Cím: Őszi szonáta
Műfaj: Filmdráma
Megjelenésének éve: 1978
Időtartalma: 1 ó 29 p
Leírás: A világhírű zongoraművész Charlotte, hosszú idő után először látogatja meg lányát Eva-t, aki egy lelkész feleségeként él, s lelkileg labilis, beteg húgát ápolja. A találkozás vidáman indul, azonban, az éjszaka folyamán Eva kiönti anyjának a lelkét, melyben szemére veti, mindazt amit benne elrontott, elsorvasztott. Lassan kirajzolódik előttünk a lány, és az anya története, minden fájdalmával, sikerével, és bukásával együtt.
Vélemény: Egy elképesztően hihetetlen film. Mikor végig néztem, kellett egy pár másodperc mire össze tudtam szedni magam, s egyáltalán megbírtam mozdulni. Ingmar Bergman kétségtelenül az egyik legnagyobb művészfilm rendező, s ezt ez a filmje is nagyon jól bizonyítja. Ez a film tökéletesen jeleníti meg az érzelmeket, a fájdalmat, a csalódást, a gyűlöletet, s a félelmet, valós embereket látunk a képernyőn, érző embereket. Ingrid Bergman utolsó filmje és szerintem egyik legnagyobb alakítása, de Liv Ullmann is fantasztikusan játssza a szerepét, határozottan méltó társa a három Oscar díjas színésznőnek. Elgondolkodtató és csodálatos film.
Rendezte:
Ingmar Bergman
Szereplők:
Ingrid Bergman - Charlotte
Liv Ullmann - Eva
Lena Nyman - Helena
Halvar Björk - Viktor
Georg Løkkeberg - Leonardo
Gunnar Björnstrand - Paul
Erland Josephson - Josef
Linn Ullmann - Eva gyerekként
ESTÁS LEYENDO
Film ajánló
De TodoA könyvben azok a filmek lesznek amiket én nagyon szeretek és ha esetleg kifogytál filmekből nyugodtan nézz bele hátha adok neked ötletet!