29

457 39 34
                                    

30. Bölüm : Ne seversin?

☆☆☆☆☆

Gölge Kara

  O malûm olayda kendimi çok çaresiz hissettim, lâl olmuş gibiydim. Nefesim bana yetmedi, kabusum nefesimi kesti de diyemedim. 2 gün kendime gelemedim biliyor musunuz? Ben zor toparlandım. Aile sabırla bekledi, beni beklediler. Kendime geleyim diye babam elinden geldiğince benimle olup sakin tutmaya ve beni mutlu etmeye çalıştı. O beni anlıyor, çokta seviyor...

Şimdiyse okuldaydım, daha doğrusu işim bittiği için 5 dk önce okuldan çıkmıştım. Biliyor musunuz gelirken bana bir telefon geldi, oydu. Botan Kara, olduğu hapishaneden arıyordu. Korktum, sesini duyar duymaz yüzüne kapattım. Dinlemedim bile, utanmadan oğlum diyordu. Bana travmalar verdikten sonra hâlâ nasıl yüzsüz gibi arıyor, neden gebermiyor?

Çok yoruldum, Yankı ile konuşana kadar adam gibi konuşmazdım. Onunla konuşmak iyi geldi, kabul etmeliyim ki o çocukta beni neşelendiren birşey vardı. Bana enerjisinden veriyor, güldürüyor. Kardeşim gibi, kan bağı olmasa bile kardeşimmiş gibi bir his veriyor.

Yağmur yağıyor, takside geçmiyor ki bineyim. Elimde ne olur ne olmaz diyerek yanıma aldığım şemsiye vardı, açmış altında yürüyorum. Neyse ki şemsiye almayı akıl ettim de ıslanmıyorum. Allah'a şükür kafam çalışıyor, hava zaten bozuk gibiydi. Durağa kadar yürürsem bir dolmuşa binerdim yada açık alanda taksi bulmak azda olsun kolay olurdu. Evet motorsuz geldim, taksiyle geldim. Ancak bu defa taksi bulamıyorum, o anda çalan telefonumla cebimden çıkarıp baktım. Babam arıyor, hemen açarak yürümeye devam ettim.

Gölge : Efendim.

Merdan B : Yağmur yağıyor geliyor musun?

Gölge : Taksi bulursam evet.

Merdan B : Almaya geleyim mi?

Gölge : Zahmet etme bi taksi bulurum, ahh bi tane geliyor. Bana uğur getirdin.

Diyerek taksiye el ettim, bir süre sonra durdu ve şemsiyeyi kapatarak araca bindim. Araba çalışırken derin nefes aldım, artık eve gidebilirim.

Gölge : Bindim şimdi, gelicem.

Merdan B : Şemsiyen var mı?

Gölge : Evet almıştım.

Taksi : Nereye efendim?

Gölge : Barut Malikhanesi, yerini biliyor musunuz?

Taksi : Evet müşteri bırakmıştım.

Dedi beni onaylarken, bense ıslak saçlarımı karıştırarak babamla tekrar konuşmuştum. Şemsiye açana kadar ıslandım yav,.. Taksici yoluna devam ediyordu, güzel laf dinlemiyor. En sevdiğim bu işte, etliye sütlüye karışmıyor.

Gölge : Sen evde misin?

Merdan B : Evet! Zaten boş olduğumu sana sabah dedim, bırakayım dedim ama beni dinlemedin ki kara gözlüm.

Gölge : Okulda işim acildi, affet dinlemedim.

Merdan B : Af dilencek birşey yok, olur öyle şeyler. Aç mısın, yedin mi birşey?

Gölge : Okulda doğru düzgün adam yok, kantin kapalıydı. Okul açılırsa olurdu ama yok.

Merdan B : Açsın, peki ne istersin?

Gölgenin Yankısı! Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin