Jeg våknet opp i et hus det var stille. Jeg husker ikke vor jeg var. Jeg kunne kjenne at jeg hadde en kul i bak hode. Åå den duker hvor lenge kommer jeg til å ha den der montro?? Tenkte jeg ,da en stemme svarte :- Den kommer til være der en god stund nå Viktoria.
- Hva?? Hvem sa det? sa jeg prøvene ut i mørke.
-Det var meg, hehe. Jeg kjente at jeg ble kvalm den dumme pensjonen leste tankene mine å ville ikke komme fram. Han bare satt inne i mørke å glise stygt til meg jeg kunne føle det. Det var dårlig gjort! Tenkte jeg. Nei, det er faktisk ikke dårlig gjort. Svarte stemmen spydig. Å jeg kjente at jeg fikk lyst til å slå til den fyren som prata da han sa:- Nei det er en dårlig idé, jeg er ti ganger så sterk som deg. Sa den skumle stemmen å slengte meg inn i vegen rett i kulen min, men hvordan gikk det ann? Det sto ingen foran meg å holdt meg inntil veggen, jeg prøvde å rive meg løs fra det harde grepet men det holdt meg igjen. -Au!!! Skrek jeg høyt i det noe tok tak i håret mitt, og festet et enda strammere grep rundt meg.
-Au slutt! Ropte jeg
Plutselig løsnet grepet å jeg falt ned på bakken da stemmen sa:-Slutt å klage lærling! Den var tydelig vis oppgitt for den la på et sukk på slutten av setningen.
-Lærling, undret jeg??
-Ja, lærling, svarte stemmen.
-Hvorfor kaller du meg lærling? Spurte jeg.
- Fordi du er min lærling.
- Nei deg er jeg ikke! Svarte jeg og gjeipet til den der inne i mørke.
- Jo! Sa stemmen
- Nei! Sa jeg
- Jo
- Nei
Og sånn fortsatte vi en god stund får den magiske kraften tok tak i meg! Den dro meg lenger inn i mørke og satt meg inntil en vegg. Der tok den tak i noen lenker og satt meg fast.
-Hva er det du gjør? Skrek jeg frustrert!
- Jeg lenker deg fast, sa stemmen
- Hvorfor det!? Fortsatte jeg
- Fordi du motsa meg og det skal du få svi for ikke noe mat på en uke! Sa han strengt fra mørke. - Åh det irriterte meg så at jeg ikke kunne se han!! Tenkte jeg🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Det hadde vært supert om noen kunne stemme på fortellingen min eller skrive en kommentar så jeg kan få litt motivasjon til å skrive videre.
PS! Bare påpek skrivefeil så jeg kan rette opp igjen😊
YOU ARE READING
Lærlingen
FantasyHvordan er det å være lærlingen til en magiker? Uten å kunne noe om magi!