18. Tylyaho

30 5 12
                                    

Remus oli väsynyt. Muut kelmit katsoivat häntä huolestuneena. Oli taas täydenkuun aika.

"Se, että te tuijotatte minua, ei auta", Remus hymähti. James pudisti päätään.

"Sinun pitäisi syödä jotain", James sanoi ja kaivoi laukustaan suklaata, jonka hän ojensi Remukselle.

"Jotta en syö ihmistä ihmissutena?" Remus pyöräytti silmiään. Peter kiljahti pienesti; Sirius katsoi häntä rumasti.

"Sinä tiedät, että en tarkoittanut sitä", James sanoi tiukasti. "Sinä huolehdit meistä koko ajan, joten älä valita, kun teemme samoin."

Remus hymyili pienesti ja otti suklaan Jamesilta, joka näytti turhankin tyytyväiseltä itseensä.

"Eikö teidän pitäisi olla jo lähdössä Tylyahoon?" Remus huomautti samalla, kun hän söi suklaata.

"Noiden kahden pitäisi, minä jään tänne pitämään sinulle seuraa", Sirius virnisti ja kiersi käsivartensa Remuksen ympärille. Remus kohotti kulmiaan kysyvästi.

"Ei ole tarpeeksi rahaa", Sirius vastasi välttelevästi. Remus ei sanonut mitään siitä, että Sirius oli heistä rikkain.

"Usko pois, minäkin haluaisin jäädä tänne", James mutisi. Kun muut kelmit katsoivat häntä ihmettelevästi, James selitti:

"Lily jää myös Tylypahkaan."

"Miksi?" Sirius kysyi. "Ei hänelläkään voi olla niin paljon koulutöitä, ettei hän voisi pitää yhtä vapaapäivää."

"Hänen pitää kirjoittaa joku tyhmä kirje vanhemmilleen", James potkaisi turhautuneen sängyn päätyä ja heti sen tehtyään alkoi kirota.

"Auttoiko?" Sirius nauroi. James mulkaisi.

"Meidän pitäisi silti olla menossa, James", Peter muistutti. "Sinä voit hengailla minun ja Eloisen kanssa."

"Ahh, minä unohdin jo, että yhdellä meistä on oikeasti täysin toimiva ja terveellinen suhde", Sirius sanoi, ja Peter punastui.

"Ei sinun tarvitse ujostella", James nauroi. "Rakastuminen on kaunista."

"Just joo", Peter sanoi. "James, meidän pitää oikeasti mennä ennen kuin myöhästymme."

"Joo, joo", James sanoi ja heitti takin yllensä. "Kuutamo, oletko varma, että sinulla on kaikki hyvin, koska me voimme myös jäädä tänne?"

Peter nyökkäsi totisesti.

"Menkää, menkää", Remus heilautti kättään. "En minä tänne kuole, minullahan on suklaata."

"Ja Anturajalka!" Sirius lisäsi.

"Ja Anturajalka", Remus pyöräytti silmiään huvittuneena.

***

Isla oli kokeillut jo viittä erilaista paitaa.

"Edes minä en ollut noin paha, kun me menimme Jamesin kanssa ensimmäisille treffeillemme", Lily naurahti.

"Minä luulin, että ne eivät olleet treffit", Maya sanoi viattomasti, jolloin Lily heitti häntä tyynyllä. "Mutta Lils on muuten oikeassa, Isla. Valitse vain joku paita."

"Te olette aina sitten niin kannustavia", Isla valitti.

"Ei sinulla voi mennä huonommin kuin Siriuksella", Maya huomautti.

"Totta", Isla hymähti. "Minä haluan silti näyttää hyvältä."

"Ja se on okei", Lily hymyili. "Mutta nyt sinä vain hermoilet ihan vain muuten vain."

Viimeiset II Kelmien tarinaWhere stories live. Discover now