Satu persatu langkah diatur,Tania menurun tangga yang berada di syarikat TH QUATER,mengimbau masa didalam bilik milik Thaqeef
dia sedikit tawa dengan sikap thaqeef meminta nombor telefon.entah dia pun tak tahu.Tangan terasa dipegang oleh seseorang."H-hakim" ujar Tania melihat jejaka yang menghancurkan hati dan mengubah dirinya 100% dari dulu hingga sekarang "kau makin cantik ,nia" kata Hakim sambil mengusap kepala Tania.".." Lidah kelu melihat Hakim
Tangan Hakim ingin memegang tangan Tania namun dia pantas mengelak."Please Hakim lepaskan aku,aku penat hakim" ujar Tania."get lost your hands men!"suara garau yang agak lantang..
Tania menunduk kepala,dia tidak mahu bertetang mata dengan Hakim.Mungkin ini semua salah dia."Who are you and why are you holding her" Lantang suara laki itu.
"Stop,don't be like child!"lantang suara Tania,melihat kedua-dua jejaka bergaduh disebabkan dia.."but tania..." ujar Thaqeef mungkin kasihan...'but i don't care about my self..' bisiknya di dalam hati?
"No thaqeef,you please don't woring but myself" kata Tania 'qeef,saya minta maaf..' sambungnya dihati..
_
Tania berjalan menuju kedai 7-elevan tujuannya untuk membeli aiskrim..kegemarannya (jangan tanya aiskrim kegemaranya apa)
langkah diatur laju kearah peti aiskrim..Plak
"Ouch"
"Sorry,maaf-" Suara garau terhenti.Mata melihat keatas kepala didongak 'Thair'....macam mana dia ada kat sini bukan kat US sambung belajar..Mata tertuju kearah pakaian dipakai.Askar!
"I miss you..."Thair ingin memegang tubuh Tania.Namun di tepis kasar olehnya "jangan" Tangan disilang didada Lantas Tania bangun dari tercankung di atas lantai yang bersih namun 'buruk' "fikir anak kat rumah!" Suara Lantang Tania sudah keluar maknanya akan sesuatu akan berlaku..
_
FlashbackTubuh dipeluk makin lama dieratkan.Thair memeluk tubuh Tania yang kecil "Lepaskan.." namun sia-sia sahaja peluang itu badan gerak sedikit ingin bebas dari pelukan laki .Don't touch me,jaga maruah aku Thair! Bisik hatinya ketika Thair ingin mencoba membuka tudung.
"Damn!"
"Ayah" suara Tania perlahan sia-sia saja dia menutup mata buat 2 bulan
_
Peristiwa lepas bermain difikirannya.Banyak soalan bermain difikiran.dia pegang aku? Kenapa? Thair percayaan aku kat kau dh sia-sia,kenapa?Tubuh Tania kaku dihadapan pintu hotel yang diberikan oleh Thaqeef."Cik,okey?penat ke? Sakit ke?" Bertimbun-timbun soalan diberikan kepada ku.Tania menggangguk kecil sebelum dia kembali ke bilik.Langkah seperti layu ketika melangkah menuju tandas.Aku jerit jelah.
"Tolong!" Lantang suara Tania dikuatkan kakinya terseliuh mungkin megimbau peristiwa malang tersebut.Mata dipejam rapat tidak tahan menghadapi kesakitan yang pedih ini.Terasa tubuh diangkat Tania membuka matanya perlahan Thaqeef? Bagaimana dia boleh masuk?
Dia memdengar jeritan yang meminta tolong diperlahankan langkah dan menuju ke bilik 1097? Bilik Tania? Damn!
Langkah laju memegang tombol pintu yang dihiasi bunga Rose.."Tania!"
_
Mata dibuka perlahan melihat siling berwarna silver,memandang kebawah lihat Thaqeef disisi tertidur. Ya allah,apa aku dah buat ni..?bisik dihatiBukan salah dia,ini semua takdir yang ditentukan.Dia redha! But nothing easy sister..."awak bangun" sambil mememang tangannya berurat itu."Awak..." senyuman mekar dibibir melihat Thaqeef bangun wajah tampan itu ditenung lama.."why?" Tanyanya pantas aku berhenti tenung dan mengeleng.Dia senyum guyssss!! Hati aku cair cairrr.....
Tok
Tok
"Hi,i'm Teja,Teja Zeanissa,call me nissa or zea but i like zea..." ceria sahaja suaranya.zea sedap nama..Nama sendiri pun tak baguss Tania Alyssa pelikkkk! Bisik hatiku.Disamping itu ada figura lelaki boleh juga bentuk badannyaa "oh,my name Taufik Ridzuan call Zuan" beku sahaja suara acah macho konon..
Tania melihat dua orang dihadapan tersenyum maniss.Zea tidak bertudung beza denganku bertudung.Tania melihat karenah 2 orang dihadapan ketawa kecil lawakk
"Aku kawan dengan dia bukan kau,setan!,woman bukan pondan macam kau!!" Garang sahaja suara bila bercakap dengan Zuan.Kena sahaja namanya Zuan & Zea ,mereka bakal bertunang ke?
"Kau! Aku ni genteman bukan kau lembik!" Kuat sahaja suara Zuan,mereka bakal bertunang ke? Macam benci jee..
"Pui,,lelaki sejati konon perempuan pun benci" Lantas Zea menarik Tania keluar sambil menunjuk lidah ke zuan.
"Awak.." aku tidak sanggup meninggalkan Thaqeef...bisik hatikuuu
YOU ARE READING
Thaqeef Wadid : His Heart |OG
Romance𝓣𝓱𝓪𝓺𝓮𝓮𝓯 𝓦𝓪𝓭𝓲𝓭 × 𝓣𝓪𝓷𝓲𝓪 𝓐𝓵𝔂𝓼𝓼𝓪 "ₗᵢ𝒻ₑ 𝓌ᵢₜₕ ᵧₒᵤ.ᵢₜ'ₛ ₕᵤᵣₜ. ᵦᵤₜ, ᵧₒᵤ 𝒸ₐₙ ᵤₙ𝒹ₑᵣₛₜₐₙ𝒹" "No,i can't understood!!" Keluarga bahagia yang mementingkan keselesaan. Tania Alyssa,seorang gadis yang sopan.Wanita ini dibimbing hingga me...