"𝐊𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐬𝐢𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐚𝐮...𝐀𝐤𝐮,𝐛𝐢𝐚𝐫 𝐚𝐤𝐮 𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐚𝐮. "
-Izz Luthfi-"𝐓𝐚𝐩𝐢...𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐥𝐚𝐲𝐚𝐤 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐚𝐰𝐚𝐤. "
-Alia Luthfia-Kisah mereka bermula apabila Alia Luthfia iaitu anak yatim piatu dan apabila ayahnya meninggal dunia, dia sebatang kara. Tiada harta atau peninggalan yang ditinggalkan oleh ibu bapanya untuk dia.
Dan hidupnya mulai berubah apabila tidak sengaja bertemu dengan seorang jejaka tampan iaitu
Izz Luthfi.Dia ialah seorang leftenan muda di bawah Grup Gerak Khas (GGK) adalah satu pasukan khas utama negara dalam naungan Angkatan Tentera Malaysia dan juga merupakan pasukan elit yang disegani ramai kerana kesanggupan mereka melakukan apa sahaja."𝐇𝐞𝐢, 𝐚𝐦𝐛𝐨𝐢...𝐬𝐮𝐤𝐚 𝐡𝐚𝐭𝐢 𝐤𝐚𝐮 𝐲𝐞 𝐥𝐚𝐧𝐠𝐠𝐚𝐫 𝐨𝐫𝐚𝐧𝐠 , 𝐭𝐚𝐤 𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟 𝐩𝐮𝐥𝐚𝐤 𝐭𝐮, 𝐦𝐚𝐤 𝐛𝐚𝐩𝐚𝐤 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐚𝐣𝐚𝐫 𝐤𝐞?! "
-Izz Luthfi-"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟.𝐈𝐛𝐮 𝐝𝐚𝐧 𝐚𝐲𝐚𝐡 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐦𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥. 𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟 𝐞𝐧𝐜𝐢𝐤. 𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐬𝐞𝐧𝐠𝐚𝐣𝐚.𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐩𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐝𝐮𝐥𝐮."
-Alia Luthfia-Betapa rasa bersalahnya dia terhadap gadis itu, dia sebenarnya tidak patut kata begitu kepada gadis itu. Dia perlu segera meminta maaf.
Namun, setelah sekian lama dia menjejak keberadaan gadis itu, dia masih tidak menemuinya. Sehinggalah, dia terlibat dengan satu operasi di bawah GGK untuk membanteras kegiatan perdagangan orang.
"𝐂𝐢𝐤, 𝐜𝐢𝐤 𝐨𝐤𝐚𝐲? "
-Izz Luthfi-"𝐓𝐨𝐥𝐨𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐲𝐚... "
-Alia Luthfia-Alia diselamatkan oleh pasukannya dan Izz membawa gadis itu ke rumah yang dia sewa untuk gadis itu. Kerana gadis itu tidak mempunyai rumah dia sewa sahaja rumah itu.
"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐧𝐚𝐤 𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐬𝐮𝐬𝐚𝐡𝐤𝐚𝐧 𝐞𝐧𝐜𝐢𝐤. "
-Alia Luthfia-"𝐍𝐨, 𝐧𝐨. 𝐈'𝐦 𝐬𝐨𝐫𝐫𝐲 𝐨𝐤𝐚𝐲 ? 𝐏𝐚𝐬𝐚𝐥 𝐡𝐚𝐫𝐢𝐭𝐮.𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐭𝐞𝐧𝐠𝐚𝐡 𝐛𝐚𝐝 𝐦𝐨𝐨𝐝 𝐦𝐚𝐬𝐚 𝐭𝐮, 𝐭𝐚𝐤 𝐩𝐚𝐬𝐚𝐥-𝐩𝐚𝐬𝐚𝐥 𝐜𝐢𝐤 𝐤𝐞𝐧𝐚. 𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐦𝐚𝐚𝐟, 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐝𝐚𝐡 𝐜𝐚𝐫𝐢 𝐜𝐢𝐤 𝐝𝐚𝐡 𝐡𝐚𝐦𝐩𝐢𝐫 𝐝𝐮𝐚 𝐛𝐮𝐥𝐚𝐧 𝐝𝐚𝐡 𝐭𝐚𝐩𝐢 𝐭𝐚𝐤 𝐣𝐮𝐦𝐩𝐚-𝐣𝐮𝐦𝐩𝐚, 𝐛𝐮𝐭 𝐧𝐨𝐰 𝐭𝐚𝐤𝐝𝐢𝐫 𝐦𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐭𝐞𝐦𝐮𝐤𝐚𝐧 𝐤𝐢𝐭𝐚 𝐬𝐞𝐦𝐮𝐥𝐚. 𝐂𝐢𝐤 𝐦𝐚𝐚𝐟𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐭𝐚𝐤? "
-Izz Luthfi-"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐝𝐚𝐡 𝐥𝐚𝐦𝐚 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤...? "
-Alia Luthfia-"𝐂𝐚𝐥𝐥 𝐦𝐞 𝐈𝐳𝐳. 𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤𝐬, 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐛 𝐬𝐮𝐝𝐢 𝐦𝐚𝐚𝐟𝐤𝐚𝐧 𝐬𝐚𝐲𝐚. 𝐍𝐚𝐦𝐚 𝐜𝐢𝐤 𝐚𝐩𝐚? "
-Izz Luthfi-"𝐀𝐥𝐢𝐚 𝐋𝐮𝐭𝐡𝐟𝐢𝐚, 𝐚𝐰𝐚𝐤 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐩𝐚𝐧𝐠𝐠𝐢𝐥 𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐀𝐥𝐢𝐚 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡, 𝐋𝐮𝐭𝐡𝐟𝐢𝐚 𝐩𝐮𝐧 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡. "
-Alia Luthfia-"𝐒𝐚𝐲𝐚 𝐩𝐚𝐧𝐠𝐠𝐢𝐥 𝐚𝐰𝐚𝐤 𝐅𝐢𝐚 𝐥𝐚. "
-Izz Luthfi-Sejak itu, Izz sedikit demi sedikit mula jatuh cinta terhadap gadis jelita itu. Dia tidak pernah merasa sedemikian rupa sehingga dia tergila bayang.
Dan dia membuat keputusan untuk mengahwini Alia Luthfia, dan menjaganya dengan baik.
"𝐊𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐚𝐝𝐚 𝐬𝐞𝐬𝐢𝐚𝐩𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐛𝐨𝐥𝐞𝐡 𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐚𝐮...𝐀𝐤𝐮,𝐛𝐢𝐚𝐫 𝐚𝐤𝐮 𝐣𝐚𝐠𝐚 𝐤𝐚𝐮. 𝐊𝐢𝐭𝐚 𝐤𝐚𝐡𝐰𝐢𝐧. 𝐀𝐤𝐮 𝐬𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐚𝐮 𝐀𝐥𝐢𝐚 𝐋𝐮𝐭𝐡𝐟𝐢𝐚. 𝐒𝐚𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐬𝐚𝐧𝐠𝐚𝐭. "
-Izz Luthfi-"𝐓𝐚𝐩𝐢...𝐬𝐚𝐲𝐚 𝐭𝐚𝐤 𝐥𝐚𝐲𝐚𝐤 𝐮𝐧𝐭𝐮𝐤 𝐚𝐰𝐚𝐤"
-Alia Luthfia-"𝐒𝐢𝐚𝐩𝐚 𝐤𝐚𝐭𝐚? 𝐊𝐚𝐥𝐚𝐮 𝐤𝐚𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐥𝐚𝐲𝐚𝐤 , 𝐚𝐤𝐮 𝐭𝐚𝐤 𝐥𝐚𝐦𝐚𝐫 𝐤𝐚𝐮 𝐦𝐚𝐜𝐚𝐦 𝐧𝐢 . "
-Izz Luthfi-Akhirnya mereka berkahwin, namun adakah mereka akan bahagia?
Mampukah mereka mempertahankan rumah tangga mereka?
-𝐓𝐡𝐚𝐧𝐤𝐲𝐨𝐮 𝐟𝐨𝐫 𝐛𝐞𝐢𝐧𝐠 𝐦𝐲 𝐫𝐚𝐢𝐧𝐛𝐨𝐰,𝐌𝐲 𝐋𝐞𝐟𝐭𝐞𝐧𝐚𝐧 𝐈𝐳𝐳 𝐋𝐮𝐭𝐡𝐟𝐢.
YOU ARE READING
HIS PRIORITY:LEFTENAN IZZ LUTHFI [OG]
Romance||Izz Luthfi×Alia Luthfia|| 𝐊𝐢𝐬𝐚𝐡 𝐦𝐞𝐫𝐞𝐤𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐦𝐮𝐥𝐚 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐀𝐥𝐢𝐚 𝐋𝐮𝐭𝐡𝐟𝐢𝐚 𝐢𝐚𝐢𝐭𝐮 𝐚𝐧𝐚𝐤 𝐲𝐚𝐭𝐢𝐦 𝐩𝐢𝐚𝐭𝐮 𝐝𝐚𝐧 𝐚𝐩𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚 𝐚𝐲𝐚𝐡𝐧𝐲𝐚 𝐦𝐞𝐧𝐢𝐧𝐠𝐠𝐚𝐥 𝐝𝐮𝐧𝐢𝐚, 𝐝𝐢𝐚 𝐬𝐞𝐛𝐚𝐭𝐚𝐧𝐠 𝐤𝐚𝐫𝐚...