De uren gingen voorbij en laat in de avond komt Farid thuis. Hij opent de deur langzaam en wandelt het huis binnen. Hij hoort geen geluid, hij hoort niets, hij ziet enkel licht branden in de woonkamer.
Hij trekt zijn schoenen uit en legt zijn sleutels weg en wandelt stil naar de woonkamer. Hij stopt aan de deur van de woonkamer wanneer hij Alyssa op de grond ziet zitten in een badjas. Haar haren zijn nat, haar ogen zijn rood en ze heeft een glas vast. Hij ziet de sterke drank op tafel, de fles is helemaal leeg, enkel het glas die ze vast heeft is haar laatste stukje nog van de fles.
Alyssa zegt niets. Ze blijft op de grond zitten, leunend met haar rug tegen de zetel, kijkend naar haar glas terwijl er langzaam tranen over haar wangen rollen.
Farid kijkt naar de klok in de woonkamer en ziet dat het over en halfuur middernacht is. Misschien is het beter als hij haar toch maar voor vandaag met rust ging laten dacht hij. Hij draait zich terug om, om te vertrekken, maar dan hoort Alyssa zijn aanwezigheid.
'Farid?' Zegt ze meteen. Hij stopt en draait zich dan weer langzaam om. Hij kijkt naar haar en ziet hoe ze naar hem kijkt.
'Oh- heb je eindelijk jouw weg naar huis gevonden?' Lacht ze door haar tranen heen die ze wegveegt met haar badjas.
En ja.. ze klonk dronken.
'Ik heb mijn best gedaan om zo snel mogelijk thuis te komen.'
Alyssa schudt haar hoofd. 'Oh- geen probleem hoor- ik voelde me toch niet alleen.' Lacht ze. 'Deze fles heeft mij gezelschap gehouden.' Het was misschien een slecht idee om haar helemaal alleen thuis te houden zonder gezelschap. Misschien zou ze dan niet gaan drinken zijn en zou ze minder pijn hebben.
'Dacht je weg te gaan zonder iets te zeggen? Ik was eigenlijk op je aan het wachten en jij denkt maar te vertrekken zonder hallo te zeggen?' Farid antwoordt niet.
'Kom erbij, Farid, kom naast mij zitten.' Hij ziet hoe ze een beetje opschuift zodat hij plaats kreeg naast haar op de grond.
Hij dacht maar naar haar te gaan en te luisteren wat ze te zeggen heeft.
Hij wandelt langzaam naar haar toe en trekt zijn jas uit voor hij zich neerzet.
Hij zet zich naast haar neer en kijkt dan naar haar terwijl Alyssa het glas in een teug leeg drinkt en dan het glas neerlegt op tafel. Ze haalt zeer diep adem en kijkt dan naar Farid.
'Jij wilt graag alles weten- je wilt altijd alles onder jouw controle hebben- laat me dan open kaart met je spelen.' Farid is stil na haar woorden.
'Want- oh- god, wat had je gemakkelijk praat daarnet.' Lacht ze. 'Wat denk je? Alyssa is een verwend nest die niet weet hoe het leven in elkaar steekt?' Ze glimlacht door haar woorden heen en schudt haar hoofd.
'Oh, Farid, wat maak je mij soms aan het lachen.' Haar glimlach verdwijnt langzaamaan van haar gezicht.
'Ik weet niet eens waar ik moet beginnen,' Ze richt zich half met haar lichaam naar Farid en kijkt hem meteen recht in de ogen.
'Wil je weten waarom ik die nacht met je naar bed ging voor geld?' Hij voelt meteen een tinteling over zijn lichaam heen gaan. Alyssa zou dit nooit tegen hem vertelt hebben, maar omdat ze dronken is heeft ze geen zelfbeheersing. Hij wilt het niet weten als ze niet sober is, hij wilt haar niet op haar zwakst iets laten bekennen.
'Je bent dronken Alyssa en het is laat, het is beter als we gaan slapen.'
Farid wilt zich recht drukken en weggaan, maar meteen grijpt Alyssa hem en trekt ze hem terug op de grond. 'Nee, je gaat nergens heen. Je gaat naar mij luisteren zoals ik naar jou luister.' Zegt ze en neemt haar haar naar achter. Ze houdt zijn arm nog steeds vast alsof ze bang is dat hij zou vertrekken. Hij kijkt enkel naar haar gezicht. Hij durft niet naar haar benen te kijken, hij wilt niet naar haar benen kijken, al zou hij dat wel gedaan hebben moest ze niet dronken zijn, maar hij kon geen misbruik maken van de situatie, want weer, Alyssa zou nooit in een badjas bij hem rondlopen. Nooit. Ze zou nooit enkel met een badjas bij hem zitten en met blote bene tot boven haar knieen naast hem zitten. Ze zou hem nooit zo stevig vast grijpen.
JE LEEST
Until you. VOLTOOID
Romance'Als je weigert op mijn verzoek zal je deze beelden overal vinden, Alyssa. En ik denk niet dat je dat wilt- ik denk niet dat je wilt dat mensen weten wat je doet met je vrije tijd.' Alyssa heeft zelfs de kracht niet om boos te zijn. 'Als je met mij...