"DAVIKA!" Dream masuk kedalam bilik. Dia senyum lebar. "So it's decided! Kita akan duduk sini sampai habis shooting, yeay! Celebrate, celebrate!" Dream bawa masuk 2 botol wine dan cawan. Davika melihat kearahnya. Dia baru nak lipat baju tidur.
Biasanya baju yang dah pakai assistant dia akan bawa pergi dobi untuk basuh. "Saya ada shooting tempat lain minggu depan hari Sabtu sampai Selasa. Duduklah sini dengan
Fern.""Alah..." Dream mencebik. Dia letak wine diatas meja. "Actually saya pun ada model shoot hari Ahad dan Isnin ni. Haih, malasnya."
"Malas? Why you accept?"
"Segala urusan shooting ke apa my mom handle. Kalau dia accept, accept lah."
"I see...we should drink outside. Takut tumpah." Ujar Davika lalu menolak Dream keluar dari bilik semula. Mereka hanya pakaian selipar dan jalan ke lobi. Di lobi, mereka dibawa ke satu hangout table untuk mereka duduk dan minum.
"Anyway, my mom tengah cari model shoot untuk design dia. Can I give her your name?"
"Absolutely. To promote our drama, I'd do anything."
"That's great." Dream senyum, menuang wine kedalam cawan lalu diteguk. "Doing it with someone takdelah I lonely sangat." Wajah Dream berubah dari ceria ke senyuman kurang ikhlas. Davika perhati riak wajah dia.
"You okay?"
"I'm good."
"Lepas kematian Toffy Juneekha, I taknak hilang sesiapa lagi yang I pernah bekerja rapat macam you ni. If you have a problem, say it."
"I don't have problem. Kalau problem family tu biasalah. Semua orang ada."
"I takde."
Tersentak Dream dibuatnya. Dahinya berkerut namun mulutnya terukir senyum. "Masalah biasa je macam yang lain. Jangan risau. Nanti settle lah tu."
"...okay. I won't force. By the way I nak tanya. How is it feels to work with me? Everything okay? Did i hurt your feelings or anything?"
"No. Perhaps, you're so genuine towards others and Emara complimented you a lot."
"I see...thank you. You too. Cuma...kalau mandi tu mandi sekejap je eh?"
"Okey, okey. I cuba ubah. Dia bukan apa cuma kadang-kadang....I...I ada depression. jadi bila I mandi, I tak sedar langsung masa berlalu. Pernah sekali waktu cuti I duduk dalam bilik air dari pukul 9 pagi sampai 6.30 petang. I langsung tak perasan sebab ingatkan baru pukul 10 tapi Fern serbu rumah I sebab I tak jawab call. She thought I was dead and crying so hard."
"I dah agak. Reaksi you. Sama macam reaksi Toffy Juneekha. You know what she did? She stayed under the rain for the whole 3 hours until the rain stopped and pengsan. She was rushed to the hospital sebab paru-paru masuk air. Don't do that. It's dangerous."
"I'll try to change. I tahu bahaya and I cuba, at least. I pernah pengsan dulu berendam lama sangat dalam kolam air panas sampai kena CPR. I harap I mati je masa tu. Huh." Dream mengeluh. Dia meneguk lagi beer kedalam mulutnya. Kagum Davika tengok toleransi alkohol dia tinggi betul.
"... I'll remind you everyday supaya you tak lupa untuk keluar dari bilik air."
"Thanks. I appriciate it. Anyway, I nak tanya. Macammana you start berlakon?"
"Ouh, I was a theatre kid. Masa ada musical theatre dulu someone approach me and asking me if I can act in front of camera. Dia bayar kelas lakonan I, dia bayar segalanya and I signed his contract to be apart of this."
"I see...comel je."
"You pula? Macammana boleh start berlakon?"
"My mom kan orang industri? Dia ada kabel. Masa kecil I berlakon jadi Khunya. Sejak dari tu dia selalu tolong terima tawaran berlakon untuk I and lantik agent untuk I."
"Bestnya dapat berlakon dari kecil. Acting has always been my dreams and I kena usaha keras untuk masuk industri. You have the privilege."
Dream senyum manis. "Yeah. Eh, minumlah lagi. I bawa dua botol kot."
Davika berkerut, geleng kepala. "...uhh, no more. Too much and I'll drunk."
"Takpe! Kalau you mabuk, I dukung!" Dream membuat demo seperti mendukung bayi. Davika ketawa kecil. Seronok juga berkawan dengan Dream ni.
"Yeah, that would do." Davika meneguk lagi segelas dan ketawa melihat Dream yang menunggu-nunggu dia mabuk. Comel je!
Selepas berbual dan minum, Davika betul-betul mabuk. Seperti dijanjikan, Dream dukung Davika masuk kedalam bilik dan letak atas katil. Davika tidur dengan lenanya.
Dream naik atas tubuh Davika, mencium lehernya. "You smell so good...fuck." Dream mendengus. Dia turun dari katil dan jalan ke katilnya. Hanya pada waktu mereka mabuk saja Dream boleh cium bau mereka namun dia takkan pergi lebih.
Dia hormat semua rakan sekerjanya.
YOU ARE READING
The Filmed School
RomanceDream Jiang dan Davika Saphorne bekerja bersama-sama untuk sebuah drama bersiri (wlw) yang bakal ditayangkan tahun hadapan. Mereka berdua tidak pernah berlakon sebagai Lesbian sebelum ini jadi ini merupakan pengalaman baru buat mereka. Berlakon seba...