" Crush? Do you have crush? Tipulah kalau takde. Well, budak si Mimiz never want to have crush in life."
Mimiz, seorang yang introvert tetapi extrovert dengan orang yang dah buat dirinya berasa selesa. Siapa lagi kalau bukan tiga orang kawan baiknya.
(Well, let me introduce them)
Nanaz, seorang yang cepat gelabah dalam sesuatu masalah, caring dan juga jenis masuk air.
Jijiez, seorang yang garang tetapi bila mengenalinya tersangat lah baik hati, perempuan idaman bagi para lelaki dan suka bagi semangat kepada kawan-kawannya.
Naniz, seorang yang ingin kawannya happy selalu, penggemar kucing, pantang dengar lelaki handsome dan juga penyayang.
Mimiz dan kawan-kawannya menjadi rapat dari kisahnya di sekolah yang bernama SMK BROKLIOD.
"Kring, kring!"- loceng sekolah berbunyi.
Mimiz: "Arghhhhh, aku dah lambat!"
Mimiz melihat jam menandakan sudah waktunya pukul 7.00 pagi.
Mimiz:" Paling lewat sampai sekolah pukul 7.20, nak pergi sekolah dari rumah ambik masa 15 minit, kalau nak jalan ke kelas 5 minit. Okey ngam, cukup-cukup je masa. Boleh la nak pi perhimpunan masa pengawas dah panggil. Harap- harap my friends boleh cover line.
Mimiz turun dari kereta ayahnya dan menuju ke pagar sekolah. Mengikut plannya, Mimiz cukup-cukup masa untuk beratur ke tapak perhimpunan.
Mimiz:" Nanaz, am I late?"
Nanaz: " Well, you're awesome! Tepat pada masanya."
Mimiz:" Ohh, glad to hear. Saya ingat lambat dah tadi"
Naniz:" Weh, korang! Nak tahu something ak?
Nanaz & Jijiez: Ha, apa dia?
Naniz: " Saya dengar ada empat orang pelajar lelaki baru nak masuk sekolah kita ni! Ramai pelajar kata diorang handsome-handsome! Eh, nak usha tak?"
Mimiz: "Well, sorry guys. Not interested!"
Nanaz:" Ha, nak tengok jugak la! Aduh Miz, join lah sekali.
Jijiez: Aku pun nak tengok jugak! Mimiz, marilah!
To be continued....
YOU ARE READING
CRUSH KITA BUDAK SKEMA (Short Novel)
Teen FictionWatak utama: -Mimiz & Aqfa -Nanaz & Horizon -Jijiez & Adron -Naniz & Razon Adakah crush mereka seorang yang genius? Adakah mereka layak untuk menyukai orang yg hebat? Adakan era crush akan tamat? Adakah konflik menyebabkan perasaan suka makin hilan...