××
-tiga jam kemudian-
Seorang menongkatkan lututnya. "Hossh hosh hosh"
"Cik anda tidak apa-apa?" Soal seseorang yang sedari tadi memerhati tingkah peliknya.
"Sudah tiga jam..." Gumannya
"??"
"SUDAH TIGA JAM TAHU TAK?" Jer Chezyaa kedengaran oleh semua orang yang duduk untuk menyaksikan pertarungan. Semua memandang kearahnya. Chezyaa tergamam.
'Uhh kuat sangat ke'.
"Betul tu, kenapa lama sangat?" Seseorang turut mengeluh.
"Yalahh"
"HEYYY DAH LIMA JAM KAMI TUNGGU, INGAT KAMI NI APA?!" Dah mula dah pasar malam edisi perang dunia kedua.
Semua orang seakan terpancing dengan amarahnya tadi, padahal dia cuma mengeluh kesal kerana tidak menemukan tempat Belvyna disorokkan sahaja, bukannya kerana kelamaan menunggu. Chezyaa mengeluh lemas. Sudah tiga jam dia mencari dimana Belvyna. Takkanlah dia kena tengok seorang satu didalam arena ini, bukan berpuluhan orang ttapi banyak.
"Cyaa?"
Chezyaa menoleh kearah suara yang mengenalinya sebagai 'Cyaa'. Ternyata yang memanggilnya ialah Jeo Maldevan, yang bakal menjadi musuh pertemanannya. Disebelahnya ada seorang gadis pelayan iaitu Bianca
"Apa kau buat dekat sini?" Chezyaa menyoal dingin.
"Aku hanya melakukan tugas seperti biasa" jawap Jeo.
"Tak payah nak berpura-pura, kau nak selamatkan si peringkat dua itu kan," Jeo terkejut kerana Chezyaa dapat meneka tujuannya.
Mulutnya hendak mengujarkan soal, tapi dia membantutkan niatnya. "Ditempat ini kau kena memakai topeng, bukan kacamata" ujar Jeo sengaja berbasa-basi.
"Suka hati akulah.." Chezyaa kesal.
"PERTARUNGAN PERTAMA DIMULAI!!"
Teriakan ditempat itu mulai marak ketika seorang lelaki muda keluar memunculkan diri. Lelaki itu, macam kenal, Tebuntang luas mata Chezyaa. Lelaki itu adalah, penjual roti cheese kegemarannya tadi!
Tapi kali ini lelaki itu hanya memakai baju panjang lengan bewarna hitam, seluar hitam, dan ada pedang tersisip dipinggang. Tampilannya seakan bangsawan, berbeda dari yang tadi, lusuh macam rakyat jelata, walaupun rambutnya berubah menjadi warna kelabu, tetapi warna matanya masih sama, unggu gelap. Sekilas lelaki itu sempat mengerling kearahnya. Chezyaa tersentak.
"Heh? Dah kenapa tu? Terjatuh hati dekat dia ke?" Usik Jeo.
"Diamlah" dercak Chezyaa. Lelaki itu terus memandang kearahnya, tapi tidak sempat disaksikan olehnya.
YOU ARE READING
Beuty In Love
Любовные романыFormal? Bangsawan? Tidak, aku tidak suka itu. Jaga tata krama terhadap bangsawan lain? Tidak akan. "Anda perlu menjaga tata krama anda cik Belvyna" Hidup sebagai bangsawan tidaklah mudah. Aku juga perlu berpakaian kemas, bersih dan juga anggun. Sika...