BAB 9|D×D

149 12 2
                                    

"Daisy, bangun Mama ajak Breakfast dekat bawah," Darrean mengejut Daisy. Lepas jogging terus tidur mati.

Daisy membuka kelopak matanya sedikit demi sedikit. Dia ingin bangun tapi kakinya sakit. Dia tidak boleh bangun.

"Sakit," Daisy merintih kesakitan. Daisy rasa kakinya tiada tenaga untuk berdiri.

"Kau kenapa sakit kaki ke?" Daisy menggangguk. Darrean terus keluar bilik. Apabila Darrean keluar bilik untuk makan Daisy sambung tidur.

Darriel yang melihat Abangnya tidak turun bersama kakak iparnya mula pelik. Gaduh ke?

"Mana Daisy, Rean?" Dato' Dyren bertanya. Al maklumlah semalam kemain sweet sampai lupa ada orang lagi dalam rumah ni.

"Daisy sakit kaki, dia kata dia tak boleh jalan," Darrean menambahkan sedikit perasa. Padahal Daisy tak cakap pun.

"Apa, Daisy tak boleh jalan?" Serentak Darriel, Dyraa, Dato' Dyren berkata.

"kamu buat apa Darrean?" Dato' Dyren bertanya dengan pelik. Buat apa sampai tak boleh berjalan.

"haah, kau buat apa?" Darriel bertanya dengan wajah sinis. Ceh tahu la dah kahwin.

"Aku rasa betul apa kau cakap Megat," bisik Dyraa di tepi telinga Darriel. Mereka berdua senyum sinis kearah Darrean.

"Rean ajak Daisy jogging semalam," Darrean berkata dengan sengihan. Mereka di meja makan menepuk dahi.

"Rean kamu kalau ye pun jangan sampai anak orang sakit," Mawar memberi nasihat. Anak lelaki dia ni tahu la suka jogging siang malam tapi jangan la ajak isteri.

"kamu buat lagi siap Rean!" Dato' Dyren berkata sambil memandang Darrean. Daisy boleh patah kaki dengan Darrean kalau macam ni.

"Kamu bila nak balik rumah mentua kamu Rean?" Mawar bertanya. Ye lah tak akan Darrean tak balik rumah bapa Daisy.

Darrean menggankat bahu. Dia pun tidak tahu dimana rumah bapa mertuanya. Darrean selesai makan. Dia mengambil roti dan susu untuk diberikan kepada Daisy.

Darrean memasuk bilik dengan memegang segelas susu dan sepiring roti. Darrean meletakkan makanan di atas meja kerja. Darrean menepuk bahu Daisy untuk bangun dari tidur.

Daisy terbangun dari tidurnya. Dia terbau sesuatu yang manis. Darrean menyerahkan roti dan susu itu kepada Daisy.

Daisy mengambil piring yang berisi roti itu. Sedap! Daisy sangat suka dengan roti coklat itu. Darrean memberikan susu. Daisy menolak susu itu perlahan.

"Kau tak minum susu ke?" Darrean bertanya. Daisy mengangguk. Dia bukan tak suka tapi dia akan teringan sesuatu kalau dia minum.

"Kaki kau masih sakit?" Daisy menggeleng. Darrean gelak.

"Kau ni asik angguk dengan geleng je," Mereka berdua gelak sakan. Ye la mereka berdua sudah berkahwin dan masih dalam sesi pengenalan. Yang singel macam Darriel jangan cemburu.

"Jom la turun nanti Mama marah saya pulak," Kata Daisy. Darrean seperti memikirkan sesuatu. Dengan mengejut Darrean bangun dari katil. Darrean menarik tangan Daisy ke arah bilik air.

"Kenapa tarik tangan saya masuk bilik air?" Daisy dengan polosnya bertanya.

"Mandi dulu sebelum turun," Pintu bilik air ditutup. Ye mereka berdua di dalam bilik air.

________________________________

"Mama," panggil Daisy. Mawar terus menoleh ke belakang. Daisy menyalami tangan Mawar.

"Kaki kamu dah ok ke?" Mawar bertanya. Tadi Darrean kata Daisy sudah pulih. Daisy mengganguk.

Dyliaa dan Dyraa menurun tangga dengan penuh bergaya. Mereka berdua pergi kearah Daisy dan Mawar.

His Daisy | On GoingWhere stories live. Discover now