فلسفتي ببساطه :-
ان ميولي هي علاقه بين اتنين ، طرف مامي او مستريس و طرف بيبي بوي خاضع.
ببساطه بشوف ان العلاقه بين الطرفين دول علاقه حب عاديه زي اي علاقه حب و ارتباط بين اي اتنين ، لكن الفرق هنا ان علاقه الحب هنا مخلوقه عن حب قوي بجد.
البيبي بوي او الخاضع حب الطرف التاني لدرجه انه شافها أمانه ، حسها وطنه الي هو عايش فيه ، شفها السند و القوة الي بتقويه في حياته العاديه و بتساعده يتطور للافضل . الطرف ده بيكون واثق جدااا في الطرف الاخر نتيجه للحب الكبير الي هو بيحبه.
الطرف التاني المامي او المستريس دي شخص قوي ، قوتها مش في دراعها ولا في صوتها ولا كل ده ، و لكن قوتها في عطاءها ، قوتها في حبها ، هي شخص قادره تحب الخاضع لدرجه انها بتربيه ، بتنمي قدراته ، عايزاه افضل حد في الدنيا دايما بتساعده انه يحسن من نفسه ، دايما بتكون سنده الي ماحدش يقدر يشوفه غيره . هي بتكون مقدره ثقه البيبي او الخاضع فيها ، مقدره ثقه الراجل الي في عمر مش صغير مع ذلك معاها بيكون زي البيبي بيعشق انه يكون في حضنها ، بيهرب من كل الدنيا ليها هي ، بيهرب من كل شيء ل جوا حضنها .
هي بتكون مقدره كل ده و هي السبب الي بيخلي الراجل ده يحس ب السلام الداخلي و الأمان لدرجه انه بينسي كل ضغوط الدنيا و بينسي عدد سنين عمره و مش بيكون معاها غير طفل ، روح طفل و احساس طفل.
حياه اجمل بكتير من اي حياه تانيه ممكن تتعاش ، حياه ابسط بكتير من كل تعقيدات الحياه الزوجيه الي ممكن تكون بين اي زوجين او حببين 😊
حبيت بس اتكلم في البارت ده عن فلسفتي بشكل عام لكن هنزل اجزاء تانيه يكون فيها تفاصيل اكتر عن كل موضوع
YOU ARE READING
فلسفه خاصة
Non-Fictionفلسفتي الخاصه في كل ما يخص ميولي سواء رؤيتي للمستريس او تفكيري كا خاضع او سرد مواقف و تخيلات او فضفه بشكل عام و هنزل بارت كل يوم تقريبا كل بارت هيبقي بعنوان خاص و بيناقش موضوع محدد