{PULAU RINTIS ACADEMY}
di sore hari ini, boboiboy dkk belum pulang di karenakan masih mengikuti yang namanya kelas tambahan.
"begitulah kisah matematik pada hari ni,cuba kamu jawab, berape jumlahnye boboiboy"
ujar sang guru yang adallah papa zola kepada bbb yang sedang termenung melihat kearah luar jendela.
"boboiboy, eih! boboiboy!"
bisik teman sebangkunya bernama gopal."OI BOBOIBOY!!! KENAPE KAMU MENGELAMUN JETUH HAH?!!!"
karena pertanyaannya tidak di gubrish sedikitpun, papa zola langsung menghampiri boboiboy, membuatnya kaget bukan main hingga ia yang tadinya duduk kini langsung berdiri di tempat.
"takde ape cikgu"
"dey, cepatlah jawab soalan cikgu papa"
mendengar hal itu, bbb seketika panik,karena dia tidak tahu-menahu tentang hal itu sama sekali.
"hah? so-soalan?,soalan ape cikgu?!!!"
herannya"heih, SOALAN MATEMATIK LAH!!!"
seru papa zola dengan keras, hingga membuat mereka berdua terlempar ke belakang."soalannye, tok slamat mempunyai 3 orang anak. dan mak slamat juge, mempunyai 3 orang anak. jadi, berapekah jumlah anak mereka?"
"eeehh berape?,6 lah kan?"
jawab boboiboy."6 ye? hehehe"
senyum mengembang di wajah gopal dan boboiboy saat mendengar kekehan dari papa zola."SALAH! LAGI, DI PERSALAHKAN!!!!!"
lantang papa zola,seketika mereka semua langsung terheran dengan hal tersebut."...salah?!" (gopal)
"kalau macam tu, ape jawabannye cikgu?" (yaya)
"jawabannye, 3!!!!" (papa zola)
"3?!!.eeeee kenape 3 cikgu?!"
tanya gopal yang masih tidak mengerti dengan jawaban sang guru."kerane, mak slamat dan tok slamat adellah suami istri. hahahaha"
seketika mereka semua menunjukkan wajah datar,lelah dengan sifat papa zola.
"haiya! soalan ape ni?!!"
celetup gadis kacamata yang biasa di sebut ying."hahaha, soalan kebat kebenaran. siapa betul,dia hebat. siape salah, kene sebat"
sontak gopal dan bbb menjadi panik saat papa zola menunjukkan mistar rotan miliknya."cikgu, cikgu! sekarang dah masuk pukul 3!!"
seru ying di tengah momen mencekam itu."hah? oh, ha ah lah. baiklah, sampai sini sahaja kelas tambahan korang hari ni yee"
"halah, tak sempat tengok boboiboy kene sebat"
ejek gopal dan fang bersamaan yang hanya di balas tatapan swettdrop darinya."hahaha, jangan lupe. kerje skolah di buku surat 40-41"
"tapi cikgu. buku surat 42,tak perlu ke cikgu?!" (ying)
"😧" (fang, bbb, gopal)
"yelah, 43 dan 44 macam senang jeee"
(yaya)"😵😵" (fang, bbb, gopal)
"haha, yelah-yelah! kebenaran kasih kamu diskon, KERJE SKOLAH.DARI BUKU SURAT 40-44!!! SELAMAT, MENJAWAB!!!!!" (papa zola)
setelah itu,papa zola langsung beranjak pergi dari kelas dengan gaya yaanngg, eeee. unik, membuat para muridnya melongo dengan gayanya tersebut.
"iiii seronok nyee!!! banyak kerje sekolah!!!" seru ying kegirangan begitu juga dengan yaya, tapi tidak dengan trio cwok.
KAMU SEDANG MEMBACA
bbb glxi sori X Readdes BERSAMBUNG ✔
AdventureKAMU MENDAPATKAN APA YANG PANTAS KAMU DAPATKAN, KARMA ITU ADA. TAPI TIDAK SEMUANYA DARI YANG DIATAS. •WARNING °MENGGUNAKKAN KARAKTER Y/N °BOBOIBOY HANYA MILIK MONSTA, AUTH HANYA MEMINJAM KARAKTERNYA SAJA. °MENGANDUNG 2 BAHASA SEKALIGUS = MALAY-INDO...