Gecenin kasveti mahalleye çökmüştü. Sokaklar bomboş ve sessizdi. Sadece Cihan ve ben dışarıda gibiydik.
Sessizce yürüyerek bizim eve ulaştığımızda onun apartmanın önünde bekleyeceğini düşünmüştüm ama beni şaşırtmış ve eve kadar girmişti.
O koridorda beklerken bende ilk odama baktım. Tahmin ettiğim gibi telefonumu masanın üzerinde unutup çıkmıştım. Telefonumu pantolonumun arka cebine koyduktan sonra odamdaki küçük şekerlikteki yeşil şekerlerimden iki tane aldım.
Odamdan çıktığımı gördüğü gibi evden çıktı ve ayakkabılarını giydi. Bağcıklarını iki kere bağlaması dikkatimi çektiğinde merakıma yenik düşerek sordum. "Neden iki kere?" Başını kaldırarak anlamayan gözlerle bana baktı. "Bağcıklarını diyorum. Neden iki kere bağlıyorsun?" Gülümseyerek eğildiği yerden kalktı. "Günüm güzel geçsin diye." Avucumu açarak ona doğru uzattım. "Bu şekerlerde benim günüm güzel geçsin diye." Bir şekerlere bir bana baktı. "Alsana birisini." Sonunda avucumun içindeki şekerlerden birisini aldığında bende diğer şekeri paketinden çıkartıp ağzıma attım.
Aklıma Ali'ninde orada olduğu ve ona şeker almadığım geldiğinde eve geri dönmek için çok geçti. "Keşke şekerlerden Ali'ye de alsaydım of" diye sesli bir şekilde söylendiğimde bakışlarını üzerimde hissettim. "İlerideki marketten alırız." dedi ve sigara paketinden bir sigara çıkartıp yaktı.
Paketi bana doğru uzattığında teklifine hayır demedim ve bir sigarada ben yaktım.Marketin önüne geldiğimizde o sigarasını atmış ve markete girmişti bende dışarıda sigaramı içerken onu bekliyordum. Elindeki yeşil şekerlerle marketten çıktığında bende sigaramı söndürdüm.
Yanıma geldiğinde yeşil şekerlerden birisini bana uzattı. Kaşlarım yukarıya doğru kalkarken sordum. "Bana mı?" Etrafa göz gezdirdikten sonra bakışlarını üzerimde sabitledi. "Başkasına uzatmadığıma göre sana." Şekeri elinden aldım ama açıp yemedim. "Teşekkür ederim."
Misafir olduğumuz eve geri döndüğümüzde ikinci demliğin demlendiğini duyduğumda baygınlık geçirecektim. Ne sohbetleri bitiyordu ne çay içmeleri. Salonun gürültüsüne katlanamayacağımı fark ettiğimde mutfakta oturan Ceren ablanın yanına gittim.
Karşısındaki sandalyeye oturduğumda onunda yorgunluktan bayıldığının farkına vardım. "Bitsede gitsek artık ya bitmedi çeneleri." Olumlu anlamda başımı salladım. "Sende gittin geri geldin kalsaydın ya evde." Cihan yanımdaydı nasıl evde kalsaydım? "Cihan abi yanımdaydı ya abla o kadar götürdü ayıp olurdu." Ceren abla kahkaha attı. "Cihan'a mı ayıp olurdu?" Olumlu anlamda başımı salladığımda Ceren ablada olumsuz anlamda başını salladı. "O takılmaz öyle şeylere."
İkinci demliğinde dibini gördüğümüzde annemin ayaklanmasıyla herkes sonunda kalkabilmişti. Yinede Suzan teyzenin ısrarları onlara gidip kahve içmemiz yönündeydi ama annem reddetmişti.
Bütün günün yorgunluğunu atabilmek adına yatağıma girdiğimde aklıma gelen yeşil şekeri almak için tekrar kalktım. Eğer yemeseydim kesinlikle rüyama girerdi.
🐬
Yine bizim ev imdat diyeceğim anlardan birisindeydi ama benim dersim olduğu için rahatça kaçabilecektim bugün.
Son kez parfümümü sıkarken telefonumun bildirim sesi parfümü bırakmama sebep oldu.
Gördüğüm bildirim bir anlığına elimi ayağımı birbirine dolaştırsada bildirime tıkladım.@cihann
- Annemler sizde mi?Annesini arayıp sormak varken üşenmeyip ınstagram hesabımı bulup bana mesaj atmıştı. Tebrik etmek lazım.
@gokkce
-Evet@cihann
-Mutfaktan anahtarı atsana@gokkce
-OkitoSalon kapısına yaslanarak konuşmaya başladım. "Suzan teyze Cihan abi anahtarı istiyor." Sohbetine hiç ara vermeden anahtarı bana fırlattığında yere düşmeden önceki son anda tutabildim.
Mutfak balkonuna çıktığımda aşağıda sigara içerken beklediğini gördüm. Dikkatini çekebilmek adına "Pişt!" diye seslendiğimde bakışları beni buldu. "Pişt ne Gökçe?" Çaktırmadan gözlerimi devirdim. "Atıyorum anahtarı Cihan abi." Cihan abi kısmını bastırarak söylediğimden olsa gerek kaşları çatıldı. Ellerini açıp beklerken konuştu. "At abim." Ben avuç içlerini hedef almıştım ama rüzgar anahtarı kaydırarak kendisinin hafif bir şekilde başına çarpmasını sağlamıştı. "Kafama at denemiştim ama neyse." Omuz silktim. "Bakıyım." Biraz balkon demirlerinden sarktım ve konuşmaya devam ettim. "Gayet sağlam duruyor olmaz bir şey."
"Gökçe mutfaktaki börekten Cihan'ların dükkanada bırak okula giderken." Bende diyordum kısacık bir zamandır Gökçe diye seslenen yok bir sorun var. "Tamam." diye annem duysun diye bağırırken bir yandanda tepsideki börekten saklama kabına koydum hızlıca.
Otobüse geç kalmamak için koştur koştur Cihan'ların dükkanına gelmiştim. Babası Fahri amcaya hızlıca bir selam verip saklama kabınıda Mıstık'ın eline tutuşturup hemen çıktım dükkandan.
@gokkce
- Dükkana bööğrek bıraktım@cihann
- Kim vardı@gokkce
- Fahri amca birde Mıstık@cihann
- Oyalanma eve geç@gokkce
- Dersim var okula gidiyorumMesajlaşmamız son bulurken otobüste gelmişti.
Okula gidebilmem en az yarım saati bulacağından çantamdan kulaklığımı çıkartıp kulağıma taktım.
Emir Can İğrek'ten dinlediğim "Bir Gönül Davası" şarkısını tekrar oynatıma alıp yol boyunca dinledim.🐬
Ders çıkışı annem Suzan teyzelerde olduğu için bende onlara gelmiştim. Ali'nin okuldan gelmesini bekliyordum ki sonunda beklediğim kişi gelmişti.
Elinde tuttuğu yeşil şekerlerle koşarak ilk benim yanıma geldiğinde ona kocaman sarıldım. "Gökçe abla dayım dediki bu yeşil şekerleri Gökçe ablanla birlikte yeyin." Kaşlarım yukarıya doğru kalkarken sordum. "Öyle mi dedi?" Ali olumlu anlamda başını sallarken bende boynunda takılı olan beslenme çantasını çıkardım. "O zaman önce senin karnını doyuralım sonrada dayının bize aldığı yeşil şekerlerden yiyelim. Olur mu?" diye sorduğumda öyle bir "olur" diye bağırdı ki kulaklarım kan ağladı. O üzerini değiştirmeye giderken bende mutfaktaki yemeği ısıtmak için mutfağa geçtim.
Ali yemeğini yerken annem misafirliğini bitirdiği için yeşil şekerlerin hepsini Ali'ye verip eve gelmiştim. Yatağımın üzerinde uzanıp telefonumla ilgilenirken üstten düşen bildirime tıkladım.
@cihann
- Kapıya bakOna neden diye sormak yerine direkt evin kapısını açtığımda kapının önüne bırakılmış bir poşet yeşil şekerle karşılaştım. Gülümsememe engel olamazken şekerleri elime alarak ona mesaj attım.
@gokkce
- Teşekkür ederim yeşil şekerler için