Bab 5

117 7 0
                                    

Malam hari,Seorang keluar dari office dia terpaksa tinggal di office selama beberapa jam kerana membuat kerja.Disebabkan oleh Zea memberi  kepada Tania dia terpaksa membuat kerja itu katanya ada hal mustahak.

Tapak kasut mendekat mulalah bulu roma Tania tegak mendengar suara kasut.Dia terkebil-kebil apabila Thaqeef dibelakangnya.Lagi lama kalau ada Thaqeef.

"Jangan ganggu saya please.."Ujar Tania yang masih menaip seseuatu dikomputer ribanya.

"Listen me,heart.Why you do work Zea?"Tanya Thaqeef.Tania diam tangannya berhenti berkerja.

"I'm don't like child want to care about me!" Lantang suara Tania bergema di seluruh  tingkat 4.

"Okey,i'm sorry" Ujarnya.Dia mula perlahan-lahan menurun lift yang berhampiran dengan meja milik Tania.Tania mengeluh salahkah dia berbicara seperti itu?atau mengingati kejadian malam itu?

'Aku dah buat salah ke' hatinya bertanya.Tania mengemas barang dia tidak dibenarkan balik lewat.Puan Thila akan marah besar jika dia balik lewat

_
Tiba dirumah,Tania melihat kereta audi rs8 hitam di depan rumah.
Keluar dari perut kereta,Dia mengusap kereta audi didepan rumah mamanya.

Dengar suara lelaki didalam selain papanya,sudah tentu orang jahat.Melangkah masuk ke rumah dengan berhati-hati.

"Mama,saya balik!" Suara lelaki dari rumahnya berkata mama?maksudnya itu abangnya?

Terkejut Tania melihat abangnya yang kemas memakai baju uniform askar.

Tuah Mateen!

Dia berlari kearah abang sulungnya.Memeluk dari arah belakang badan abangnya.Mateen membalas pelukan itu dengan kucupan didahi Tania.

"Dear,kamu dah makan?" Tanya Mateen ke Tania dan melepaskan pelukan erat.Abangnya selalu memanggilnya dear.

"Belum!"Ujar Tania sambil mengeleng kepala beberapa kali.Memegang tangan Mateen dengan erat.

_
Dibilik dia mencapai telefon bimbit dari beg channel.Dia membuka chat private.

Zea:
Kau ada abang?

Me:
Ada 2 jee,sorang dah balikk!!

Zea:
Gambar!!🥰

Me:

Zea:Wow!totur jadi akak ipar dongg!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Zea:
Wow!totur jadi akak ipar dongg!

Me:
Noo♡

_
Keesokkan hari,Tania keluar dari biliknya selepas selesai mandi.
Mateen berada dibawah terus Tania berlari dari tangga dan memeluk erat leher.

"Abang...jom keluar pergi mall,pleaseee" ujar Tania tangannya tidak lepas dari leher Mateen.Mateen menangguk kecil sambil memukul tangan kecil Tania.

"Yeahh!" Jerit kecil Tania.Puan Thila keluar dari dapur terus memukul punggung Tania.

"Anak dara,bangun lambat nak jadi apa kamu ni kalau suami kamu tahu haish apalah nak jadi ?" Bebelan Puan Thila sambil mencekak pinggang.

"Oky mak,nak ajak abang pergi mall jee" omel Tania perlahan tidak dengari oleh Puan Thila.

Memakai pakaian tertutup untuk ke Mall bersama abangnya.

_
Tiba di Mall,Tania memegang tangan Abangnya dengan erat supaya dia tidak hilang.Mereka berhenti dihadapan restorang sushi king.
Untuk menjamu selera,Tania memilih tempat yang tertutup dan tersorok.

Makanan tiba dimeja,Tania menyuap salah satu sushi salmon ke mulut abangnya.Disisi lain.

_
Thaqeef dan Zuan berhenti di sushi king untuk Zea.Mereka memilih tempat tersorok dan tertutup.

Thaqeef melihat Tania menyuap ke mulut jejaka yang memakai pakaian berwarna hitam.Rasa cemburu dan kesal bergabung hingga tangannya berurat dan didahinya.

Tangan mengenggam.Tania tidak habis-habis berbual dengan jejaka itu.Senyuman Tania ke jejaka itu lebih manis berbanding dengannya.

Tania menghulurkan tisu ke jejaka itu dan mengelap mulut laki itu yang kotor.

_
Tania mengelap mulut abangnya.Selesai mengelap dia menyuapkan sushi ke mulut abangnya biar gemuk.hahahaha

"Mesti tak makan lama nii" Ujar Tania senyuman manisnya tidak pudar dari mukanya.Dia menyuap sushi ke mulutnya pula.

_
Thaqeef menghampiri meja Tania dan menhempas  tangannya hingga kemerahan.

"Thaqeef,awak tak apa-apa?" Tanya Tania melihat tanggan Thaqeef merah itu.

Abangnya membuat muka tidak bersalah.Mateen jeling tajam ke Thaqeef.Timbul urat didahinya.

"Tania,jangan kacau saya dengan mamat tak guna ni" ujar Thaqeef.Dia mencekam baju Mateen sekuat-kuatnya.Namun Mateen lebih bertindak.Thaqeef terjatuh dan Tania melihat itu mencekup mulutnya.

"Berhenti!abang,Thaqeef berhenti!" Lantang suara Tania menarik pelanggan disitu melihat mereka.Tania memegang tangan abangnya.

"Siapa ni dear!"Lantang suara Mateen bergema di kedai sushi king itu.

"Kau kenapa panggil dia dear aku je boleh panggil macam tu mamat tak guna!" Thaqeef bangun dari duduknya dan menolak bahu Mateen.Tetapi Mateen tidak berganjak sedikit pun.

"Awak Thaqeef jaga awak punya bahasa!" Tania mencecah kesunyian disitu.

"Dear jom" Ujar Mateen

"Baik,abang" kata Tania

"Jantan tak guna!" Lantang suara Thaqeef  melihat 2 orang itu berlalu pergi begitu sahaja.

Sambunggg

Thaqeef Wadid : His Heart |OGWhere stories live. Discover now