POV hazimi:
Aku bagun pagi, mandi dan solat subuh, selepas aku solat aku terus datang ke bilik abang aku, aku bukak dengan pelahan, dia masih tidur, aku pun datang dan cium die di pipi.
Aku: abang bagun, solat bang, nak ke sekolah kan?
Zafril: ha ye2.
Aku: ish tidur lambat lagi.
Die bangun dan bogelkan diri, aku teringat apa yang terjadi semalam, konek aku pun stim, aku rasa macam bersalah pulak, patut ke aku buat bende macam ni lagi? Bende ni berdosa la, aku taknak buat mcm ni tapi kenape aku nak buat, kalau kat tahfiz dulu aku betul2 taknak, tapi dengan abang zafril ni je aku nak, aku suka abang zafril ke? Eh bole ke adik beradik bercinta? Lupa la aku bukan adik betul dia, so aku bole bercinta dengan dia kan? Tapi aku lelaki, haih, zafril pun keluar dari bilik air.
Zafril: zimi, dah ready ke harini?
Aku: ha ye bang?
Zafril: harini kan zimi orentasi, zimi masuk sekolah abang kan?
Aku: haah la lupe, erm bang, zimi nak tanya soalan lah.
Zafril: apa tu?
Aku: abang sayang zimi sebab apa?
Zafril: alah apa la soalan.
Aku: please jawap, bole bang?
Zafril: sayang la zimi, sebab zimi kan adik abang.
La, die sayang aku sebagai adik je? Walaupun aku dah bagi die jolok aku?, ish tah la, aku ni terlalu berharap, aku pun keluar dari bilik die tampa sebarang kata, aku terus masuk ke bilik aku dan kunci pintu, kenape pulak aku nak sedih? Bukan ke die memang abang aku? Asal pulak die nak sayang aku macam boyfriend die, die ada boyfriend ke? Alah.
POV Zafril:
Aik? Asal budak tu? Tah la malas aku fikir, aku pun bersiap untuk ke sekolah, aku pakai baju dan ambik bag, aku keluar dan ketuk pintu bilik hazimi.
Aku: zimi abang nak pergi dah, nak salam tak?
Hazimi: pergi je la.
Wah marah ke? Asal tibe2 mood budak ni jadi macam ni? Aku biarkan sahaja dan keluar rumah untuk ke sekolah.
Di sekolah,
Irfan: weh ril, aku ada something nak cakap.
Aku: ha bende tu?
Irfan: rumah kau free tak? Aku nak ajak sorang budak ni aku nak mainn dengan die.
Aku: free tu memang free tapi hazimi ada kat rumah.
Irfan: alah takpe aku guna bilik kau je, lagipun aku bawak budak lelaki, main bontot budak tu je.
Aku: ha yela2 tapi aku nak kau main tu atas lantai je eh? Jangan mengada nak main atas katil aku.
Irfan: ha baik2.
Di rumah,
POV hazimi:
Haih patut ke eh aku cakap aku sayang die leboh dari abang? Kalau die dah ada boyfriend macam mana? Hrm takpe aku rasa aku kena tunjuk kan yang aku sayang die, die balik sekolah ni aku akan datang jumpe die.
Sesi sekolah pun habis, zafril dan irfan balik ke rumah, sampai je di rumah zafril duduk di ruang tamu manakala irfan dan budak form 1 tu ke bilik zafril, mereka pun mula bermain, zafril berasa penat jadi die tertido di sofa, hazimi di bilik mengintai di bawah dan nampak moto abang die dah ada, ha ni mesti abang zafril dah balik, hazimi pun bukak pintu biliknya dan lihat pintu zafril tertutup, hazimi memberanikan diri untuk bukak dan berjumpa dengan zafril.
Aku: erm, abang? Eh?
Betul ke apa aku nampak ni? Abang zafril main dengan orang lain? Takkan perempuan, ni lelaki? Eh? Abang zafril ada boyfriend? Siape lelaki tu?
Hazimi terkaku sambil memikir apa yang die nampak tu, die terus merasa mengalah dan rasa kecewa, bende yang dia takutkan tu benar, hazimi terus lari ke bilik dia dan tutup pintu, die menagis kerana die fikir zafril sudah berpunya, padahal itu hanyalah irfan dan kawan die.
[Part 5 dh siap, sorry pendek je part ni, next part conform panjang, i promis, vote kalau nak update]
YOU ARE READING
Keliru?
RomanceSeorang budak lelaki yang hidup senang dan melakukan bayak maksiat dlm hidup die, tetapi semua berubah apabila die dapat adik angkat yg baik dan soleh.