40 new extra chapter!

154 10 0
                                    

Berdengkur Driell tidur disebelahku. Suasana diatas langit ini nian indah. Cuaca pun baik baik sahaja nampaknya. Alhamdulillah. "Aeril, bila kita akan sampai?"

"Dalam 2 jam lebih lagi.." Sakit Otak ku mendengar ayat itu. Lama nya?! Perlu aku menunggu selama itu?!. "Tapi.. Tak boleh kah kamu pandunya lebih laju sedikit, kan boleh laju itu?"

Jari telunjukku selari pada aras minyak nya. "Oh, alah suami Cik Iraa tu lah beri limit kelajuan, dia boleh track kelajuan jet ni jadi memang tidak boleh lah mahu senyap senyap pecut."

Wah! Susah juga ya? Mencabar. Mahu laju pun dikawal ketat. "Oh jikalau itu apa yang menghalang, tidak apa lah"

Telefon bimbit aku dikeluarkan lalu lantas menekan aplikasi panggilan. Nama ayah dipilih.

Tetapi panggilan tidak dapat dicapai. "Mummy, bila kita nak jumpa atuk?"

"Jap lagi.. Okay?"


"Cik Iraa" sebuah suara yang tidak ku kenali tiba tiba menyeru namaku. "Ah?" Sosok jejaka yang tampan, tinggi dan bertubuh sasa dihadapanku. "Erm maaf, izinkan saya mengenalkan diri saya. Saya Amir Kheirul but just call me Amir."

"By the way.. Cik Iraa kan mahu pulang ke Malaysia? Encik Carlo tidak akan benarkan cik Iraa seorang diri sahaja jadi dia menghantar saya untuk sentiasa menjaga Cik" oh! Patutlah!

"Oh? Yep betul! Tidak apa lah, saya tidak kisah pun jika awak mahu menjaga saya. Just panggil saya Iraa, tidak perlu lah Cik nya ya?"

"Tapi itu adab. Cik Iraa, awak Isteri Encik Carlo, bos saya. Jadi saya perlu lah hormati Cik.." Aku tersenyum "ikut lah"










Jet diturunkan apabila sampai sahaja ditanah air tempat kelahiran aku. Amir juga sedang memandu kereta yang sudah disediakan siap siap oleh Carlo.

1 NEW MESSAGES

itu menarik perhatian ku apabila sebuah notifikasi terpapar diatas skrin telefonku. Nama 'abang' dapat dibaca. "Sayang, where are you now? Arrived at Malaysia? Where?"

Lantas aku menaip "sayang dah sampai, erm Kuala lumpur kot.. Iraa tak recognize sangat tempat ni"

"Driell tidur?"

"Yep!" Aku snap gambar Driell yang sedang lena terbuai mimpi itu dan hantar pada Carlo "comelnya anak daddy, now tunjuk muka mummynya pula"

Tergelak aku. Sengaja aku mimik kan muka buruk dan hantarnya pada Carlo.

"Oh gosh. So cute." Gambar buruk isterinya? Lantas dijadikan wallpaper lock screen dan home screen. "Cute" tergelak.

Berani dia? Tidak apa lah.. Isterinya tidak mengetahui fasal itu lagi. Mesej dihantar pada Isterinya. "Sayang, cantik lah wallpaper baru abang ni hehe ade muka busuk" terus dispam!

"Abang! Buang! Tukar! Delete! Tak baik lah! Aib sayang tu!! Nanti orang lain tahu!"

"Nope"





Aku mencebik. Sampai hati dia buat perkara itu padaku? Sudah lah tinggalkan aku untuk balik ke Malaysia seorang diri bersama Driell, inikan pula mahu malukan aku dengan foto foto buruk aku?! Tunggu sahaja lah! Memang aku kehel!

"Tunggu abang" itu mesej terakhir yang diberi olehku. "Mummy.. Driell nak susu.." Perhatianku ditarik oleh kata kata Driell. "Susu? Nah" botol diberi.

Rumah pangkuan ayah telah terlintas pada mataku dan boleh dilihat oleh mata kasar. Hati terasa sangat gembira!

Tayarnya telah pun berhenti dihadapan rumah ayah. "Assalamualaikum, ayah!!! Iraa pulang!" Jerit aku dengan gembira. Driell pun sudah terlompat lompat gembira mahu berjumpa dengan atuknya.

𝐇𝐞𝐫 𝐏𝐞𝐫𝐟𝐞𝐜𝐭 𝐄𝐧𝐞𝐦𝐲 : 𝐎𝐛𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧Where stories live. Discover now