18

617 37 14
                                    

Bölüm 19 : Kar yağıyor...

☆☆☆☆

   Gölge babası gittikten sonra odasına girmişti, uyumak istiyordu. Gece uyku tutmadığı için devamlı uyanıp durmuştu, uyanık diye de durmadan sigara içmişti. Tam uyumuşken de Merdan Bey gelerek çaldığı kapıyla onu uyandırmıştı. Lakin şimdi uyumak istiyordu, ne olduğunu umursamıyordu, zaten anlı acıyordu. Yorgundu, uykusu vardı. Gözlerini kapatarak uyumaya çalıştı, birşeyler düşünüp yine uykusunu haram etmek istemezdi. Bu sebeple sadece uykuya yoğunlaştı, telefonu salonda kaldığı içinde abisinden gelen mesajdan habersizdi. Hele ev içinde ki fırtınayı hiç bilmezdi.

Zaman atlaması

   Uykusundan uyandıktan sonra açlık hissiyle mutfağa girmişti. Ne yemek yapacağını bilemiyordu, dolaba boş boş bakıyor ilham gelmesini bekliyordu. O anda çalan telefonuyla dolap kapısını kapatarak salona yol aldı, az çok kimin arayacak olduğunu iyi biliyordu. Salona ulaşınca telefonu alarak aramayı cevaplamıştı, arayan babasıydı.

Gölge : Alo!

Merdan B : Ahter'im telefonu neden açmıyorsun? Seni çok merak ettik.

Gölge : Duymamışım.

Merdan B : Uykudan yeni mi uyandın?

Genç adam adamın imasıyla utanarak aceleci bir tavırla bu şeyi yalanlamayı tercih etti. Ancak bunu niçin yaptığı bilemiyordu sadece bir an ne diyeceğini bilememişti. Bu baba - oğul sohbetleri onu geriyordu, sevgi dolu konuşmalar garipti. Gölge zaten genel olarak kavga gürültüye alışıktı, üvey babasının düşmanlarıyla ve adamlarıyla savaşmayı bilirdi. Iyi olan şeyler ona fazlasıyla garip gelirdi.

Merdan Bey gülmeye benzer ses çıkartırken utançla kızarır gibi yanağı ısınmaya başlamıştı. Adamın gülüşünde herhangi bir alay yoktu, samimiydi.

Merdan B : Sakin ol sadece bir soruydu, hem uyuyabilirsin kimse sana bunun için ters laf diyemez.

Dese bile genç adam cevap vermedi, koltuğa oturup ona kulak verdi. Dinlemeyi tercih etti, hem yemek yapası yoktu. Bu nedenle dışarıdan söyleyecekti. O an babasının ilgi dolu sesini duydu.

Merdan B : Başın nasıl, acıyor mu?

Gölge : Acımıyor, iyiyim.

Merdan B : Emin misin?

Gölge : Evet.

Merdan B : Akşam yemeği yaklaşıyor.

Diyince genç adam kaşlarını çattı, her yemek gibi aşkam yemeği de doğal olarak zamanı gelince yenecekti. Neden bu şeyi dediğini anlamıyordu, yaklaşıyorsa yaklaşsındı. Onlara ne zararı olacaktı ki? Hem cümle sonu en fazla nasıl biterdi ki? Ya yemek yedin mi derdi yada yemek davetinde bulunurdu. Merdan Bey'in isteğiyse 2. tercihti, oğlunu yemeğe davet edecekti.

Merdan B : Akşam yemeğine teşrif ederek bizi onurlandırırsan seviniriz oğlum. Bu arada yemek yemedin demi?

Gölge : Ne yesem diye düşündüm.

Merdan B : Sonuç?

Dedi aceleci bir tavırla, eğer ki kabul ederse onu almaya gelecekti. Oğlu elbette ki motorla gelebilirdi, bunda herhangi bir sorun olmazdı. Ancak Merdan Bey oğlunu bizzat kendisi almak isterdi, onu tekrar görmek istiyordu.

Gölge : Kendim yapmaya eriniyorum, herhalde dışarıdan söylerim.

Merdan B : Teklifimi kabul etsen daha iyi olur, sokak yemekleri sağlıklı olmaz.

Gölgenin Yankısı! Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin