"haih, cepatlah cari kelape langit tuu aku tak nak duduk sini lame-lame"
keluh gopal merasa jenuh."HAH! TENGOK TUU! AKU RASE, ITULAH KELAPE LANGIT"
tunjuk bbb kala melihat kelapa yang ia maksud"eehh AKHIRNYE. KITE DAH DAPAT BAHAN KITE YANG KETIGE!"
gopal berlari kearah pohon kelapa langit tersebut, tapi belum sempat ia menyentuh pohon itu..BRUAK
BUMM!!!
probe yang sekarang berubah menjadi mecha probe menghadang mereka dengan adudu di jok khusus di badannya.
"HAH?/APEKAH?!!!"
(gopal/bbb)"BERHENTI DULU BOBOIBOY!!!"
(adudu)"ADUDU?!!!!"
(all)"tige hari tige malam aku cari kau kat planet ni,akhirnye bertemu jugaa"
(adudu)"ape kau nak HAH?! KEPALE KOTAK?!!"
gertak ying kesal."halah macam tak biase pula, dimane ade boboiboy. disitu ade powersphera juga kan?"
(probe)"salah! dimane ade boboiboy! disitu ada sayaa"
seru seorang gadis dari arah belakang yang baru saja sampai."KAAAUUUUU!!!"
geram adudu saat tau siapa itu."[NAME]?!!"
(all)"hihi"
•A FEW DAYS AGO
terlihat adudu sedang mengotak-atik alatnya dan memasukkan sebuah cip yang sama seperti cip yang ia tempelkan pada ochobot, cip tersebut berfungsi untuk menghantarkan power teleport milik ochobot ke alat khusus yang adudu buat sekaligus mengirim koordinat lokasi dimana ochobot berada. saat alat tersebut sudah aktif, komputer milik adudu berkata bahwa sinyal koordinat ochobot ada di planet rimbara, dan pada akhirnya adudu membuka teleport menggunakan alat tersebut dan masuk kedalam.
"MAJU ICHIBOSS! MAJUU!!!"
girang probe yang berjalan di belakang adudu"EIKH?? APESAL KITE TELEPORT KAT ANGKASA LEPAS NIII???!!!!"
adudu seketika panik saat dirinya ternyata tembus ke luar angkasa luas yang dimana tidak ada oksigen sama sekali.TUNG
saat mereka berdua sedang menggeliat karna panik dan sesak nafas, mereka berdua di tabrak oleh kapal angkasa yang ternyata adallah milik fang dan didalamnya ada anggota tapops dan tok kasa.
"akhirnye.kite kembali semule ke planet rimbara"
ucap tok kasa melihat kearah layar monitor kapal."betul ke, saye boleh dapatkan kuase tahap ketige kat planet ni tok?"
tanya bbb menghampiri tok kasa dengan pupil eye miliknya.'comel lah'
batin [name] yang ternyata saat itu ikut secara diam-diam tanpa diketahui mereka, kec fang. dia dan fang sudah sepakat dengannya."ha ah! tok nak suruh boboiboy sedot pokok-pokok macam retakka hari tu ke?"
pertanyaan gopal justru membuat teman-temannya syok dan terdiam menatapnya."eeee ape? aku salah cakap ke?"
(gopal)"eiyy! mane boleh macam tu! retakka je yang sanggup buat macam tu!"
bentak ying"betul tu, kite tak boleh musnahkan alam sekitar semate nak dapatkan kuase!,tengok jabai yang retakka dah buat pade planet ni"
jelas yaya sambil melihat kearah layar yang menampakkan keadaan planet rimbara yang sudah tandus."kalau aku nak dapatkan kuase balak, bukan dengan care macam ni"
ujar bbb mengelus jam kuasa miliknya."betul! atok bawa kamu kesini untuk belajar dari penguase asal dari elemental balak, KING BALAKUNG"
KAMU SEDANG MEMBACA
bbb glxi sori X Readdes BERSAMBUNG ✔
AdventureKAMU MENDAPATKAN APA YANG PANTAS KAMU DAPATKAN, KARMA ITU ADA. TAPI TIDAK SEMUANYA DARI YANG DIATAS. •WARNING °MENGGUNAKKAN KARAKTER Y/N °BOBOIBOY HANYA MILIK MONSTA, AUTH HANYA MEMINJAM KARAKTERNYA SAJA. °MENGANDUNG 2 BAHASA SEKALIGUS = MALAY-INDO...