." Aero berdehem saja. Kalau dia lawan nanti dia juga yang kena.

 Kalau dia lawan nanti dia juga yang kena

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- Continue -

[C] ZERO AND AEROWhere stories live. Discover now