33

387 39 36
                                    

Bölüm 34:  Kara gece...

☆☆☆☆☆

Gölge Kara

  Düşmeyle başı da vurduk iyi mi? Zonkluyor lan... Yankı baygın olduğu için koltukta yatıyor, bense tekli koltukta oturmuş Kunter Bey'i arıyordum. Gelse iyi olurdu, bu çocuğun tansiyonu düşmüş yav. Acaba karnı filan mı aç? Zaten ölü balık gibi bakıyordu, kahvaltı etti mi? Uykusunu adam gibi alıyor mu?

Abim Yankı'yı kontrol etmişti, sağlığı iyiydi ama baygındı. Düşüncemi bölen şey Kunter Bey'in sesi olunca bir an gözlerim kendi babamın gözlerine değdi. Beni izliyordu, daha doğrusu iyi olup olmadığımdan yana emin olmak istiyordu. Yerde, el altta olmamı ve az kalsın başımı merdivene vurma ihtimalimi düşünüyor olabilirdi. Şaka maka az kalsın kafa yarılıyordu la!

Kunter B : Efendim aslanım?

Gölge : Sabah sabah rahatsız ettim ama bize gelseniz iyi olur.

Kunter B : Bir sorun mu var?

Gölge : Yankı burda ve baygın.

Kunter B : NE, NE OLDU KANARYA'MA?

Diye bağırmasıyla irkildim, aklıma bi an üvey babam gelince derince yutkunmuştum. Hayır konuştuğum kişi Botan Kara değil, sakin olmam lazım. Şuan konu Yankı ve o baygın, kendimde kalmam lazım. Geçmişi hatırlamanın sırası değil, geçmişin kör kuyusuna düşemem. Eğer düşersem çıkamam, boğulurum.

Gölge : Baygın, Barut Malikhanesine gelseniz iyi olur.

Dememle arama yüzüme kapandı, telefonu masaya koyup yerimde hafif kaydığımda Yankı Bey'cik gözlerini açtı. Beni görünce nerde olduğunu ve ailemi fark etti. Ailem... Evet galiba alıştım, sırada Ahter olmak var, ben Ahter olmak istiyorum. Yakında Gölge Ahter Barut olacağım, düşündükçe bile heyecan yapıyorum lan. Gerçek ismime kavuşmama az kaldı, halledeceğiz.

Yankı : Ne oldu bana?

Diyerek yerinde doğrulunca annem ona yardımcı oldu, annem merhametliydi. Melek gibi, o masum bir kadındı. Herzaman ki gibi çok güzeldi benim annem.

Figen H : Bayılmışsın canım, neyse ki Gölge abinin üzerine düştünde iyisin. O da iyi!

Dedi bana bakarak sonra gelip oturduğum koltuğun kol kısmına oturdu. Ama olmadı ki böyle, ya düşerse? Elimi tutarak kendi dizine koydu, iyi olmam hepsini mutlu ediyordu ama hâlâ endişeleri vardı. Travma olur yâda herhangi birşey olur diye korkuyorlardı. Sonuçta alta kalmıştım, başım az kalsın merdivene vuracaktı. Diyorum ben size bahtım kara diye ama anlatamıyorum ki..

Metehan : Bayıldın, iyi misin? Bu arada babanı aradık, yakında gelecek.

Yankı : Iyiyim, başımda durduğunuz için teşekkür ederim.

Dedi utangaç bi hâlde, bana bakmaya çekiniyordu. Onu bunu geçelimde şey galiba benim bedduam tuttu, çocuk bir günde maf olmuş. Abisi ona inanmayıp Ahi'yi savunmuş, acaba konu tam olarak neydi? Gözlerinin kenarı kıpkırmızı olmuş, acaba onu bu denli yıkacak ne oldu? Başka şeylerde mı var yoksa sadece vicdan azabı mı çekiyor? Abisini bahanane mi etti?

Başımı yan yatırmamla annem saçlarımı sevmeye başlayınca gözlerimi kapattım. Güzel kadın, iyi bir anne, evlatları için canını bile verebilir. Ya Derya hanım? Yankı'nın annesi Derya hanım nasıl birisi? Onları tam olarak tanımam zor ama Dilruba yılanından nefret ediyorum.

Gölgenin Yankısı! Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin