Hoi, ik ben Noa (13) ben samen met mijn broertje Joey (11) weeskind. We wonen nu net bij een nieuw gezin. Best wel aardige mensen denk ik. Zelf hebben hun al 3 kinderen. Daan (12) Anne (6) en Sil (5). Die Daan is wel een lekker ding. Dat wordt misschien wel wat tussen ons. Zijn mooie blauwe ogen daar droom ik in weg. Oja, het verhaal. Waar was ik gebleven Ja die kinderen zijn ook wel aardig. En Sil is zo schattig. Onze pleegmoeder heet Irene en onze pleegvader heet ehhhh.....
Ik roep Irene want haar man heb ik nog nooit gezien terwijl ik savonds vaak tot laat wakker ben. Omdat ik mijn ouders mis. Maar ik zie hem nooit en hoor hem ook nooit thuis komen. We wonen hier nu bijna 1 jaar. Daar is Irene. Irene hoe heet u man eigenlijk ?
Die heet Jan , maar ik weet niet veel over hem en hij is nooit eens thuis zegt Irene. Waar is hij dan? vraag ik. Hij werkt voor het circus dus hij reist heel de wereld rond. Cool!!!!! schreeuw ik. Irene zegt: doe maar wat zachter straks worden Sil en Anne wakker dat moeten we niet hebben want het is al laat. Ik ga Joey naar bed brengen zegt Irene. Irene Wacht mag ik nog een ding vragen over Jan? Ja, wat is er? Ziet u Jan weleens? Nou ja ik zie bel hem weleens maar ik weet niet eens hoe hij eruit ziet. Waarom vraag je niet of hij je komt opzoeken? Dat vraag ik wel maar daar heeft hij geen tijd voor. Zullen we hem op gaan zoeken met een camper. Met Sil Anne Daan Joey Irene Noa en de buurjongens. De buurjongens heette Thijs en Sam (11) Een tweeling en Bram (12). Oké we gaan ervoor met zijn allen. Maar eerst wil ik meer weten over jullie en hoe jullie hier zijn gekomen en waarom jullie wees kinderen zijn? Zegt Irene. Nou kijk het zit zo: zeg ik. tring tring tring Irene rent naar beneden. En doet de deur open. Het zijn de buurjongens. Ze komen hun bal ophalen. En Irene vertelt gelijk dat ze mee mogen zoeken en reizen naar Jan tenminste als ze dat willen. En dat willen ze heel graag.
JE LEEST
Weeskinderen
AdventureHet gaat over twee kinderen die op avontuur gaan naar hun pleegvader. Of dit gaat lukken en wat er verder gaat gebeuren.... Veel lees plezier