N A U R A M I K A E L || 15

1K 45 0
                                    

Di dalam kereta itu kedengaran sunyi. Tiada yang ingin mulakan bicara. Aryan fokus pada jalan raya, manakala Naura sibuk dengan telefonnya.

Naura yang sedari tadi memainkan telefonnya. Dia berhenti sejenak. Perutnya seperti meronta - ronta, meminta makanan. Naura mengerling suaminya di sebelah. Lama.

Aryan yang perasan akan pandangan isterinya padanya. Tangan besarnya perlahan memegang tangan Naura. Tangan besar itu mengelus - elus kulit mulus putih itu.

"Kenapa pandang abang lama sangat?" Naura diam. Dia ingin mengatakan yang perutnya meminta makanan. Tetapi dia malu.

"Jangan diam, abang tak boleh baca fikiran sweetheart. So tell me what you want sweetheart." Lembut suara garau itu berkata. Matanya sekilas memandang wajah isterinya. Lalu fokus pada jalan raya semula.

Kenapa monyok semacam je isteri aku ni. Aryan bisik dalam hatinya. Risau pula dia melihat isterinya diam semacam. Selalunya tak reti duduk diam.

"Kenapa ni? Sweetheart nya abang, nak apa?" Tanya nya lagi. Naura pula diam tak berkutik.

Lama suasana di dalam kereta itu sunyi. Aryan pula menanti jawapan daripada isterinya. Tak pernah Naura diam lama macam ni. Hampir 20 minit Naura berdiam.

"Rumah nekma jauh ke?" Naura mula bersuara. Aryan tersenyum lega. Semakin erat Aryan memegang tangan Naura.

"Dekat Negeri Sembilan. 2 jam lebih." Jelas Aryan berkata.

"Apa nama kampung nekma?"

"Felda Palong 12." Jawabnya lagi.

"Ouh.." Naura mengangguk - angguk kepala nya.

Berkerut dahi nya. Tangan nya lepas dari genggaman Aryan. Dia memeluk perutnya. Menahan kelaparan yang menyerbu perutnya.

Aryan tersentak. Dia melihat isterinya sekilas. Cuak wajahnya. Kenapa pula ni isteri dia..

"Sweetheart sakit perut ke?" Naura menggeleng. Dia masih memeluk perutnya dengan erat.

"Senggugut?" Naura menggeleng untuk kedua kalinya.

"Habis tu, kenapa?"

"La-par.." tersekat suaranya. Perutnya semakin terasa sakit. Terletus ketawa Aryan.

"Hahaha.. seriously sweetheart?" Semakin kuat ketawanya. Ingatkan apa tadi. Rupanya lapar ya sayang.

Geleng - geleng kepala Aryan. Dia masih dengan sisa tawanya. Naura pula cemberut. Kan dah malu..

"Abang! Naura malu lah.." suaranya kedengaran seperti ingin menangis. Aryan menoleh ke arah isterinya. Dan yap! Mata itu sudah mengeluarkan sebutir mutiara.

"Oke, tak. Abang tak gelakkan sweetheart." Semakin laju air matanya mengalir. Wajahnya seperti arnab apabila menangis.

"Penipu! Abang gelakkan Naura tadi.." marahnya sambil menangis. Pada mata Aryan, Naura comel apabila marahkan dirinya sambil menangis.

"Comel." Sebaris perkataan itu keluar dari bibir Aryan. Naura mengesat air matanya dan hingus yang meleleh.

Seatbelt di tarik, Naura mengubah posisinya menghadap ke Aryan. Dia sudah siap untuk memarahi suaminya.

"Apa yang comel nya Kael! Saya tengah lapar, awak kata saya comel!? Saya nangis dan marah awak disebabkan saya malu. And awak kata comel!!?" Tinggi nada bicara Naura terhadap suaminya.

"Lower your voice sweetheart. Tak baik tinggikan suara dekat suami. Nak masuk api neraka ke?" Perlahan Aryan menegur isterinya. Naura terdiam. Dia berlebihan sangat ke tadi?

ARYAN MIKAEL || OGWhere stories live. Discover now