10

76 16 0
                                    

Aktuğ'dan

Cadı tokatlayıp gitmişti. Ne ben ne de çocuklar hareket edebiliyorduk. Öylece bakakalmıştık ardından. Hayatımda bir ilki yaşamıştım. Bırak tokat atmayı söz söylemeye bile cesaret edememişti kimse. Ama bu kız ... Bambaşka birşeydi. Birçok erkekten daha erkekti. İşte bu yüzden kızamıyordum ona. Bu cesareti , özgüveni etkilemişti beni.

Aramızdaki sessizliği Eren bozdu.

'' Şimdi ne planlıyorsun Aktuğ oyuna devam mı ? ''

'' Hayır. '' dedim.'' İçimden onunla uğraşmak gelmiyordu artık. Bana bakarken gözlerinde kızgınlık vardı hep. Alışmıştım fakat gözlerinin gülümsemesinide merak ediyordum. Kızgın gözleriyle içimde bir yerlere dokunurken , gülen gözlerinin nasıl bir etki bırakacağını merak ediyordum.

'' Yediğin tokat aklını başına getirmiş anlaşılan , sonunda .. '' dedi Eren .

'' Sanırım aklımı başımdan aldı . '' dedim

Hayatımda ilk defa içimde bir yerlere dokunmuştu birisi. Şaşkındım. Şaşkındık. Ama bu şaşkınlıktan kurtulmak istemiyordum.

'' Saçmalıyorsun Aktuğ '' bu sefer Rüzgardı konuşan.

'' İlk defa bu kadar ciddiyim . Hadi kalkın gösteri vakti .''

'' Derken? ''

'' Pislik temizlemeye ''

'' Aktuğ , bunu kendini yapma , sonuçlarına katlanamayacağın işe girişme . '' dedi Eren.

Bunların tepkisini görende evlenmeye karar verdim sanar. Sadece merak ediyordum bu kızı . Ve ne pahasına olursa olsun öğrenecektim de .

'' Kalkın dedim size .''

Bu sefer üstelemeyip kalktılar. Birazdan yapacağım şeyin komikliğini düşünüp güldüm. Cesur olma sırası bende cadı kız.

Bahçeye indiğimde hızlıca etrafı taradım. Bana çarpan kızla konuşuyordu. Bu arada farkettimde benim cadının adını hala bilmiyordum. En kısa zamanda öğrenmem gerekiyordu.

Konuşmalarını bitirip benim olduğum tarafa döndüklerinde derin bir nefes alıp onlara doğru yürümeye başladım. Üzerlerine doğru yürümeye başladığımı farkedince belki korkudan , belki de şaşkınlıktan oldukları yerde kaldılar. Kızın gözleri tekrardan alev almaya başlamıştı. Yanlarına vardığımda daha ağzımı açamadan yanındaki kız onun önüne geçip korumak istercesine kollarını geriye doğru atıp onu sarmıştı.

Neydi şimdi bu rövanşını mı alıyordu yani ? Küçümseyici bir gülümseme atıp gözlerimi devirdim.

'' Aktuğ bu sefer izin vermem. Armi'yi rahat bırak artık. Derdin benimle ne yapacaksan bana yap.'' dedi kız.

Yalan yok insanların böyle korkması hoşuma gidiyordu. Aptal kız sayesinde benim cadınında adını öğrenmiştim. Armi... Ne tuhaf bir isim.

Elimle kızı tutup Armi'nin önünden çektim. Armi'nin bileğinden tuttum. Tepkimin karşısında Armi bağırmaya başladı.

'' Ne yapıyorsun bırak beni , bırak dedim canım acıyor.''

İstifimi bozmayınca kıza bağırdı.

'' Gazel koş git müdür yardımcı yahut öğretmen falan çağır .''

'' Cidden mi ? Benim okulumda beni mi şikayet edeceksiniz ? Zeka küpü '' dedim gülerek. Bu cidden içten bir gülümsemeydi. Komik bulmuştum.

'' Allah seni kahretsin , bırak beni '' diyip bileğini elimden kurtarmaya çalıştı.

'' Sus artık '' diyip kurtarmaya çalıştığı bileğini daha çok sıktım.

SOĞUKLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin