Malamnya, Sis Lin tidur bersamaku di dalam bilik dengan reaksi yang tidak seperti kata-katanya ingin membuat aku kering. Sis tidak selincah seperti pagi tadi. Dia banyaknya diam dan hanya memeluk erat tubuhku.
Aku; Sis Syg... Kenapa macam tak bersemangat ni?
Sis Lin; 😔......
Aku; Syg demam ke? Or datang bulan penuh?
Sis Lin; 😇😇.. pandai you teka.. bulan mengembang bersama rentak sengugut dan perut meragam. Uiiii.. lemah tak terdaya.
Aku; Kesian.. dah makan ubat tahan sakit?.
Sis Lin; 😱☺️☺️
Aku; Apa yang boleh saya bantu?...
Sis Lin; None... Just stay still and huge me. Gqp..
Something mengganggu naluri saya dan rasa tidak sedap hati melihat drama Ulang tahun Ying tadi. its recall me something i forget to think dan no care untill tinguk drama tadi. So... Sis nak cerita sesuatu tapi jangan terkejut tau..Aku; Really?... Tell me?
Sis Lin; Sis baru teringat sesuatu, the issue regarding My father bringing your Mum and you here, its started because of you. So, cerita ini mula di perkatakan dan disampaikan pada kami oleh Untie Tan, bahkan kami dibenarkan ke rumah utama sana untuk melihat dan melawat tokong keluarga. Pada Sis, sehingga kini, this story, i still never care dan kurang percaya sangat perihal ini kerana sepertinya cerita sengaja di reka semata mata ingin mengusir kamu atau kerana diorang menolak keputusan Ayah berkahwin dengan ibumu yang bukan orang cina. Sis tau kamu juga tidak akan pernah mempercayai hal ini dan ia diluar penerimaan logik akal sebenarnya.
Aku; iyahh... Bah. Let hear first.
......
Siu Lin ; ermmm.. Pada suatu hari...jeng jeng jeng... hehehe, gurau ja... Ok, This is story behind our family sceneries. Diorang kata its restricted to someone who none related in family know about this, and the teller also get the consequences after then. So, we never speak it to anyone except sibling and others sepupu. Even father will mad if ask him about this story. But now, you should know and consider by your self believe it or Care no.
Aku; Wait.. Why you trying to make me know this Story if you said its restricted, you should know, i am none related to the family bloodline or formal link. You not afraid of that larangan, maybe we both tidak akan terlepas dari pengaruh belenggu Siu Family Fengsui.
Sis Lin menetap aku tajam, merasa terkejut dan seperti berfikir sesuatu.
Sis Lin; (Dengan sedih). Jangan Marah.. seem that you already aware about the Holy Ancestors Grail Family Fengsui yang ada di Tokong Rumah utama sana tu. Mungkin You know juga the issue about Ayah and Uncle Song defending you to stay here with your mother because you still child and need attention from parent that times.
YOU ARE READING
Ketualangan Hidup Kampung Halaman
RomanceCerita Kesinambungan Dari Petualangan Nikmat... Mengisahkan cabaran hidup seorang petualang yang menghadapi dugaan bukan sahaja dari Asmara Cinta dan Sex, dirinya yang tidak disenangi bukan sahaja dalam lingkungan keluarga, bahkan penduduk Kampung H...