Tepat kereta itu berhenti di depan halaman rumah Puan Areya dan Tuan Walid. Aryan melihat rumah yang diperbuat dari batu bata dan kelihatan warna cat kelabu itu luntur. Lama juga dia tidak menjejak ke rumah Puan Areya.
"Papa.." gumam Naura dalam lena nya. Aryan yang mendengar suara lunak itu. Dia menoleh ke arah isterinya.
Tangan besarnya mengusap kepala Naura yang di baluti oleh tudung shawl.
"Kael..?" Lembut suara itu memanggil suaminya. Naura perlahan membuka matanya. Dia memejam matanya sesaat.
"Kael.." lagi sekali Naura memanggil nama suami nya. Aryan diam. Dia hanya mendengar saja, isteri memanggil namanya.
"I want to hug you.." dengan suara manja nya. Naura menarik leher Aryan dan memeluk erat leher suaminya.
Aryan spontan sedikit ke depan. Sakit pula lelama kalau macam gini. Aryan memegang pinggang Naura, dan membawa isterinya duduk di atas ribanya.
Naura masih lagi dalam dunia nya. Dia mengantuk. Kepala nya di lentok kana ke dada suaminya. Entah mengapa mata nya terasa memberat apabila ingin di buka.
"Sweetheart.. bangun.. nanti sambung tidur dekat bilik.." Naura menggeleng perlahan. Eh! Kita dah sedap - sedap lentok dekat dada dia. Dia suruh kita bangun pula! Tak nak!
"Abang tahu, dada abang ni selesa. Tapi kita keluar dulu, tengok nekma apa semua. Lepas tu sambung tidur." Jelasnya. Naura tetap menggelengkan kepalanya. Dia tetap ingin seperti ini!
"Besok kita beli arnab." Sejurus ayat itu meluncur dari bibir Aryan. Terus menegak badan Naura.
Kepala nya menoleh ke arah Aryan. Bersinar - sinar mata Naura ketika ini. Dengan kecomelan yang Naura tunjukkan kepada suaminya. Membuatkan Aryan tidak menahan rasa geram nya. Aryan mencubit pipi mulus isterinya. Geram!
"Eh! Mana boleh cubit pipi Naura!" Marah Naura.
"Geram." Singkat, padat dan jelas bagi Naura. Naura cemberut.
"Dah jom." Aryan menutup enjin kereta. Aryan keluar dari kereta. Aryan menghulurkan tangan pada isterinya. Naura dengan sigap menyambut huluran tersebut.
Terkebil - kebil Naura apabila melihat permandangan di rumah Puan Areya. Cantik! Siap ada pondok lagi, dan di sebelah pondok itu juga terdapat pokok buah laici.
"Abang, pokok laici tu tak berbuah ke?" Soal Naura apabila dia melihat pokok buah laici itu seperti tidak berbuah dan banyak daun yang berwarna hijau, bertukar kepada coklat hitam.
"Lama dah dia tak berbuah, merajuk agaknya." Balas Aryan. Kedua tangan nya penuh dengan bag. Maklum lah, isteri kalau bawak baju, boleh sampai 10 bag.
Naura mengangguk. Pandangan nya beralih pada rumah Puan Areya. Luar warna kelabu, besar pun besar juga. Di halaman depan rumah Puan Areya sangatlah luas. Muat untuk 11 buah kereta.
"Sweetheart.. come." Panggil Aryan yang sudah berada tepat di depan pintu rumah Puan Areya.
"Tunggu!" Sahut Naura. Naura berlari anak mendekati suaminya.
"Jatuh nanti." Aryan menggeleng kepala. Naura yang sudah berada di sisi Aryan, tersenyum kecil. Nakal.
"Assalamualaikum nekma keriput, janda 3!" Naura tergelak apabila mendengar 'nekma keriput, janda 3'. Naura ketawa sehinggakan air mata nya keluar. Kelakar sangat ni.
"Waalaikumussalam cucu derhaka, nekma!" Terlihat seorang nenek tua dengan berpakaian baju opah keluar dari sebalik pintu rumah.
Naura terpegun melihat Puan Areya. Berpakaian baju opah, putih mulus, tudung bawal yang berstyle kan ikat bawah dan wajahnya yang tidak seperti berumur 60 an! Awet muda!
YOU ARE READING
ARYAN MIKAEL || OG
Romance"Saya Naura Kayla bersetuju untuk kahwin dengan Aryan Mikael" Ujar Naura dengan lembut. Dia sudah berfikir panjang. "Baiklah kalau macam tu, kamu berdua akan berkahwin dalam masa 2 minggu lagi. Jadi kamu Naura masih ada masa untuk study for your SP...