Bab 33

279 12 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.












"Is is good?" Tanya Ina.

Aldo pandang Ina dan mengangguk menandakan iya. Aldo makan nasi goreng yang di dalam bekas yang di panas oleh Ina tadi. Sekarang ini mereka berada di cafe milik Alex. Alex berada di kaunter sedang mengelap meja kaunter.

Ina pandang Aldo yang sedang makan nasi goreng yang di buat olehnya pagi tadi. Tersenyum lebar Ina melihat Aldo yang menikmati makan nasi goreng itu tersebut.

Tak sampai 3 minit. Nasi goreng dalam bekas itu sudah habis licin oleh Aldo. Ina tersenyum melihat bekas itu telah kosong. Aldo pandang Ina.

"Is...... Good. What this call it again?" Tanya Aldo.

"Nasi goreng kampung" Jawap Ina.

Aldo mengangguk. Dan satu persoalan di kepalanya. Dari mana pula Ina dapat barang-barang untuk membuat nasi goreng kampung ni?.

Ina mengambil bekas itu dan bangun berdiri. Ina berjalan menuju ke Alex.

"Alex can I use your sink to wash this container?"

Alex pandang Ina dan mengangguk dengan senyuman.

"Yes, you can use it"

Ina mengucap terima kasih kepada Alex dengan senyuman. Ina berjalan pergi ke belakang untuk dia membasuh bekas. Kalau nak basuh bekas itu di rumah boleh saja tapi dia dalam keadaan mood yang rajin jadi dia basuh bekas itu di dapur cafe milik Alex.

Sebab malam nanti Ina nak bake kuih nanti. Memandang barang-barang yang di order di Malaysia telah pun sampai hari ini. Pasal di order barang tu Madam Gabrielle tak kisah pun dia order barang letak alamat rumah Madam Gabrielle.

Setiap kali kalau dia nak order barang mesti dia minta izin pada Madam Gabrielle walaupun sudah berjuta kali Madam Gabrielle cakap yang Madam Gabrielle tak kisah pun kalau dia order tapi dia masih minta izin. Iyalah duduk dekat rumah orang tak akan kita buat rumah orang tu macam rumah kita kan.

Alex meletak secawan kopi di atas meja depan Aldo. Alex menglankah untuk pergi namun terhenti apabila Aldo memanggilnya. Alex berpaling pada Aldo dengan wajah 'apa'.

"Alex....... can you help me with something?"

Alex berkelip mata pandang Aldo.

"Um..... Yes sure sir. What I can help you with it?"

Aldo mengarah Alex duduk dahulu dengan menggunakan isyarat mata. Alex melabuh duduk depan Aldo.

Aldo meletakkan dua lengan ke atas meja dan genggam tangannya. Aldo pandang Alex dengan mata helangnya. Alex menelan air liurnya melihat mata helang Aldo yang pandang dia dan peluh mengalir di dahinya.

"what do girls like?"

"What?" Alex pandang Aldo dengan mulut ternganga kecil.

"What do girls like?" Tanya Aldo sekali lagi.

Bidadari Mr Aldo Where stories live. Discover now