Artizanii egipteni antici aveau un statut social redus în ciuda abilităților lor și a muncii asidue. Toată arta și mobilierul pe care le vedem astăzi au fost create de acești muncitori harnici din lumea antică.
Cei mai pricepuți erau cioplitorii în piatră, care au creat statuile, gravurile și reliefurile templelor, mormintelor și monumentelor.
~Tamplarie~
Egiptul nu avea nici păduri mari, nici mulți copaci înalți. Cheresteaua nativă a fost în cea mai mare parte de slabă calitate și putea fi tăiate numai scânduri scurte. Se prelucra lemn de salcâm, roșcovă, ienupăr, palmier, paltin și abanos importat din Africa de Est, și cedru și pin din Liban. Casele erau construite din cărămizi de chirpici. Cu toate acestea, era nevoie de ceva lemn pentru acoperișuri, podele, obloane și uși, precum și stâlpii de susținere a plafonului, care erau din trunchiuri de palmieri. Lemnul era prelucrat pentru mobilier - paturi, scaune, mese, dulapuri și cutii - instrumente muzicale și jucării care erau în general, din lemn, iar piesele deținute de bogați aveau decorațiuni încrustate și erau pictate în mare parte. Corăbiile, inițial plute din stuf și papirus, erau construite din lemn din mileniul II i.en., având dimensiuni remarcabile. Corăbiile mari erau adesea construite din lemn de cedru libanez, în timp ce bărcile mai mici erau realizate din lemn local. Ca o alternativă mai ieftină la piatră, mormintele erau uneori construite din lemn, și chiar și sicriele erau tot din lemn. Carele, atât pentru război, vânătoare sau de călătorie erau în mare parte construite din lemn, chiar și rotile, în timp ce axele erau acoperite cu metal.
~Minerit si Metalurgie~
Egiptenii extrăgeau cupru din Regiunea Wadi Maghara, extrăgeau aur din Wadi Hammamat, Desertul de Est și Nubia, Malahit din Sinai și turcoaz, precum și săruri. Extrăgeau granit roșu, gri și negru de lângă Aswan, calcar în apropiere de Memphis în dealurile Muqattam, gresie din Munții Roșii, alabastru de la El Amarna, diorit, marmură, ardezie, gresie, bazalt și dolomită toate necesare pentru construirea monumentelor grandioase. Argintul era rar, iar fierul a fost prelucrat foarte târziu. După ce le extrăgeau, egiptenii topeau metale precum cupru și bronz în cuptoare primitive. Cărbune din lemn, adesea din lemn de salcâm era utilizat pentru încălzirea metalului. Cu metalul topit, fabricau unelte precum topoare, fierăstraie, dălți, ciocane,seceri și arme.
~Olaritul~
Necesitatea de a depozita alimentele a dus la dezvoltarea sacilor de fibre sau din piele, coșuri împletite și vase de ceramică. Lutul era utilizat și în alte scopuri: cărămizi, tacâmuri, statuete, ofrande funerare, bijuterii, jucării etc. Ceramica putea fi modelată și devenea nepieritoare prin ardere. Astfel Khnum, zeul-olar l-a creat pe om. Cele mai multe obiecte din ceramica fabricate în Egipt erau din lut brun roșcat, care era omniprezent, și se numea nămol. Culoarea roșie a produsului obținut era rezultatul compușilor de fier prin oxidare. Marna albicioasa pe de altă parte, era un amestec de argilă și var, găsită doar în câteva locuri din Egiptul de Sus . Vasele și oalele de ceramica erau pictate și modelate. Lămpile din ceramică erau utilizate pentru iluminare, fiind umplute cu ulei de măsline sau boabe de ricin, deasupra fiind un fitil care era aprins.