⋆౨ৎ˚⟡˖ ࣪
Afşarlar İmparatorluğu....
Sanırım yanlışlıkla Safeviden daha güzel yaptım... Of.... Afşarlara gıcık olmam için 2.bir sebep daha... (Güzel yaptığım için)...Yanlış anlaşılma 1 :
-Afşarlar Farsdır.
Farslar(İranlı olanlar) bir devlete kendilerinin diyorsa hemen yemeyin.Adamlar herşeyi yanlıyor,HERŞEYİ.Afşarlar Safeviler devletinin kurulmasında payı olan Türk soylarından biridir.Nadir Şah Afşar için "Doğu'nun son fatihi" lakabı kullanılır.Diğer lakap benim pek sevmediğim "Doğu'nun Napolyon'u" lakabı.Sevmeme nedenim,Napolyon'un Nadir Şah Afşar'a aşırı derecede hayran olması.Tam aksine Napolyon "Batının Nadiri"dir.
Nadir Şah,komutan olduğu dönemlerde halkı için kahramandı,ama şah olduğu dönemde halk ondan pek hazetmezdi.
Nadir şah güçlü bir iradeye sahipti,çocukken esir alınmış ve annesini kaybetmişti.Nadir Şah kendi kendisini yaratmıştı,bir şehzade değildi.Aşırı soğukkanlı ve sabırlı birisiydi.
Siyasi rakiplerini ortadan kaldırmak konusunda da oldukça iyiydi.Devleti yönetecek kişinin seçilmesi için yapılan kurultayda,kendisinden sonra devlette en güçlü kişinin kim olduğunu görmek için,artık yorgun olduğu gerekçesiyle devleti yönetmek istemediğini söyledi.Nadir Şah kendinden yana olan beylerle bunu yapma nedenini açıklamış ve,planı bozmamaları için tembih etmişti. Neticede rakibini bulmuştu.
Aynı zamanda Nadir Şah tahta çıktığında şu tavırlardaydı " Ben isteyerek devletin başına geçmedim,siz beni devletin başına getirdiniz ".Bunun nedeni beylerin devletin başına geçmesi için Nadir'e yalvarmasıydı.Evet Nadir Şah tahta çıkmak istiyordu,ama sabırlı davranıyordu.Neticede,Safeviler gibi bir sülaleyi devirmek kolay değildi.Nadir Şahın bu tavrı " Safevileri Nadir değil halk devirdi "düşüncesinin ortaya çıkmasına neden oluyordu.
Nadir Şah,çok eşliliği yasaklamıştı.O,aynı zamanda bazı mescitlerde Hazreti Ömer gibi,sünnî ahalinin hürmet beslediği kişilere lanet okunmasını yasaklamıştı.Lanet okunma olayı şuydu -> Bazı şii devletlerde,belli bir toplum mescitlerde dini ibadetlerini yerine getirdikten sonra,sünniliğin saygı duyduğu,sevgi beslediği,ve kutsal kabul ettiği kişilere lanet okurlardı(Günümüzde de var).Lakin elbette bu çok yanlış bir şey,öyle ki şii Safeviler devletinde bile bunu yapmak yasaktı,ve hoş olmayan cezaları vardı.Nadir de bunu yasaklamış kişilerden biriydi.
Ayrıca Nadir Şah mezhep savaşlarından uzak duran birisiydi.Çağına göre oldukça moderndi.Din adamlarının üstesinden başarılı bir şekilde gelmişti.
Yanlış anlaşılma 2 :
-Afşarlar Azerbaycan topraklarının belli bir kısmını Gürcistan'a verdiDünyadaki " Azerbaycan Halk Cehbesi İrevanı (Erivan değil, doğrusu İrevan) Ermenistan'a verdi "saçmalığından sonraki en büyük saçmalık.
Nadir Şah toprakları Gürcü çarlarına vermedi,sadece ve sadece yönetimi onlara verdi.Yönetimi vermekle toprağı vermek arasında at ve eşşek kadar fark var.
... İyi günler ✨🤍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
⋆౨ৎ˚⟡˖ ࣪𝙂𝙖𝙘𝙝𝙖 𝙇𝙞𝙛𝙚-𝘾𝙤𝙪𝙣𝙩𝙧𝙮𝙝𝙪𝙢𝙖𝙣𝙨... ♡𓂃 ࣪ ִֶָ☾.
Historical FictionCountryhumans karakterleri ama Gacha Life (Nebula) +Tarihi olaylar