Denied by Him

8 3 0
                                    

Hi, I am Piya Angelic Talimano, 19 years old, and a college student as BSP.
(Bachelor of Science in Psychology)

As we continue the story, let me introduce to you all my LOWKEY BOYFRIEND who has been in a relationship with me for 5 years. He is Kinsley Montreal, 20 years old and a college student as BSCE.
(Bachelor of Science in Civil Engineering)

Since, our relationship is just lowkey. I've been hearing some rumors about my boyfriend having an affair with the Tourism student named Anastasia Lividad. At first, I got mad because of jealousy but since Kinsley, my boyfriend explained to me that it is just a rumor and nothing behind it is true. I calmed and ignore those rumors.

"Love, baka hindi na kita mahatid sa department mo. Ihahatid ko pa kasi si Kissy sa school niya eh. See you later, I love you." Kinsley kissed my forehead and cupped my cheeks.

I smiled thinking that he is the sweetest.

He then pouted and said, "Where's my I love you more? Don't you love me na ba?" I pinched his cheeks because of that.

"I love you more, love. Drive safely, okay? Tell Kissy that I missed her,"

"I love you the most, love. Okay, noted. I'll tell her that so you two can have a bonding together. I'll go na," he said as he stepped backward and lead his way to the parking lot.

As I was walking through the hallway of our department, a lot of student was eyeing me like I was a bull$h!t. But I ignored them and proceeded to walk.

"Teh! May nakakita raw kay Kinsley at Anastasia kanina sa gym! Mukhang may lq ata sila kasi nanlalambing daw si Anastasia," I heard someone said.

I know that is not true. Ang pinaalam niya saakin ay susunduin niya si Kissy at pumuntang parking lot kaya't imposibleng siya iyon. Ang bilis naman ata niya? Hindi naman ako kayang lokohin ni Kinsley dahil sa tinagal ng aming relasyon ay hindi ko pa siya nahuhulian na nambababae. May tiwala ako sakaniya. At alam kong hindi niya iyon sisirain. Sana nga...

Sa mga sumunod na araw ay ayos naman kami, wala naman akong napapansin na kakaiba sakaniya. Pero mas lalong dumami ang mga chismiss at naging laman sila ng bawat kwento sa iba't ibang department.

Hindi naman siguro iyon totoo hindi ba? Pero ang akala ko na walang problema ay nagkamali ako...

Nagkukulitan kami ngayon ni Kissy sa sala ng kanilang bahay nang bigla na lamang bumukas ang bulwagan ng bahay. Lumitaw roon ang apat na mga binata na sa tingin ko'y mga kaibigan ni Kinsley.

"Loveeee! Kissy! Here's your snack-"

Lumabas ng kusina si Kinsley bitbit ang isang tray na may lamang meryenda.

"Oy tol!" bati sakaniya ng mga binata.

Naputol ang sigaw niya at tila nanigas sa kaniyang kinatatayuan. Tila siya'y namutla at natuod sa kaniyang pwesto kaya agad akong tumayo at aalalayan na sana siya ng bigla itoong sumigaw.

"STOP!"

"Oy tol! Who's this girl? Girlfriend mo?"

"Yan na ba yung tourism student na kinekwento mo?"

Lowkey  (One Shot)Where stories live. Discover now