- Szép látvány, nem igaz? – kérdezte Kds.
- Az, valóban az – Ice nevetni kezdett. – Mintha gyakran járnál ide. Mondd, bérletet is vettél? Vagy a streamekből futja a heti hét napijegyre? – tette fel költői kérdését.
- Rendkívül vicces, ha művelődni akarok, az a baj, ha Simon's-ba mennénk, akkor az a probléma. A hamburger és a turmix szerinted csak a műveletleneknek van?
- Kissé üti egymást a kettő, nem gondolod? – mosolygott Ice, imádta barátját húzni.
- Európa volna a kultúra? – kérdezte Kds a megfelelő válaszra várva. Tudta, hogy Ice mit felel, s azt is tudta, hogyan fordíthatja ezt előnyére.
- Természetesen. Ez nem kérdés – váltott komoly hangnemre Ice. – Tanultál középkori történelmet? Itália, a reneszánsz... - Kds félbeszakította.
- A reneszánsz nem éppen középkor
- Áh, olyasmi. Ez pont nem középkori, de valóban reneszánsz
- Elég homályosan beszélsz, bezavartam volna a történelemkirály gondolatmenetébe? – kérdezte Kds.
- Ez 1536, ez reneszánsz. És nem, nem zavartál be – mosolyodott el gúnyosan.
- Ha Európa volna a kultúra, és a hamburger Hamburgból származik, akkor ez tudod mit jelent – fordította szembe magával Ice-t a fiú.
- Meglepő, hogy tudod, hol van Hamburg az előző földrajzos streamed óta – ugratta Ice.
- Kikerülted a kérdést, tehát igazam van? – csillant fel Kds szeme. Végre valahára legyőzte Ice-t abban, amiben valójában neki kellene a legjobbnak lennie. Habár elég valószínűtlen, hogy emelt történelem fakton a hamburger eredetét kutatják.
- Elfogadható álláspont, de tévedsz. A pontosság fontos. – Ice szemében látszott a versenyszellem. Kds megijedt, innen szinte biztos a vereség. – Az elnevezés valódi oka a hamburgi kikötő központi szerepe a kereskedelemben.
- Imádom, hogy egyszer úgy beszélsz, mintha tárgyaláson lennél, máskor meg úgy, mint egy történelemtanár – forgatta szemét Kds. – Remélem a rövidített verziót mondod.
Ice folytatta, Kds sértésnek szánt szavait figyelmen kívül hagyva - Németországban alakult ki a zsemlés forma, de a tatárok is készítettek hasonlókat.
- Csodás. Mehetünk? – kezdett el sétálni Kds, Ice pedig utána.
- A kivándorlás pedig Hamburgból indult meg, így Amerikában is ismertté vált a Hamburger – folytatta.
- De várj – dermedt meg Kds, majd Ice-hoz fordult -, akkor nekem most rohadtul igazam volt – mosolyodott el. Ice elgondolkodott egy pillanatra. Ha a pontosságra törekszik, Kds-nek nem volt igaza, mert a valódi szendvics nem Hamburg találmánya. De legyen, az éhség lassan felemésztette volna, ha tovább vitatkoznak, s valóban értelmetlen volt az egész szóváltás, hiszen Kds attól függetlenül, hogy nem tudta részleteiben a történetet, valóban igazat mondott.
- Megadom, legyen – esett meg Ice szíve barátján.
- Azaz! – ugrott egyet Kds. – Akkor gondolom, mehetünk művelődni a Simon's-ba – nevetett fel.
A múzeumból kiérve megcsapta őket az augusztusi forróság. A járda úgy felforrósodott, hogy az pár lépés után a cipő talpán keresztül is érezhető volt. Az utca végére érve szinte kifulladt az ember ebben a melegben. Gyilkos volt az idő, csak egy zárt, hűtött szobában lehetett túlélni azt a hónapot vagy a Balaton partján. Ice és Kds augusztus nagy részét pedig a vízparton töltötték, kivéve ezt az egy hetet.
VOCÊ ESTÁ LENDO
A LEGJOBB TÖRTÉNETEK MINDIG RÖVIDEK-2OKOS✔️
Fanficegy 2okos történet (valójában mikroregény, ha nevezhetem így) Egy novellagyűjteményhez hasonló felépítésű, de a részek fejezetek, és nem különálló történetek. Ice és Kds utazásuk során átalakulnak, még közelebb kerülnek egymáshoz, ha ez egyáltalán l...