48.

167 14 3
                                    

Farid opent de huisdeur. Hij doet teken aan Alyssa dat ze als eerst naar binnen mag. Alyssa wandelt ook naar binnen. Ze is moe, ze had niet gedacht dat ze zoveel zou wandelen op deze dag. Eigenlijk had ze zich hierop niet voorbereid. 

Ze laat zich neerzakken op de trap en lost haar veters. 

'Wat ga je nu met jouw auto doen?' Farid sluit de deur rustig dicht en kijkt dan naar Alyssa. 

'Laten repareren zeker?' Lacht hij. Hij trekt zijn jas uit en gooit Alyssa haar schoenen op de grond. 

'Hmm-' Reageert ze maar wat. Ze drukt zich van de trap recht en wandelt langzaam naar boven. 'Ben je zo moe?' Vraagt hij haar achterna. 

'Sorry hé tank dat jij niet moe bent.' Reageert ze sarcastisch. Farid lacht al hoofdschuddend zijn hoofd. 

Alyssa loopt zeer langzaam naar boven, die stomme gans heeft haar werkelijk op blote voeten naar huis laten wandelen. Ze wandelt naar de badkamer en grijpt een krukje onder de wasbak en legt het neer bij de douche. Ze zet zich vermoeid neer en trekt haar broek op. Haar voeten konden wel een heerlijke wasbeurt gebruiken en een goede massage. 

Ze draait de kraan open en laat haar voeten onder het warm water zitten. Aagghh wat was dat een heerlijk gevoel. Als mijn voeten niet zo ruw worden als een steen dan weet ik het ook niet meer. 

Farid wandelt zeer stilletjes de badkamer binnen. Alyssa heeft niet door dat hij de badkamer binnen gewandeld is. Hij kijkt naar hoe ze op het krukje zit en hoe ze haar voeten onder het water houdt. 

'Moet ik je helpen?' Alyssa schrikt meteen. Ze draait zich om en ziet Farid in de badkamer staan. 

'Is het moeilijk om geluid te maken? Jeetje, je moet mij altijd een hartaanval geven.' Sist Alyssa die hem geïrriteerd aankijkt. 

'Had je mij dan echt niet gehoord?' Doet hij alsof. 'Ga spelen rare vent, ik weet dat je altijd expres moet sluipen. Wat denk je dat ik aan het doen ben he? Wacht nee- wat als ik aan het douchen ben, heh? Of- of heb je mij al eens zien douchen?' 

Farid wandelt naar haar toe. Hij hurkt zich naast haar. Alyssa ziet hoe ze douche gel neemt en een washand. Hij reageert niet meteen op haar vragen. Waarom was hij altijd zo kalm? Waarom was hij altijd zo beheerst? 

'Ik heb je een vraag gesteld!' Geeft Alyssa hem een stoot tegen zijn schouder. Hij kijkt naar Alyssa en schudt zachtjes zijn hoofd. 

'Waarom zou ik naar je kijken wanneer je doucht?' 

'Omdat je een rare vent bent als je dat nog niet wist.' 

Hij lacht om haar woorden. 

'Als je dat denkt.' 

'Nee, dat denk ik niet, dat weet ik en dat weet je zelf ook, maar je doet alsof.' Hij ziet duidelijk dat ze geschrokken moest zijn van hem. 

'Wat wil je dat ik zeg? Sorry?' Alyssa kijkt hem enkel aan. Waarom is hij zo kalm? Denkt ze weer. 

'Kom laat me jou helpen.' Zegt hij uiteindelijk wanneer Alyssa niets reageert. 

'Nee, ik kan mezelf helpen.' Ze trekt de washand uit Farid zijn hand en richt zich boos op haar voeten. 

Farid zet zijn hand op Alyssa haar onderarm. Alyssa beweegt niet meer. Ze is boos, ze voelt het, ze wilt niet boos zijn, maar het is alsof ze het ineens niet meer onder controle heeft. Ze hoort tegen hem te schreeuwen, ze hoort hem te haten, ze hoort alles aan hem te haten, ze mag geen enkel woord uit zijn mond geloven. 

'Je hoeft jezelf niet zo op te proppen, Alyssa.' Alyssa bijt op de binnenkant van haar wang. Ze kijkt hem meteen recht in het gezicht aan. 

'Zweer dat je nooit stiekem bent komen kijken terwijl ik aan het douchen ben? Zweer!' Ze verheft haar stem. Hij hoort de angst in haar stem. 

Until you. VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu