MIMPI 27

1.2K 79 1
                                    

              Wakeel memandang lama pasangan yang sedang menari tidak jauh dari situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


              Wakeel memandang lama pasangan yang sedang menari tidak jauh dari situ. Perlahan, bibirnya mengungging senyuman kelat. Nampaknya, Bunga lebih memilih Putera Han daripadanya.

"Han tengah menari dengan siapa tu?" Tanya Puteri Mirdal dengan tidak puas hati. Pada mulanya, dia yang menjadi pasangan Putera Han, namun mereka terpisah setelah berpusing bertukar pasangan. Kini, Wakeel yang menjadi pasangan tariannya.

"Dengan perempuan."

"Aku tahu lah dengan perempuan. Tapi siapa perempuan tu? Macam pernah nampak tapi siapa ya?"

"Tak semua orang dalam majlis ni kau kenal, Mirdal." Ujar Wakeel malas namun tarian terap diteruskan. Ahh, bila lah gesekan violin itu akan terhenti.

"Ya, aku tahu lah. Tapi perempuan tu, cara lenggok tubuh dia, macam seseorang." Puteri Mirdal masih tidak berpuas hati. Sesekali, dadanya berapi cemburu tatkala gadis itu membisikkan sesuatu ke telinga Putera Han.

"Aku nak pergi dekat Han."

Dahi Wakeel berkerut sedikit. Puteri Mirdal yang cuba untuk menghentikan tarian itu ditahan. Dipandang tajam wajah Puteri Mirdal.

"Jangan nak buat pasal. Tak pernah ada lagi orang berjalan dekat tengah-tengah lantai tari ni." Keras Wakeel berkata. Mana mungkin dia membiarkan Puteri Mirdal pergi mendekati Putera Han dan Bunga. Kalau bilau majlis ini nanti.

"Tapi Han— ishh!!" Puteri Mirdal merengus geram.

"Kalau kau terus buat perangai macam ni, aku berani jamin yang kau tak akan pernah dapat Han."

"What do you mean?" Wajah tanpa senyuman milik Wakeel, dia pandang dengan geram. Sesekali, matanya memincing ke arah Putera Han.

"Perangai kau ni, gross. Lelaki, tak suka perempuan yang terlalu memaksa. Kau tahu tak?"

"Tapi aku tunang dia. Aku ada hak halang dia buat benda yang aku tak suka." Bentak Puteri Mirdal tidak bersetuju dengan kata-kata Wakeel.

"Hak? Kau fikir Han kisah ke pasal hak kau? Trust me, kau buat lagi perangai macam ni, aku jamin yang kau akan hilang Han."

"Jadi aku kena buat macam mana lagi?" Tanya Puteri Mirdal seraya mengeluh. Mungkin... Dia perlu mendengar nasihat orang sekeliling untuk mempertahankan hubungannya bersama Putera Han.

"Ikut apa saja yang Han nak. Jangan terlalu memaksa dan mengawal Han. Keep slow down. Dengan cara ni, dia akan rasa serba salah untuk putuskan hubungan ini."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Bunga, A Lady In Waiting [COMPLETE]Where stories live. Discover now