BAB - 21 -

146 16 0
                                    

TELEFON yang terus berdering itu dijawab. Kedengaran suara Aero. Lah, dalam bilik je pun. Nak telefon bagai dah kenapa.

"Hm?"

"Abang buat apa?"

"Tengah buat sketsa," jawab Zero. Aero mengeluh kecil.

"Kenapa?"

"Kaki aku rasa sakit... Macam cramp, kebas tapi... Sakit sangat, bang. Lepastu paha aku macam bengkak tau," adu Aero. Zero letakkan pensel.

"Buka seluar kau pastu pakai kain pelikat yang ada dalam bilik tu. Nanti aku datang dengan minyak urut kaki kau."

"Tak nak urut! Kau urut selalu kasar!"

"Dah tu, nak suruh aku buat apa? Kau tu model tau, kerja banyak berdiri. Baik kau buat apa aku suruh sebelum aku langsung tak peduli pasal kau."

"Yelah!"

Zero terus bawa barang-barangnya naik ke tingkat atas dan berlalu masuk ke biliknya. Aero di atas katilnya itu dipandang.

"Cepat betul."

"Masa first kau suruh aku dah terus buat. Aku tahu gaduh dengan kau takkan pernah menang punya." Zero jongket bahu. Dia ambil minyak urut di dalam laci meja dan duduk di atas katil.

Kaki Aero diangkat perlahan naik atas ribanya. Kaki Aero tak berbulu, sukalah dia nak mengurut sebab tak ada gangguan.

"Paha tu dekat mana?"

"Atas. Bengkak kan?" Zero selak kain pelikat itu sampai paha dan mengangguk.

"Bengkak lah juga. Nanti makan ubat lembut urat. Urut saja pun tak menjadi juga kalau kau jenis aktif." Aero hanya diam mendengar.

"Bang... Bawah sikit. Atas sangat tu."

"Tak payah risaulah. Aku tak sentuh pun, tak hamak. Tak terliur pun."

Pak!

Zero ketawa. Bahunya diusap. Berbisa juga tangan Aero tu.

"Eii! Geram aku!"

"Dah kau bercakap macam aku nak-"

"Tak payah nak merepek, Zero! Cuma atas sangat tu! Nanti kau urut situ jadi sakitlah! Dah lah kau tekan kuat!" Zero menggeleng.

"Kalau tak tekan macam mana angin nak keluar? Kau banyak angin. Bahu tu, aku tengok pun aku tahu kau lenguh bahu. Angin tu." Aero pasrah.

"Buatlah apa kau nak buat." Zero ketawa.

"Cepat betul menyerah."

"Takkan menang pun, bang! Takkan menang!" Zero menggeleng. Ada je lah. Terhibur betul dengan perangai adiknya ini.

- Continue -

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

- Continue -

[C] ZERO AND AEROWhere stories live. Discover now