❛❛Afera o lisa❜❜

81 9 4
                                    


PRZEDSTAWIAM KSIĄŻKĘ
❛❛Afera o lisa❜❜

Autorką dzieła jest
☞︎︎︎ SzalonyIntrowertyk

Okładka aktualna na dzień publikacji rozmowy

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Okładka aktualna na dzień publikacji rozmowy.

Rozmowa przeprowadzona na przełomie lutego i marca 2024 roku.
·
Data publikacji: 17.03.2024 r.

Dziennikarka: Witaj! Jestem xNoorshally i przybywam z pytaniami, które będą dotyczyć Twojego dzieła „Afera o lisa". Bardzo się cieszę, że będziemy mogły o nim porozmawiać! Zacznijmy od tego co najważniejsze, a mianowicie od tytułu utworu. Jak powstał, skąd wzięłaś na niego pomysł i co oznacza względem książki? Jest powiązany z dziełem w jakiś konkretny sposób? (Nawiązuje do pewnych wydarzeń, sytuacji w utworze lub tym podobnych?)

SzalonyIntrowertyk: Cała moja opowieść jest bardzo luźno zainspirowana masą wydarzeń, skandali czy postaci z XIX-wieku. Inaczej o skandalu można powiedzieć, że to bardziej współczesna „drama" albo właśnie „afera". Opowieść przepełniona jest intrygami snutymi przez większych i mniejszych graczy w stworzonym przeze mnie świecie. A dlaczego „o lisa"? Tutaj też mamy nawiązanie do fabuły książki, gdzie zwierzęciem rodowym jednej z głównych bohaterek, Aurelii, jest właśnie ten chytry futrzak. I ta bohaterka również powoduje afery, chociaż czy z własnej inicjatywy, to już inna sprawa.

Przyznam, że przeszłam przez parę próbnych tytułów i na ten wpadłam stosunkowo późno, w procesie twórczym.

Dziennikarka: Mając dużo wspólnego z lisami powiem, że to doskonały wybór. Jeśli chodzi jednak o wcześniejsze wersje tytułu, podzieliłabyś się z nami pierwotnymi pomysłami?

SzalonyIntrowertyk: To bardzo ciekawe stworzenia! Wracając do tytułu, przez bardzo długi czas historia miała się nazywać „Fiołkowa cesarzowa", rozważałam jeszcze „Popioły feniksa" oraz „Popioły Norywy", jednak te wydawały się dla mnie zbyt odtwórcze, gdy patrzę na książkowy rynek.

Dziennikarka: A czy wszystkie odnosiły się do tekstu utworu?

SzalonyIntrowertyk: Tak, zdecydowanie, chociaż jeżeli zastanowię się nad aktualnym kształtem fabuły, to nie są one już tak aktualne jak w przeszłości.

Dziennikarka: Tytuł za nami, dlatego skupmy się teraz na tematyce. Co skrywa się za okładką książki? W jakim klimacie jest ona prowadzona? Jest to powieść, dramat, one-shot, a może coś innego?

Noorshallanckie RozmowyOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz