HER AŞK BİR BEDEL

178 8 10
                                    


İyi okumalar♥️

Mardinin kavurucu sıcağı ile okuldan cıkmış eve doğru yürüyordum. Yanımda söylenen Berke bakarak göz devirdim.

"Bu bu nasıl bir sıcak burası hangi çöl nerdeyim ben?" Diye söylendi bininci kez.

İstanbuldan buraya okumak için gelmişti Berk.
Dövmeli kolları çiçekli gömleği ve hafif uzun arkadan topuz yaptığı sacları ile mardine çok yabancı duruyordu.

"Abartma Berk." Dediğim ile durdu ve gözlerini şokla açtı.

"Ne demek abartma Berfin. Kırk derece şu an ben nasıl abartmam." Diyerek söylendi tekrar.

Ev okuluma biraz uzaktı. Çünkü mardinin hatrı sayılır okullarından birini kazanmıştım annem ve abimin emeklerini boşa çıkarmak istemiyordum. Ben saha on beş yaşında iken babam vefat etmişti. Üstünden beş yıl geçti.

Hem annem hem abim bana her fırsatı sunmaya çalıştılar. Tabi imkanımızın yettiği kadarı ile. Annem yaşlı bir kadına bakıyordu. Abim ise taksiye çıkardı. Ben her ne kadar çalışmak istesem de izin vermediler. Okumam için herşeyi yaptılar herşeyi.

Bende tıp kazandım ve hemşire olmak için çabalıyordum. Düşüncelerim arasında eve vardığımda cebimdeki anahtarı çıkarıp kapıyı açtım.

Annemin gelmesine bir saat vardı. O yüzden yemek yapmaya karar verdim. İlk one çantamı bıraktım elimi yüzümü yıkadım ve dolabımdan bir pijama çıkardım.

Yıkamaktan rengi solmuş pijamalarımı üstüme çekerek saçlarımı dağınık topuz şeklinde topladım. Mutfağa girip buzdolabını açtım.

İçinde sadece domates ve yumurta vardı. Sıkkın bir nefes verdim. Bir an önce okulum bitseydi de benim de eve bir katkım olsaydı. Kalan son soğana bakarak melemen yapmaya karar verdim.

Herşeyi güzelce hazırladım ve yer sofrasını sermeye gittim.

Sofra bezini yere serdikten sonra kapı çaldı. Annem gelmişti. Hızla kapıya gidip açtım.
Annem güler yüzü ile yanaklarımdan öptü.

"Hoş geldin anne." Dedim ona sarılarak.

"Hoş buldum güzel kızım. Yemek mi yaptın sen mis gibi kokuyor ev." Dediğinde gülümsedim.

"Melemen yaptım anne evde hiçbirşey kalmamış pazara gitsek iyi olur."

"Yarın giderim ben kızım. Okul nasıl geçti bakalım?"

"Güzel geçti anne. Yorucu ama olsun alışıyorum." Dedim.

Annem ve babam severek evlenmişlerdi annem önceden istanbulda yaşardı. Babamla bir yaz tanışmışlar. Babam istanbula çalışmak için her yaz gidermiş. Annem babama aşık olduktan sonra mardine taşınmış.

Simsiyah sacları arasında tek tük beyazlıklar vardı.  Epeyce genç duruyordu zaten çok erken yaşta evlenmişler.

Sofrayı kurup abimin gelmesini bekledik. Normalde bu saatlerde evde olurdu. Ama şu an yok nerde kaldı acaba?

"Anne ben abimi arayayım mı?"

"Ara kızım."

Hemen telefonu cebimden çıkarıp abimi aradım açmadı. Tekrar aradim tekrar açmadı.

"Anne açmıyor."

"Kızım bir arkadaşı vardı onu ara bakalım belki bilir."

Annemin dediğinden sonra Ömer abiyi aradım.
"Alo Ömer abi."

"Buyur bacım?"

"Abi biz abime ulaşamadık da seninle mi ya da durakta olabilir mi?"

"Bacım bu gün abini hiç görmedim. Durağa da gelmedi." Dediğinde kaşlarımı çattım.

BERDEL AŞKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin