"Sex...what is sex?" Soalan Juliette buat Emily tersembur air Latte dia ke meja. Sudu Meya juga kaku di satu tempat apabila soalan itu keluar dari mulut Juliette yang polos.
"Juliette, kenapa cakap fasal tu...?!" Bahu Juliette dipukul Meya. Merah muka Meya tidak tahu nak jawab macammana.
"Sakitlah! Meya, janganlah!"
"I pukul kuat sangat ke? Sorry!"
"Saya cuma tanya sebab tak tahu! Kenapa pukul saya pula?!"
"Kenapa kau nak cakap fasal ni pula? Kita dah belajar benda ni masa darjah 5, subjek pendidikan Jasmani. Ada juga di buku Tingkatan 1 Bab 4 muka surat 98 dan 99. Ouh, kau nak buat eh?"
"Mestilah tak! Tak mungkin! Aku cuma tanya sebab curious fasal hubungan Chef Isabelle dan Cikgu Delara! Diorang kan haritu satu rumah jadi takkanlah tak buat apa-apa?" Marah Juliette. Dia mencebik bila dituduh bukan-bukan.
"Well, I understand. I pun terkejut bila dapat tahu diorang bercinta dan serumah haritu. I nak tahu juga. I don't understand much how to sex since I never watched it. Cikgu Delara baik dan penyayang manakala Chef Isabelle jenis macam kakak yang matang. They're so in love~" Kata Meya yang mengagumi percintaan mereka berdua.
"Ya, diorang macam dalam cerita Titanic tu. Rose and Jack." Sokong Emily.
"Tapi Cikgu Isabelle terus lari lepas Chef Isabelle bagitahu. Dia kena tinggal ke?" Ujar Juliette yang sangat polos.
"Jangan merepeklah! Cikgu Delara tu malu je! Takkanlah nak putus macamtu je?" Tegur Meya.
"Ouh..eh, kenapa tak puas hati sangat ni? Kau pernah buat dengan Adell ke? Hehehe best tak cium? Dia macammana? Gentle tak? Comel tak dia? Siapa duduk atas?"
"Juliette, dahlah tu! Don't tease me anymore!" Pipi Meya ditolak sampai ke belakang. Kejang seketika leher Jjkketye.
"...okey. Aku tak tanya dah. Aduh~ by the way, Emily. Danielle macammana?"
"Dia tu bijak, matang dan penyayang. Bertimbang rasa pula tu."
"Yeke?" Berkerut dahi Juliette. Setahu dia Danielle suka main lagi-lagi kalau ajak sukan. Lagi laju dia lari, lagi tinggi dia lompat.
"Macam mak aku jugalah. Alahai~" Emilya ketawa, mencuit pipi Juliette. Juliette hanya mencebik. "Actually selain puaskan nafsu, sex is actually a good thing to do with your partner. It can boost your health if you do it by taking care of hygene properly."
"Ouh~ baru faham. Jadi kau adore mak kau lah?"
Emily angguk kepala. Dihirup kopi miliknya.
"...jadi kau nak main dengan orang tua lah?"
"PFTT! You really don't understand a thing! I don't like elders you idiot!" Diganyang kepala Juliette kuat-kuat. Terasa maruah dia tercalar apabila dipadankan dengan orang tua. "I have Danielle! I don't need old people!"
"Aduh! Help!"
"Eh, dahlah~ korang mengganggu pelanggan lain~" Pujuk Meya. 3 pinggan kek diletakkan diatas meja. Barulah mereka berdua diam. Dipandang kearah Isabelle yang menghidangkan kek. "Ka- kami tak pesan pun..."
"My treat. Enjoy. Korang cakap fasal apa?"
"SEKS!" Laju Juliette jawab. Tersedak-sedak Isabelle dibuatnya. Silap haribulan darah mengalir keluar dari mulutnya sebab selalu tersedak dengan ayat tiba-tiba Juliette.
"A- anyway...chef nampak happy harini. Ada benda jadi ke?" Tanya Meya cuba tukar topik.
"Ke-happy-an Chef Isabelle mesti ada kaitan dengan Cikgu Delara." Ujar Juliette.
"Hahaha...baik kamu makan kek tu sebelum sejuk." Pinta Isabelle.
"Hm? Tapi kek ni memang sejuk?"
"Ahahaha....makan jelah kek tu...haha..."
"Kejap, jawablah dulu. Kenapa lari? Takut kitaorang bagitahu orang ke fasal hubungan chef dengan Cikgu Delara? No worries! Kitaorang takkan bagitahu orang yang chef ada girlfriend!"
"You cakap kuat sangatlah!" Tegur Meya.
"Y- ya...betul tu. Makanlah. Makan..."
"So Isabelle dah ada girlfriend..." Para pelanggan saling berbisik. Sudah tentu Isabelle popular disini kerana rupa parasnya yang cantik dan muda.
"Diorang cakap nama dia Delara."
"Jadi girlfriend dia tu cikgu!"
"Siapalah gadis bertuah tu ek?"
"Congratulations, Isabelle!" Pelanggan mula bersorak mengucapkan tahniah. Terkejut mereka lagi-lagi Meya dan Emily. Tahu-tahu saja dah diketahui. Juliette pula sibuk meratah kek lagi dan lagi. Terus Isabelle tiada mood ketika itu.
"Kenapa ni Chef Isabelle? Tak sihat ke?" Tanya Juliette polos.
"Kitaorang cakap kuat sangat tadi...kitaorang tak sengaja." Meya dan Emily tunduk kepala meminta maaf. Bukan mereka tapi tu! Si Juliette tu patut minta maaf!
"Bukan salah korang pun...saya sesuka hati beritahu orang yang kitaorang bercinta tanpa fikir perasaan dia. Saya yang buat dia takut." Isabelle mengeluh.
"Chef Isabelle jangan risaulah! Dia malu je tu!" Pujuk Emily.
"Haah. Nanti dia okeylah tu." Pujuk Meya juga namun datang Juliette bertanya.
"Kejap, chef belum cakap dengan cikgu sejak dari hospital tu ke? Kalau macamtu maknanya ada masalah! Cikgu mesti takut!" Menusuk pertanyaan Juliette masuk ke lubuk hati Isabelle. Sekejap saja dia boleh buat Isabelle muntah darah pelangi dekat situ.
"Julitte, jangan keruhkan keadaan boleh tak?!" Marah Emily.
"Haah! Kalau betul pun tak payah sebut!" Tambah Meya.
"Bu- bukan tadi korang cakap...dia...dia malu jeke...?" Isabelle sampai dah nak putus harapan. Dia langsung tak dapat respon Cikgu Delara sejak haritu.
"Everything will be fine! Chef is really kind and loving. You're also a good influence to people! Takkanlah Cikgu Delara nak tinggal chef macamtu je?"
"Don't worry. Saya tak pernah nampak cikgu ada peminat lain selain chef!" Tambah Juliette.
"Eh, diamlah!" Marah Emily entah kali ke berapa.
"...ah, I should stop talking." Juliette tutup mulutnya dengan kedua-dua tangan. Tiba-tiba rasa bersalah pula dah timbulkan kekecohan.
Isabelle senyum manis. "Thank you so much for care. I'm okay, don't worry. I believe it's all fine."
Meya merenung ke wajah Isabelle. Senyumannya melebar. Makin kagum dia tengok Isabelle. "Adults really are something."
"It's nothing. Everyone will think the same."
"Hal cinta rumit tapi at least saya masih ada Michelle saya, hehe." Juliette senyum. "About the sex part, i still don't understand what's good about 'em."
"I understand you. I lebih rela luangkan masa dengan pergi library bersama Danielle." Sokong Emily.
"Well, bila dah dewasa you'll experience it with your love one." Isabelle mengusap kepala Juliette lembut. Emily dan Juliette masing-masing tergamam melihat Isabelle yang sangat tenang.
Rasanya, inilah kot yang dimaksudkan dengan orang dewasa.
Mereka berfikir secara rasional.
YOU ARE READING
Friends With Benefits
RomanceBermula dengan menyaksikan sendiri percintaan antara Cikgu Delara dan Chef Isabelle di hospital, Meya, Juliette dan Emely kini terpaksa menyaksikan percintaan antara Raye dan Eleana yang kantoi mempunyai hubungan sulit. . Mereka cuma tidak mahu masu...