Bölüm 33: İsimsiz Mektup

87 8 0
                                    


Kardeş Qiang yemek çubuklarını bıraktı ve Xiao Sheng'i ölçtü. “Lezzeti ortalama ama isterseniz satabiliriz. Ne kadara satmayı düşünüyorsun?”

Xiao Sheng, Kardeş Qiang'ın bunu söylemesinin nedeninin fiyatı düşürmek olduğunu anlamıştı ama bu reçelin tadının ne kadar eşsiz olduğunu biliyordu. Başlangıçta belirlediği fiyatı ona söylemeye karar verdi. “Şişe başına 0,7 yuan.”

İlçenin tedarik şirketi tarafından satılan reçelin fiyatı, eğer pul varsa, 0,85 yuan'dı. Belirlediği toptan satış fiyatı makul kabul edildi.

Kardeş Qiang'ın fiyatı düşürmek için acelesi yoktu. “Yedi günde bir tedarik ederseniz, bir defada ne kadar tedarik edebilirsiniz?”

Xiao Sheng hızla hesapladı. “Şişe başına 100 gram. Her yedi günde bir 100 şişede sorun yok.”

Kardeş Qiang başını eğdi ve bir an düşündü. Alçak bir sesle şöyle dedi: “Şişe başına 55 sent. İşe yararsa yedi gün içinde 100 şişe getirin.”

Bu fiyat Xiao Sheng'in tahminiyle hemen hemen aynıydı ama yine de sıkıntılı bir ifade takındı. Bir süre sonra kaşlarını çattı ve şöyle dedi: "Kardeş Qiang, bu fiyata fazla kazanamam. Umarım başka tür reçeller yaptığımda bana yardım edebilirsin.”

Kardeş Qiang hemen kabul etti.

Tartışmanın ardından Xiao Sheng, Zhao Quan'ı konut binasının dışına kadar takip etti. İkisi sokağa döndüğünde Xiao Sheng sepetin altından bir şişe daha reçel çıkardı. “Kardeş Quan, bunu sana bıraktım. Eşinizin ve çocuğunuzun denemesi için geri götürün.”

Zhao Quan bunu tereddüt etmeden kabul etti. “Tamam, seninle törene katılmayacağım.”

Şu anda Yu Bing, çekici sürücüsü olarak nasıl yer bulacağı konusunda endişeliydi.

Uzun süredir yüksek yoğunluklu tarım işi yapamadığı için bu durumu nasıl değiştirebileceğini düşünüyordu.

O gün yolda, Yu Yan'a bir süreliğine eğitim görmek için ilçe şehrine gideceğini söyleyerek övünen Sun Yu ile karşılaştı. Sun Yu bunu yüksek sesle söylemese de bu, Yu Bing'e Sun Yu'nun on günden fazla bir süre boyunca köyden kaybolmasının ve traktör kullanmayı öğrenmesinin nedenini hatırlattı!

Ülkenin tarımsal modernizasyonu hızlandırma talebine yanıt olarak Jiangning İlçesi liderleri, şehirden 20 traktör almak için büyük çaba harcadı. Jiangning İlçesinin her biri dört köyü yöneten beş komünü vardı.

Her köyde bir traktör sürücüsü için yer vardı. Bugünlerde traktör şoförü olarak seçilmek çok onur vericiydi. Üstelik devlet memuru da olabilirsiniz. Köyde başkaları sana daha çok saygıyla bakardı. Aday, bir toplantı sonrasında köyün yetkilileri tarafından seçilecek.

Ancak Sun Yu hiç seçilmedi. Sun Yu, köy şefi Sun Wang'ın yeğeniydi. Sun Wang birkaç gün önce bir toplantıya gidip bunu öğrendikten sonra, yetkililer tarafından seçilen adayın Sun Yu olduğu konusunda komüne yalan söyledi. Kimseye haber vermeden gücünü kişisel çıkarları için kullandı ve yerini biyolojik yeğenine verdi.

Yu Bing, bu konuyu komüne bildirmek için geceleri isimsiz bir rapor mektubu yazmayı planladı. Yu Bing önceki hayatında traktör kullanmayı öğrenmişti. Bu açıdan avantajlıydı ve adil bir seçimde yer alabileceğinden emindi.

Üstelik başarılı olamasa bile önceki hayatında birini ezen Sun Yu gibi bir pisliğin yer almasına izin veremezdi!

Yu Bing kararını verdikten sonra ertesi sabah saat 10 civarında komüne gitti.

Uzaktaki komüne bakan Yu Bing, isimsiz mektubu kapının solundaki rapor kutusuna sessizce nasıl atacağını düşünüyordu.

Aniden yanında birinin inlediğini duydu. Yu Bing baktı ve duvara dayalı otururken karnını tutan hamile bir kadın gördü.

Yu Bing aceleyle ileri gitti. "Doğum yapacak mısın?"

Hamile kadın başını salladı. “Hanımefendi, evim komünün arkasındaki avluda. Beni tıp merkezine göndermeleri için ailemi aramama yardım eder misin? Yürüyecek gücüm yok."

“Pekala, aile üyenizin adı nedir?”

Hamile kadın acıyla kaşlarını çattı. “Kocamın adı Song Jian.”

"O halde bekle. Yardım çağırmak için hemen evinize gideceğim! Yu Bing konuşmayı bitirdikten sonra avluya kadar koştu.

Avludan geçen bir kadını görünce hemen öne çıktı ve sordu, "Merhaba, Song Jian'ı aramak istiyorum. Karısı doğum yapmak üzere ve onu tıp merkezine göndermesi gerekiyor.”

Kadın bunu duyunca paniğe kapıldı. Öndeki binayı işaret ederek şöyle dedi: “Acele etmeliyiz. Evi ikinci katta, 205 numaralı odada.”

Yu Bing ona teşekkür etti ve Song ailesinin evine koştu. Hızla kapıyı çaldı. Kapı açıldığında kendi yaşlarında bir kızla karşılaştı. Aceleyle sordu, “Bu Song Jian'ın ailesi mi? Eşi doğum yapıyor ve acilen tıp merkezine götürülmesi gerekiyor.”

Song Jian'ın kız kardeşi Song Li şok oldu. “Kardeşim hâlâ belediyede çalışıyor. Şimdi gidip onu bulacağım!”

BAYAN YU YENİDEN DOĞDUKTAN SONRA KADERİNİ DEĞİŞTİRMEYE KARAR VERDİ!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin