SİMURG

43 6 18
                                    

Simurg=Zümrüdüanka,anka.Kendini külden yaratan Pers mitolojisine ait efsanevi,iyicil kuş.

Rüzgar,uzun kızıl saçlı kızın saçlarını koparıp gitmek ister gibi sertçe esiyordu.Bulutlar grileşmiş,yağmur çiseliyordu.Kızıl saçlı kız,tıpkı saçları gibi kızıl olan gözleriyle bulunduğu uçurumdan aşağıya baktı.Zamanı yavaşça geliyordu,hissediyordu.Hissetmekten öte biliyordu.Ayakları karıncalanıyor,teni yanıyordu.Uçurumdan aşağıya doğru bakarken ne kadar yüksek diye düşündü kız.Uçurumun dibinde kayalara sertçe vurarak dalgalanan deniz,kızın gözlerini korkutuyordu.Kızıl saçlarının ucu yavaşça alevlenmeye başladı.Böylelikle kız artık dönülmez olan döngüsünün başladığını anladı.Gözleri dolan kız,her seferinde derisinden kemiğini yakarak ve eriterek ayıran bu döngüyü nasıl kırması gerektiğini bilmiyordu.Herkes,bu döngüye bir mucize derken o bunun lanet olduğunu düşünüyordu.Zira düşündüğü şeyde haksız da sayılmazdı.Hangi mucize bu kadar acı verirdi bir canlıya?Hangi mucize kendiliğinden yok olurdu bir canlının vücudunda?Kızın son döngüsünden beri uzattığı saçları yarısına kadar yanmış,küllerini rüzgar çoktan uçurumun dibindeki denize savurmuştu.İçindeki alev yükselmeye başladı.Gözlerinden dökülen gözyaşları bile serinletmiyordu kızın yüzünü.Kafasını gökyüzüne kaldırdı.Yağan yağmurun yanan yüzünü serinletmesi için Tanrı'ya yalvardı ama sanki yağan su değil de derisini delip geçen lavdı.Derisi,çığlık atarak kemiklerinden ayrılıp tek tek eriyor;kızın tırnakları bu acıya son verme umuduyla yüzünü tırnaklıyordu.Etrafını yağmur ve deniz kokusunun yanısıra yanan derisinin ve saçının pis kokusu sarmaya başlamıştı.En başından beri arkasında onu hayranlıkla izleyen kalabalık,gördükleri karşısında mutluluk nidaları atmaya başlamıştı.Büyük bir kaseye doldurdukları yıllanmış şarabı,tek tek kadehlere doldurup tokuşturarak içiyorlardı.Kızıl saçlı kızın büyük bir çoğunluğu yanmış vücudu yere uzanmış,gözleri gökyüzüne bakıyordu.Yanan kısımları kül olmuş,kuvvetli esen rüzgarda dağılmamaya çalışıyordu.En sonunda tamamen yanmış vücudu ve kül olmuş kemikleri küçük bir dağ oluşturmuştu.Bunu gören kalabalık ellerindeki kadehleri bırakmış her döngüde yaptıkları gibi ellerini birleştirerek kızın yeniden doğması için duaya başlamışlardı.Rüzgar artık eskisi gibi esmiyordu ve yağmurda çiselemeyi bırakmıştı.Kısa bir süre sonra yerde birikmiş olan küller adeta bir hortum gibi birbirlerinin etrafında dans ederek yükselmeye başlamış,yerini yavaş yavaş kızın vücudu almaya başlamıştı.Ayaklarından başlayan birleşme en son saçlarında bitince kızın vücudu tamamen ortaya çıkmıştı.Kızıl saçlı kızın saçları artık sadece kulak hizasında,çıplak teni ay gibi parlaktı.Acının yerini rahatlama alınca yüzündeki yorgun ifadeyle onu izleyen kalabalığa baktı.Çoğu kez bu anlara şahit olan kalabalık,kızın çıplaklığından çok yaşadıkları mucizenin etkisiyle kıza bakıyorlardı.Elinde beyaz bir örtüyle gelen kadını gören kız gözlerini onu izleyen kalabalıktan çekip kadına çevirdi.Kadının gözlerindeki sevinci ve dudaklarındaki gururlu gülümsemeyi görebiliyordu.Yanına gelen kadından beyaz örtüyü alıp omuzlarına serdi.Kadın örtüyü verdikten sonra sanki az önce yeniden doğmuş ve adeta Tanrı tarafından yeniden kutsanmış gibi omuzları dik bir şekilde eski yerine gitti.Kız,kalabalığa arkasını dönmüş yüzünü bulutlara çevirmişti.Acı çekerken onu zevkle izleyen bu kalabalıktan nefret ediyordu ve yüzlerine daha fazla bakıp hafızasına kazımak istemiyordu.Her seferinde yanmak,bu acıyı  tüm hücreleriyle hissetmek istemiyordu.Bu bir mucizeyse bile daha fazla bu mucizeyle yaşamak istemiyordu.Son bir kez daha dönüp arkasında onu bir ilah gibi izleyen kalabalığa baktı.Yüzüne büyük bir gülümseme kondurdu,gözlerinden gözyaşlarını son kez akıttı ve  kendini uçurumdan soğuk denize bıraktı.

Merhaba!Yeni bir kitapla karşınızdayım.İlk hikayemi nasıl buldunuz?Kalabalık hakkında ne düşünüyorsunuz?Kitabımın konusu itibariyle her bölüm farklı bir karakteri ve farklı hayatları sizlere anlatacağım.Onun için bu kitabımda oy ve yorum sınırlaması yapacağımı sizlere bildirmek istedim.Yeni bölümler belirlediğim sınırlara ulaşınca gelecektir.O yüzden bölüm hakkında düşüncelerinizi belirtmeyi ve beğenmeyi unutmayın.Seviliyorsunuz❤

Bu bölüm için=>70 oy ve 30 yorum

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 21 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Peri MasallarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin